mouoodsanatt

mouoodsanatt

دستگاه شیرینگ پک

جابه‌جایی همیشه یکی از دغدغه تفاوتی نمیکند چه کالا یا محصولی را داشته باشیم؛ سهولت در حمل و نقل و جابه‌جایی همیشه یکی از دغدغه ‌های مهم صنایع بوده است که شرایط استفاده بهینه از وقت و توان کارگاه یا کارخانه را فراهم میسازد. یکی از بهترین و کارآمد ترین ابزارهایی که این مهم را فراهم میکند، بسته بندی محصولات به دست نایلون میباشد.

شیرینگ پک روشی برای بسته‌بندی محصولات است که به وسیله دستگاه شیرینگ که با استفاده از حرارت، نایلون یا همان فیلم شیرینگ را به دور محصول و کالا مطابق با اندازه آن جمع میکند انجام میشود. این روش بسته بندی به دلیل سرعت و کیفیت بالا و هزینه بسیار پایین از محبوبیت بالایی در صنایع برخوردار است.

فیلم شیرینگ نیز نوعی پلاستیک پلیمری شفاف، نازک و حساس به گرم است که حرارت دادن به آن موجب تغییر شکل آن میشود. این فیلم به دلیل جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب، هزینه پایین  و وزن کم در صنایع کاربردهای بسیاری دارد.

البته  فیلم شیرینگ مورد استفاده در صنایع بسته به کاربرد آنها متفاوت است. فیلم‌هایی که در کارخانجات استفاده میشود اغلب مقاوم و ضخامت بالاتری نسبت به صنایع کوچک‌تر دارند و از آنها برای جلوگیری از شکستگی و افتادن خط و خش روی  کالا و محصولات استفاده میشود.

موارد استفاده

از دلایل مهم استفاده از این نوع بسته بندی کالا میتوان به یک دلیل بسیار مهم اشاره کرد.

 فرض کنید جنس محصولات شما از مقوا، کاغذ، چوب و از این دست اجناس باشد. چنین محصولاتی اگرچه وزن و هزینه جابجایی بسیار پایینی دارند اما هنگام جابجایی‌های انبار با موانعی روبرو هستند. از جمله‌ی این موانع میتوان گفت که اجناس به راحتی نم می‌کشند، باد می‌کنند و یا در هنگام جابجایی باز می‌شوند یا اینکه دچار خط خوردگی میشوند که در نتیجه محصول خراب میشود. بنابر این برای اطمینان از حفظ سلامت و امنیت بسته و در نتیجه محصول میتوان با دستگاه‌های شرینک پک محصول را با لایه‌ای از فیلم پوشانید. اگر محصول شما چنین شرایطی دارد می‌توانید در هزینه‌های تولید و نگهداری صرفه‌جویی کنید.

از موارد استفاده آن میتوان به بسته‌بندی انواع نوشیدنی‌ها مانند آب معدنی، نوشابه و … ، محصولات غذایی، مواد دارویی، سخت افزاری، محصولات سرامیکی، کتاب‌ها، اسباب بازی‌ها و خیلی از موارد دیگر اشاره کرد. همچنین از این دستگاه در سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها و مجموعه‌های کوچک تولیدی و پخش استفاده میشود. در برخی از کارخانه‌ها یا حتی کارگاه‌ها  دارای تولید انبوه مواد خوراکی مثل شکلات، گز و … کاربرد بسیار دارد و خیلی از موارد بی‌شمار دیگر.

انواع آن

شیرینگ پک با توجه به صنایع و کاربردهای متفاوت انواع مختلفی دارد که شامل سه نوع شیرینگ پک دستی، تونلی و کابینی به صورت خودکار و نیمه خودکار میشود.

اگر تا به حالا از فروشگاه‌ها کتابی سفارش داده باشید، دیدیده اید که کتاب با یک سلفون خشک که به سادگی پاره میشود کامل پوشیده شده؛ این سلفون پوشیده شده روی کتاب کار دستگاه شیرینگ پک  کابینی است که البته با دستگاه‌ شیرینگ پک تونلی هم میشود این کار را انجام داد ولی برای این نوع بسته بندی‌ها دستگاه شیرینگ پک کابینی مرسوم تر است.

و اما حتما تا به حالا بسته‌های نوشابه را دیده اید، یک نایلون نسبتاً ضخیم دور بسته کشیده شده ولی دو طرف آن باز است؛ این فرآیند کار دستگاه شیرینگ پک تونلی است که البته میتوان با اضافه کردن دستگاه دوخت (ال) بسته را از ۴ طرف پوشاند.

شما میتوانید بسته به کاربرد و نوع کالای خود تصمیم بگیرید که کدام دستگاه مناسب کار شماست.

شیرینگ پک دستی

برای کسب‌وکارهای کوچک خانگی و کارگاهی دستگاه شیرینگ دستی گزینه‌ی مناسبی است. آنها میتوانند با کمترین هزینه و بدون هیچ پیچیدگی خاص از این دستگاه استفاده کنند. این نوع دستگاه‌ها بیشتر مناسب مکان‌هایی با فضای کم هستند که در آن تولید با حجم کم و محدود دارند.

این دستگاه از دو جزء دستگاه دوخت و برش سلفون و دستگاه سشوار صنعتی تشکیل شده که عملکرد کلی آن به این صورت است که ابتدا با استفاده از مقدار مشخصی سلفون، محصول یا کالای مورد نظر را می پوشانند و سپس از طریق حرارت سشوار، سلفون را بطور کامل به دور کالا جمع می کنند.

سشوار صنعتی برای شیرینگ با مواد پلیمری استفاده می شود. این دستگاه همانند سشوار معمولی از دو بخش تشکیل شده؛ یک بخش موتور دمنده و بخش دیگر المنت که حرارت را تامین می کند. المنت را می توان هم زمان با کار سشوار، روشن یا خاموش کرد. بنابراین می تواند هم هوای سرد و هم هوای گرم تولید کند. بعضی از انواع  این سشوار امکان تنظیم سرعت موتور و سرعت هوای دمیده شده را نیز دارد. بدنه آن به گونه‌ای ساخته شده که تحمل تغییر دما را داشته باشد. نوع دیجیتالی این دستگاه دما را نشان می دهد. همچنین می تواند دمای دمیده شده به جسم را نیز ذخیره کند؛ با این کار می توان بعدها هم از همان دما برای شیرینگ محصول استفاده کرد.

شیرینگ پک کابینی

نوع کابینی این دستگاه مناسب کالاهای کوچک با ابعاد محدود، کارایی ساده و قیمت مناسب است و بخاطر قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد جدا از صنایع برای کسب‌‌وکارهای کوچک و خانگی نیز بسیار کاربردی است. این دستگاه کوچک بوده و میتوان آن را به راحتی جابجا کرد. همچنین مصرف برق پایینی نیز دارد و نیمه خودکار است.

نحوه کارکرد شیرینگ کابینی به این صورت است که متصدی دستگاه جعبه محصول را در نایلون دولایه شیرینگ قرار میدهد. پس از آن محصول را داخل محفظه قرار داده و در آن را می بندد. درون محفظه، حرارت توسط المنت با فن سیرکوله شده و نایلون دور محصول را فرا میگیرد. مدت زمان این فرآیند در حدود هشت تا  ده ثانیه است و در هر ساعت حدود ۲۵۰ کالا را بسته بندی می کند.

این دستگاه برای همه نوع فیلم‌فیلم های شیرینگ از قبیل پی وی سی، پی او، پی پی و غیره مناسب است. درپوش شفاف این دستگاه باعث می‌شود که تمام فرایند دوخت، برش و بسته بندی قابل مشاهده باشد. همچنین در این دستگاه امکان تنظیم حرارت و مدت زمان بسته بندی میباشد. البته در بعضی از شیرینگ‌های کابینی کالای بسته بندی شده به طور خودکار به بیرون انتقال می یابد.

شیرینگ پک نیمه خودکار

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های بسته بندی در کارخانه و کارگاه های تولیدی دستگاه شیرینگ پک نیمه خودکار می باشد.

دستگاه شیرینگ پک نیمه خودکار جهت بسته بندی مواد غذایی ، بسته بندی کالاهای صنعتی و…مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه شیرینگ پک نیمه خودکار برای کارخانه و کارگاهایی که خط تولید پر ترافیکی ندارند و با تیراژ متوسط تولید می کنند کم هزینه و به صرفه ترین راهکار برای بسته بندی نهایی، استفاده از شیرینگ پک نیمه خودکار می باشد.

بیش از نیمی از کارگاه ها ، کارخانه های تولید از دستگاه شیرینگ پک نیمه خود کار استفاده می کنند.

شیرینگ پک خودکار

دستگاه شیرینگ پک خود کار جز دستگاه های بسته بندی نهایی می باشد که بصورت تمام خودکار درانتهای خط تولید قرار می گیرد.

دستگاه شیرینگ پک خودکار برای کارخانه و کارگاهای مورد استفاده قرار میگیرد که خط تولید پرترافیکی دارند و جمع شدگی محصول به صورت بی نظم و بی قاعده در انتهای خط وجود ندارد ؛ به همین منظور پس از بسته بندی اولیه ، بدون وقفه نیاز به بسته بندی نهایی می باشد و بهترین دستگاه برای بسته بندی نهای شیرینگ پک خودکار است.

دستگاه شیرینگ پک خودکار وابسته به نیروی انسانی نمیباشد و صفرتاصد عمل بسته بندی را انجام میدهد.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک خودکار به این صورت می باشد که نوارنقاله ، بسته کالا ، ظروف ، بطری و… را به قسمت جلوی تیغه دوخت منتقل می کند و سپس جک پارویی کالا را در داخل فیلم شیرینگ قرار میدهد و تیغه دوخت وبرش به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و در مرحله بعد کالا وارد اتاقک حرارتی شده که دمای اتاقک ، فیلم شیرینگ را به حالت ژخت دراورده و دور کالا وکیوم می کند و در مرحله اخر بعد از خروج از اتاقک زیر سیستم سرمایشی قرار گرفته تا فیلم شیرینگ سختی اولیه خود را بدست اورد.

چرا باید محصول مان را شیرینگ کنیم؟

– مناسب بودن ظاهر بسته در جلب نظر مشتری بسیار تاثیرگذار است.

– از نفوذ غبار و آلودگی به داخل محصولات و آسیب‌های ظاهری آن جلوگیری می کند.

– از نفوذ آب و رطوبت به داخل کالا جلوگیری می کند.

– میتوان تبلیغ و هر نوشته دیگری را روی کالا درج کرد.

– هنگام حمل‌و نقل و جابه جایی، کالا دفرمه و خراب نمی شود و تا زمان رسیدن به دست خریدارسالم می ماند.

– بسیار مقرون به صرفه است؛ چراکه هزینه آن نسبت به کارتن بسیار کمتر است.

– امکان استفاده از آن دسته از فیلم‌های شرینک همانند پلی الفین که با محیط زیست سازگار هستند.

– در محیط شیمیایی بی اثر است و واکنشی ندارد.

نکاتی که باید در زمان استفاده و خرید این دستگاه دانست! انتخاب دستگاه باید با توجه به نیاز صورت گیرد، بنابر این چندین نکته مهم برای بهره وری بهتر و بیشتر وجود دارد. یکی از عوامل مهم، جنس سلفون یا فیلمی است که برای شیرینگ استفاده می شود. نایلون رول باید فشرده شده و ضخامت آن مناسب باشد؛ این ضخامت باید متناسب با وزن کالایی که قرار است بسته بندی شود انتخاب شود. نایلون نباید بیش از حد نازک باشد که زود پاره شود. بنابر این ابتدا نوع کالا را باید تایین کرد.

mouoodsanatt
mouoodsanatt

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋