info16

info16

توسط ۲ نفر دنبال می شود

نقش آموزگاران و مدرسه در تشویق دانش آموزان به کتابخوانی

ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان به خواندن یک کار کلیدی و مهم است. این مدرسه همچنین نقش مهمی در این زمینه به عنوان نهاد اجتماعی دوم که کودک پس از خانواده ایجاد می کند بازی می کند. حق خواندن و مطالعه مطابق با پروتکل های سازمان ملل متحد یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می شود. همزمان, سیستم کلان آموزش و پرورش و زیر گروه آن, مدرسه باید برنامه ریزی و مدیریت در زمان مناسب. خواندن و یادگیری آنها را بخشی پایدار از طرح زندگی.

یک مدرسه با یک نفوذ زیادی در تربیت و شکل گیری کودکان شخصیت و در این راستا این سوال است که بیشترین زمان زندگی کودکان در محیط مدرسه را تصویب کرده است; پس از همه, اگر عوامل آموزش و پرورش در مدرسه قادر به انجام وظایف خود را به خوبی پس از آن یکی می تواند سپاسگزار برای ساخت یک پیشرو و سعادتمند جامعه در آینده است. معلم, معلم با مدیر اداری کارکنان محوطه و فضای مدرسه مهم ترین عوامل موثر بر خواندن دانش آموزان در محیط مدرسه و در ادامه به نقش و تاثیر هر یک از آنها.

 

نقش مدیر مدرسه

مدیر,با خرید کتاب مدیریت و رهبری و خواندن کتاب هایی در این زمینه می تواند برنامه ریزی در جهت ایجاد انگیزه کودکان داشته باشد. به عنوان کسی که در فعالیت در زمینه آموزش و پرورش و آموزش در مدرسه تمرکز, مسئول به اصطلاح است. او می تواند نقش حساس و قاطع در رابطه با خواننده بازی, دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنها. بدیهی است که تدبیر و برنامه ریزی یک مدیر مدرسه می تواند در دستیابی به موفقیت یک مدرسه در مورد مسائل مختلف موثر باشد. لذا دانش و علاقه مدیر در تشویق دانشجویان به مطالعه و خواندن یکی از مهمترین و اساسی ترین شرایط دستیابی به نتایج مطلوب است. اگر مدیر خود را معتقد به اهمیت خواندن و می توانید آن را انجام دهید برای انتقال دانش آموزان به عنوان به خوبی به عنوان شما چگونه در حال حرکت در امتداد محور اصلی این است که عوامل دیگری نیز در کنار او خواهد بود به طوری که موفقیت خواهد بود و مسلم است.

ویزگی های یک معلم پیگیر در جهت تشویق دانش آموزان

یک معلم می تواند با نفوذ ترین فرد در شکل دادن به شخصیت دانش آموزان.

معلم, روز خانواده و جدایی از دانش آموز از محیط خانواده برای حل مشکل آموزش و پرورش است, و غیره. می توانید تمام شرایط کودک نقش مدل او بازی می کند را تحت تاثیر قرار. به خصوص نقش معلم در دانش آموز آموزش و پرورش و نفوذ خود را در مدرسه ابتدایی در مورد رشته های بالاتر او بیشتر دانش آموز از دیگران اعتقادات و رفتار و افکار این معلم تاثیر پذیرفته می شود.در زمینه تشویق کودکان به خواندن معلم نقش موثر و مهمی دارد و در این راستا معلم باید یک مثال خوب برای دانش آموزان خود را. برای بهتر و موثر تر انتقال فرهنگ و لذت بردن از خواندن را به دانش آموز اول از همه باید وجود داشته باشد یک معلم با خواندن و خرید کتاب روانشناسی تربیتی در این زمینه تلاش کند.. خواندن داستان در کلاس یکی از موثر ترین راه حل است. علاوه بر این ، ارزش کتاب و اهمیت خواندن توسط معلم می تواند دانش آموزان را ایجاد کند.

 

 

نقش معلم در ایجاد انگیزه برای خواندن

تمرین آموزشی معلم نیز پس از تاثیر قابل توجهی است که معلم خود را در قالب یک الگو می تواند در ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و یادگیری دانش آموزان خواهد شد.... عوامل مهم و چشمگیر برای رسیدن به نتیجه مورد نظر. شامل خواندن و یادگیری در فعالیت های آموزشی آنها لازم نیست که یک راه برای آموزش است که می توان با کمک آنها ما احساس نیاز به خارج از برنامه درسی و به طور مداوم یادگیری از تاسیس دانش آموزان است. استفاده از روش های تدریس است که می تواند باعث تحریک و هدایت دانش آموزان به یادگیری و مطالعه, برای مثال, یک روش يادگيری فعال است که یکی از گزینه های. بنابراین ، دانش آموزان به صحنه های فعالیت جذب می شوند. خوشبختانه ، کتاب های تازه وارد فارسی توانسته اند گام مثبتی برای هدایت و تشویق دانش آموزان به مطالعه و خواندن و خرید کتاب بردارند.

به طور کلی روش های تدریس است که می تواند دانش آموزان را به وسط کتابخانه و مراکز فرهنگی مرتبط با کتاب اسلام و آنها را تشویق به کشف جهان اطراف آنها را به عنوان به خوبی به عنوان شروع تحقیقات و آموزش را با ارائه بهترین روش های تدریس. برای دستیابی به نتیجه مطلوب و دستیابی به هدف اصلی آموزش ، روش های قدیمی با هدف معلمان و استفاده از کتاب های درسی باید رها شود.

ویژگی های کتابخانه مدرسه

کتابخانه مدرسه باید جایی برای تغذیه فکری و عاطفی دانش آموزان باشد ، به طوری که آنها نقش خود را بازی می کنند و وظیفه خود را انجام می دهند ، دانش آموزان را تشویق می کنند که به خوبی مطالعه و خواندن کنند. دو تابع و وظایف برای کتابخانه مدرسه تعریف شده است:

تشویق و ایجاد انگیزه خواندن و همچنین به عنوان خواندن در کودکانی که بدون هیچ تجربه قبلی از یادگیری کتاب در خارج از برنامه درسی وجود دارد بدون هیچ دلیل که چرا خانواده های آنها ممکن است علاقه مند به مطالعه و خواندن و نمی تواند کاری انجام دهد.

تقویت و آموزش انگیزه کودکانی که با تحصیلات مقدماتی وارد مدرسه شده اند و کتاب های لازم را ارائه می دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده مسحور فضای کتابخانه و توجه به آن در دکوراسیون و زیبایی از دیگر عوامل مؤثر در ترغیب دانش آموزان به مطالعه و خواندن است.

اما در غیاب یک کتابخانه در محیط مدرسه, و غیره. یکی می توانید یاد بگیرید که چگونه از یک کلاس درس ایجاد شده است در این کتابخانه است که آنها را با استفاده از یک راه حل ساده و قادر خواهد بود برای حل این مشکل از کمبود فضا و فضای کافی برای ایجاد یک کتابخانه در مدرسه

 از جمله مزایا و مزایای ایجاد یک کتابخانه کلاس عبارتند از:

  • دسترسی آسان و بدون نیاز به تشریفات خاص به قرض گرفتن کتاب
  • دانش آموزان را تشویق به مطالعه کتاب به دنبال از طریق کابینت کتابخانه
  • انتخاب کتاب با توجه به دوره تحصیلی و سن دانش آموزان
  • با استفاده از کتاب از کتابخانه کلاس درس در هنگام آموزش به علاقه دانش آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر
  • تقویت حس مسئولیت دانش آموزان با برجسته بخشی از کار کتابخانه

انجام فعالیت های اضافی مدرسه برای ترویج فرهنگ مدرسه و خواندن در میان دانش آموزان:

  1. ایجاد کتاب فروشی مدرسه برای دانش آموزان به راحتی کتاب های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید
  2. ارائه کتاب در بولتن بورد و رزومه آن با ذکر مشخصات کتاب و خواندن رزومه آن در مراسم صبح
  3. برگزاری جلسات والدین-معلم و بالا بردن آگاهی خانواده ها در مورد اهمیت یادگیری و خواندن در میان دانش آموزان
  4. آشنایی با شرکت کنندگان فعال در کتابخانه های کلاس درس و مدرسه برای تشویق و تشویق دانش آموزان به یادگیری و خواندن
  5. برگزاری مسابقات خواندن کتاب به منظور گسترش و تقویت عادات مدرسه در میان کودکان و نوجوانان
  6. استفاده از کتاب به عنوان یک جایزه
  7. دانش آموزان را تشویق به نوشتن کتاب
  8. تعریف یادگیری به عنوان یک کار شب برای دانش آموزان
  9. از مجموعه درس H برای تشویق بچه ها برای تفکر و یادگیری استفاده کنید
  10. مراقبت از کودکان و نوجوانان مجلات و روزنامه ها
  11. آماده سازی انتشارات دیواری به عنوان یک فعالیت گروهی دانش آموزان
  12. ترتیب جلسات برای مطالعه کتاب با دانش آموزان
info16
info16

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋