info16

info16

توسط ۲ نفر دنبال می شود

مهمترین گردشگاه های ترکیه کجا هستند؟و چگونه می توان از آنها بازدید کرد؟

ترکیه به دلیل مرز مشترک با ایران و امکان تجارت یا گشت و گذار به این کشور برای ما ایرانیان اهمیت زیادی دارد.
ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه یک کشور اوراسیایی با دو بخش، بخش بزرگی از این کشور، آناتولی یا آسیای کوچک است که در شمال غربی آسیا و خاورمیانه قرار دارد و بخش کوچکی به نام ترکیه در منطقه بالکان در جنوب شرقی اروپا است.

مساحت ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع است که در رتبه ۳۷ جهان قرار دارد. ترکیه از شرق با ایران، آذربایجان (رخچیوان)، گرجستان و ارمنستان همسایه است و از جنوب با عراق و سوریه و همچنین یونان و بلغارستان در شمال غربی هم مرز است. ترکیه به هفت منطقه تقسیم شده است: منطقه آناتولی شرقی، منطقه جنوب شرقی آناتولی، منطقه دریای سیاه، منطقه آناتولی مرکزی، منطقه مدیترانه، منطقه اژه، منطقه مرمره. ترکیه نیز به ۸۱ استان تقسیم شده است و از مهم ترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می توان به استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی انتاب، اینتاب، آنتالیا، کونیا، قصیری، دیاربکر، مرسین، شانلیورفا، اسکی سیتی، دنیزلی، ماراش قهرمان، سامسون، مالاتیا، اوم ارزوروم، وان، الازیغ، بیتمن، سیواس، گبزه، مانیسا، بالیکسیر، تارسوس، ترابزون، الکساندرون، آیدین، عاشقان، آق سرای، اسپارتا، ادیرن،  بودروم، کوساداسی، آلانیا، مارماریس و غیره.  اون اسمش رو گذاشت ترکیه از سه طرف مسیری به دریا دارد.

 

جمعیت ترکیه بر اساس جدیدترین سرشماری جمعیت در سال 2018 حدود 82 میلیون نفر تخمین زده می شود که در رتبه نوزدهم در جهان قرار دارد. تراکم جمعیت 93 نفر در هر کیلومتر مربع رتبه یک صد و دوم.

واحد پول ترکیه لیر است و ساعت رسمی ترکیه 2 ساعت جهانی است. ترکیه یک ساعت و نیم با ایران فرق دارد. وب سایت رسمی ترکیه فوروم است, و شماره تلفن است 0090. زبان رسمی ترکیه ترکی است که به زبان لاتین نوشته شده است.

تاریخ و پیشینه ی ترکیه

تاریخ این کشور به ماقبل تاریخ تقسیم, عصر برنز, سن اهن, دوران باستان, قرون وسطی, عثمانی و, سرانجام, جمهوری ترکیه.

تاریخ کشور ترکیه در دوران باستان بسیار غنی است. قدیمی ترین مناطق مسکونی در ترکیه به دوران نوسنگی باز می گردد. سپس, تحت اداره چند شهرستانها, مانند قداخ و ایونیا, عیسی مسیح در مورد قرار داده شد 500 سالها پیش. بنابراین, شروع با حکومت کورش کبیر از هخامنشیان در مناطق, ترکیه غالب امپراتوری هخامنشی. پس از حمله اسکندر و نابودی پادشاهی هخامنشی برای مدتی توسط سلوکیان ها اداره می شد و سپس رومی ها جای خود را گرفتند.

بعد از مدتی, امپراتور کنستانتین ساخته شده شهرستان از امپراتوری روم شرقی, که بعدها به نام قسطنطنیه, و استانبول پایتخت بود. این اقدام نشان دهنده مقدمه ای از تقسیم رم به دو بخش شرقی و غربی, که تحت سلطه امپراتوری بیزانس ترکیه مدرن. در 463 ه. ارسلان مسوول جنگ امپراتوری بیزانس است و این جنگ در شرق ترکیه مدرن به دست سلجوقیان و سپس دین اسلام و زبان ترکی شکل گرفت". در پایان نیمه غربی ترکیه مدرن تحت حاکمیت امپراتوری بیزانس باقی می ماند.

بعد از این دوره قبایل مسلمان ترکمن از شرق ایران به اسیای کوچک نقل مکان کردند و قبایل کوچکی را تشکیل دادند. یکی از بزرگترین قبایل "گای" ریاست قبیله عثمان است که دولت ایجاد شده در امپراتوری عثمانی نامیده می شود. در سال 1453م.سلطان محمد فاتح موفق به پایان دادن به جنگ به رهبری خرچنگ دریایی هزاره امپراتوری روم شرقی. اما کسی که این سلسله را به یک امپراتوری بزرگ تبدیل سلطان سلیم بله که پادشاه در ابتدای قرن نهم بود. و همچنین اوج قدرت امپراتوری عثمانی در زمان سلطان سلیمان بله, پسر سلطان سلیم. در طول جنگ عثمانی با ایران به نمایندگی از عثمانی ها که می توان جنگ هالدران را با اسماعیل اول یا جنگ با پادشاه طهماسب صفوی نامید.

در طول جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی سقوط کرد و توسط بریتانیا و متحدانش نابود شد. همزمان, مصطفی ملپاشا با نیروهای شریک, داخلی در برابر شهروندان خارجی جمهوری ترکیه در 1923. بر اساس اصل جدایی دین از سیاست بر این اساس. سپس به او لقب اتاترک دادند. اتاترک در ترکیه بسیار محبوب است و در حال حاضر قبر او در ترکیه است. اتاترک به مدت 15 سال رییس جمهور ترکیه بود. یک چیز مهم است که زمینه برنامه ریزی ترکیه مدرن, و غیره. البته, این امر منجر به غرب, و سیستم قوانین سکولار چنین است, با توجه به اینکه ارتش از نگهبان قانون اساسی ترکیه در ایجاد شد... از نو, چرا که در این مورد چندین کودتاهای ارتش تا کنون متعهد, که منجر به سقوط دولت, مورد استفاده قرار گرفت. ترکیه در حال حاضر عضو سازمان ناتو است و چندین سال است که برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می کند.

فرهنگ و مذهب های رایج در ترکیه

اولین قانون اساسی ترکیه در سال 1924 تدوین شد و دین رسمی ترکیه اسلام را معرفی کرد. اما در 1928.قانون اساسی شده است در ماده قانونی لغو و با تاکید بر جدایی دین از سیاست, ترکیه یک دولت سکولار است. با این اوصاف, بیشتر از 98% از جمعیت ترکیه مسلمان هستند, در میان ادیان اسلامی گسترده در ترکیه, حنفی, شفیعان و علوی, به ترتیب, بیشترین جمعیت را دارند.

در ترکیه حجاب اجباری است و هیچ حجاب اجباری وجود ندارد و حتی با توجه به قوانین در ترکیه زنان شاغل در نهادهای دولتی و دانشجویان دختر مجاز به پوشیدن حجاب نیستند.
اقتصاد ترکیه

شاید, در نگاه اول, ما نشان دهنده اقتصاد ترکیه تنها در زمینه گردشگری. اما جالب است بدانید که کشور در زمینه تولید پوشاک و منسوجات یکی از قطب های صنعت جهان است. این کشور همچنین یک کشور بسیار قدرتمند در صادرات محصولات کشاورزی است. ترکیه همچنین بزرگترین تولید کننده کودهای مصنوعی در اروپا و سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است.

علاوه بر این وجود بنادر تجاری و فرودگاه های قدرتمند ترکیه را به گزینه ای مناسب برای بلیط هواپیما تبدیل کرده است. صنعت خودروسازی ترکیه که به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است عمدتا در منطقه دریای مرمره واقع شده است. از بزرگترین کارخانه در شهرستان بندر ترکیه, می تواند چهار شهرستانها و به اصطلاح تویوتا وجود دارد, ترکیه. توفش و هیوندای به راحتی به نام چه ترین به اروپا صادر, که تنها در 2017.it رتبه هفدهم در میان تولید کنندگان خودرو در جهان است.

در بخش کشاورزی ترکیه با توجه به این واقعیت که هوا و اب کافی با بارش متوسط وجود دارد (در حالی که ایران در مجاورت یک قرن است که با خشکسالی مواجه است) باعث صادرات شیر و فراورده های لبنی کشاورزی به یک بخش کلیدی در اقتصاد کشور تبدیل شده است. محصولات صادراتی مهم کشور فندق, زغال اخته, انار, گیلاس, انجیر, نخود فرنگی, خیار, سیب زمینی, بادمجان, عدس, پسته, پیاز و زیتون.

البته به خاطر داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور با وجود کاهش بیش از چند سال گذشته اما دوباره در مقایسه با میانگین جهانی بالاست کوچک و همچنین واحد پولی ترکیه (پوند) در طول چند سال گذشته با افت قابل توجهی در ارزهای قبلی در جهان است و نشانه هایی از تورم بالا در کشور است.

مکان های دیدنی، گردشگری و تفریحی در ترکیه

مهم ترین چیز برای ما, در مورد ترکیه, است به توجه به این. جاذبه های توریستی ترکیه چیزی است که ایرانیان در چند سال گذشته به شدت به دنبال جذابیت بوده اند. این یک مشکل نیست, اما غیر ضروری. از زمان این کشور, انواع مکان ها, توریستی, تاریخی, مذهبی و اجتماعی در جای خود, در مجاورت مشکل عدم نیاز به ویزای امریکا برای سفر به ترکیه, که منجر به میلیون ها نفر از ساکنان ترکیه دیدن این هر سال و یا تعطیلات در ترکیه و عبور از.

استانبول: یکی از بزرگترین مکان ها برای بازدید در ترکیه استانبول است. هر جا که راحت باشد هم خرید کنید و هم خرید کنید به راحتی می توانید سفر کنید و بسیار زیبا و تاریخی است. شهری با نشانه های تاریخی فراوانی که به 2500 سال پیش باز می گردد و شما باید حداقل یک بار برای دیدن ان ها به این شهر بروید. بهترین زمان برای سفر به استانبول بهار و پاییز است که با اقلیم ملایم و خنک مشخص می شود. مناظر استانبول: مسجد سلطان احمد, کلیسای کریسترن, کاخ باغ دلما, بازار بزرگ استانبول, برج گالاتا, پارک تفریحی ویالند, مرکز خرید استانبول... توجه. شگفت انگیز ترین چیز در مورد حمل و نقل به ترکیه, که ما باید درمان, است با توجه به گران قیمت بنزین بالا در ترکیه, ارزش گرفتن کرایه نیست. اما خبر خوب این است که در اکثر شهرهای ترکیه مینی بوس هایی به نام دلموش وجود دارد که در مسیرهای مختلف سفر می کنند و ایستگاه های زیادی دارند. بدین ترتیب, شما به راحتی می توانید با این مینی بوس در یک قیمت بسیار پایین تر از با تاکسی سفر, درخواست مدیر هتل در مورد مسیرهای دلموس.

مناطق ساحلی ترکیه: کشور ترکیه به دلیل خط ساحلی بسیار طولانی و سواحل بسیار زیبا گردشگران زیادی را جذب می کند. در طول فصل تابستان هر ساله میلیون ها نفر از شهرهای ساحلی ترکیه بازدید می کنند. عروس این شهرستانها انتالیا است, که جذب بسیاری از مسافران از غرب اروپا, روسیه, اعراب و ایرانیان با بسیاری از هتل ها با کیفیت بالا و نسبتا ارزان. به همراه شهرهایی مانند کوشادسی و الانیا و مارماریس.. همچنین اشاره کرد.

علاوه بر این, زمینی با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی, و همچنین در سراسر مرز غربی کشور, به عنوان مرز بازرگان با ترکیه, مسافرت رفتن, کار و در شهرستانها مانند طوبی, و ادامه روند. با توجه به کسانی که تجربه سفر نیز به دلیل زیبایی از مسیر بی سابقه بود.

سفر به قونیه و مقبره مولانا: "با توجه به اینکه مقبره مولانا جلال الدین بلخی در شهر قونیه و همچنین مقبره شمس تبریزی که از شخصیت های معروف ایران در شهر قونیه واقع شده است. هر سال در ماه اکتبر-دسامبر و در طول جشن حافظه مولانا, بسیاری از دوستداران شعر و ادبیات, و همچنین دوستداران رقص سما و مراسم برای او, رفتن به شهرستان.

در مکان های دیگر گردشگری در ترکیه: در ترکیه, بسته به شهرستان شما در حال بازدید, شما می توانید با استفاده از جاذبه های توریستی از یک دیدار منحصر به فرد را, که می تواند در خانه مریم می شود, و همچنین در شهرستان از افسس و شهرستان باستانی انی, ترکیه, صومعه, سولمامه. مقبره اتاترک در ترکیه و همچنین کاپادیا اشاره کرد.

سفر به ترکیه

به لطف رشد بی نظیر اقتصاد ترکیه در طول بیست سال گذشته سفر به ترکیه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. از زمانی که سرمایه گذاری های خارجی در زمینه تورهای مسافرتی انجام شده است و شرکت های خارجی شاخه های زیادی را در ترکیه تاسیس کرده اند. به طور کلی, مسافران خارجی در ترکیه به ویژه در نوروز و تورهای نوروز 1401 به لطف سرمایه گذاری از کشورهایی مانند تشکیل, فرانسه, امریکا و هلند به تریکه می آیند.

 

منبع:

tourscaner.ir

info16
info16

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋