در این مقاله سعی می کنیم همه چیز در مورد تولید محتوای سئو را پوشش دهیم. تعریف ساده و روشنی از اینکه محتوای سئو دقیقا چیست وجود ندارد، در واقع باید یک سری نکات را در تولید محتوا رعایت کرد تا بتوان از محتوا در جهت سئو استفاده کرد.
هرچه نکات سئو در محتوا را بیشتر رعایت کنید، امتیاز سئوی بیشتری به محتوا اختصاص می یابد و مطمئناً برای صفحات اول موتورهای جستجو مطالبی هستند که از نظر سئو مناسب هستند. همه نمی توانند محتوای سئو تولید کنند، برای این منظور افراد باید هم در تولید محتوا و هم در سئو اطلاعات کامل داشته باشند.
اگر فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی نوشتن نداشته باشد نمی تواند محتوای کامل تولید کند. عکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که توانایی لازم برای تولید محتوا را دارد اما با مفاهیم سئو آشنا نیست، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیت تولید کند. در ادامه با تمامی اصول مورد نیاز برای پاسخ به این سوال که تولید محتوای سئو چیست آشنا می شویم.
یک کلمه کلیدی هدفمند انتخاب کنید
اولین قدم برای شروع تولید محتوا، انتخاب یک کلمه کلیدی هدفمند است. تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز به دانش و تخصص کافی در زمینه کاری مربوطه دارد تا بفهمید روی چه کلماتی کار کنید می تواند به سئو سایت کمک کند. البته ابزارها و تکنیکهای خاصی وجود دارد که مدیران وبسایتها میتوانند از آنها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در هر زمینهای استفاده کنند.
به عنوان مثال، ابزاری مانند Google Trends می تواند برای مقایسه کلمات کلیدی متعدد و حجم جستجوی آنها توسط بازدیدکنندگان استفاده شود. Google Trends به شما کمک می کند از بین چندین کلمه بهترین را انتخاب کنید. اما چگونه این کلمات را پیدا کنیم تا بتوان از Google Trends برای مقایسه آنها استفاده کرد. سایت هایی مانند MOZ در زمینه دیجیتال مارکتینگ راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند.
با استفاده از Moz Keyword Explorer، می توانید به راحتی کلمات کلیدی را برای هر موضوعی پیدا کنید. Keywordtool.io ابزار بسیار قدرتمند دیگری برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. موتور جستجوی گوگل و عبارات پیشنهادی آن و همچنین Lsi در نتایج جستجوی گوگل از دیگر کلمات کلیدی مورد استفاده برای تولید محتوای سئو هستند.
نقش یک کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی در سئو محتوا
بهینه سازی برچسب عنوان
تگ عنوان را می توان یکی از مهم ترین تگ ها در سئو یا بهینه سازی محتوا دانست. عنوان هر مطلب باید چکیده ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط معنایی خاصی بین عنوان و متن وجود داشته باشد.
نمی توان عنوانی در مورد مزایای یک محصول تولید کرد، اما به معایب آن در محتوا پرداخت. البته در چند خط اشاره به معایب اشکالی ندارد، اما اگر عنوان به مزیت های یک محصول اشاره دارد، ساختار محتوا نیز باید مفهومی از مزیت های محصول مورد نظر باشد.
بهینه سازی برچسب عنوان
کلمه کلیدی باید در عنوان محتوا استفاده شود. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان درج کنید.
اگر این امکان وجود ندارد، در هر جایی که کلمه کلیدی ظاهر می شود، عنوان مشکلی ندارد. جذابیت عنوان برای مخاطب می تواند به افزایش CTR یا حجم بازدید از مطالب منتشر شده در سایت کمک کند. بنابراین جذابیت تگ عنوان نیز باید مورد توجه تولیدکننده محتوا قرار گیرد.
از جمله عوامل موثر در سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
با استفاده از اعداد >>> 10 سایت برتر در زمینه تولید محتوا
استفاده از کمیت ها >>> بهترین سایت در زمینه تولید محتوا
از کلمات و ویژگی های مثبت استفاده کنید >>> سریع ترین راه برای تولید محتوای سئو چیست؟
استفاده از کلمات و ویژگی های منفی >>> اشتباهات رایج در تولید محتوای سئو چیست؟
بهینه سازی توضیحات متا توضیحات متا
توضیحات متا را خلاصه محتوا نیز می گویند. اگر یک عبارت را در گوگل جستجو کنید، گوگل 10 سایت برتر در آن منطقه را به شما نشان می دهد. این سایت ها معمولا با عبارت آبی بسیار بزرگ و حدود یک خط توضیحات برای بازدید کننده نمایش داده می شوند. خط توضیحاتی که در نتایج گوگل نمایش داده می شود مانند توضیحات متا است.
اگر خلاصه ای برای محتوای سئو نوشته نشده باشد، گوگل ممکن است هر بار که نمایش داده می شود، بخشی از متن را به عنوان خلاصه ای از محتوا تشخیص دهد. این می تواند منجر به کاهش بازدیدکنندگان سایت شود.
توضیحات متا باید حداکثر 160 کاراکتر باشد. اگر بیشتر باشد، گوگل کلمات اضافی را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد. کلمه کلیدی باید در ابتدای توضیحات متا درج شود. در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد، اما کلمه کلیدی اصلی باید یک بار در خلاصه مطالب درج شود.
بهینه سازی توضیحات متا توضیحات متا
بهینه سازی عنوان اول محتوا
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بهینه سازی محتوای اصلی هدینگ ۱ و نقش آن در تولید محتوای سئو چیست؟ عنوان 1 اولین عنوانی است که در متن اصلی نوشته می شود و به دنبال آن پاراگراف اول متن اصلی نوشته می شود. عنوان 1 باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد. تگ H1 یا Heading 1 را می توان همانند تگ عنوان تنظیم کرد.
بهینه سازی سرفصل 1
کلیدواژه یا کلیدواژه اصلی در پاراگراف اول
پاراگراف اول متن را می توان یکی دیگر از نکات تاثیرگذار محتوا در سئو دانست. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای پاراگراف درج کنید. البته اگر این امکان وجود نداشته باشد مشکلی نیست، اما باید در 100 کلمه اول محتوا یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد. تیم RayMarketing را می توان قدرتمندترین و بزرگترین تیم در زمینه تولید محتوای سئو دانست که هزینه تولید محتوا توسط این سایت بسیار مقرون به صرفه است.
بهینه سازی تیتر یا زیر عنوان تگ های H2، H3 و ...
در این قسمت از مقاله، محتوای سئو چیست، به موضوع سرفصل یا عنوان فرعی می رسیم. سرفصل ها از تگ های H2 تا H6 تشکیل شده اند. حداقل یکی از سرفصل ها یا زیر عنوان ها باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد. البته اگر موضوعی طولانی شود و تیتر آن 400 کلمه بین دو سر باشد، از نظر سئو مشکلی ندارد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلیدواژه های مرتبط در ابتدای عنوان ظاهر شوند اما اگر در وسط یا انتهای تیتر قرار بگیرند مشکل خاصی از نظر سئو ایجاد نمی شود.
پاسخ ها