info.fcbuy17

info.fcbuy17

انواع ريموت کنترل جرثقيل

Gadgetronicx > Electronics > نمودارهای مدار و طرح های شماتیک > مدارهای فرستنده گیرنده > مدار کنترل از راه دور RF (فرکانس رادیویی)
(فرکانس رادیویی) مدار کنترل از راه دور RF
فرانک دونالد 13 ژانویه 2014 14 نظر

نمايندگي ريموت کنترل ساگا

مدارهای فرستنده و گیرنده RF
 RF-بی سیم-ارتباط-تصویر-بلوک-دیاگرام
مدار کنترل از راه دور RF فرکانس رادیویی دارای کاربردهای گسترده ای است و ما از آن در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم. و برای مهندسان الکترونیک و علاقمندان به درک عملکرد کنترل از راه دور بی سیم مبتنی بر RF برای دستیابی به ارتباطات از راه دور بسیار مهم است. در این مقاله توضیحات مختصری در مورد مدارهای فرستنده و گیرنده RF ارائه می شود که از طریق آن می توانید به ارتباطات طولانی مدت و همچنین به عنوان یک کنترل از راه دور بی سیم مبتنی بر RF استفاده کنید.


فرستنده فرکانس رادیویی (RF):
RF-فرستنده-بی سیم-ASK-سیگنال-مدار-ارتباطات
بخش فرستنده کنترل از راه دور بی سیم ما شامل دو جزء رمزگذار HT12E و ماژول فرستنده ASK RF است که برای انتقال داده استفاده می شود. آی سی HT12E یک آی سی رمزگذار بود که قادر بود ورودی های داده موازی 12 بیتی را به خروجی های سریال تبدیل کند. این 12 بیت به 8 بیت آدرس (A0-A7) و 4 بیت داده (D0-D3) طبقه بندی می شوند. بیت های آدرس برای ارائه انتقال بی سیم ایمن بین فرستنده و گیرنده استفاده می شوند. بیت های آدرس مورد استفاده در فرستنده باید مشابه بیت های استفاده شده در بخش گیرنده برای برقراری ارتباط بین ماژول های Tx و Rx باشد. برای درک بهتر عملکرد این مدار، اکیداً به شما توصیه می کنم که این مقاله را مطالعه کنید. نحوه کار رمزگذار HT12E.

در مدار بالا همانطور که مشاهده می کنید پین های D0 تا D3 برای تغذیه داده ها به انکودر اختصاص داده شده اند. پین ها را می توان به سوئیچ هایی متصل کرد که منطق 1 یا منطق 0 را به آی سی رمزگذار فعال می کند. پین‌های آدرس زمین شدند و اگر می‌خواهید ارتباط شما ایمن باشد، مقادیر بیت آدرس را در رمزگذار تغییر دهید و به یاد داشته باشید که از همان مقدار آدرس در رمزگشا استفاده کنید.

بیت های داده ورودی توسط آی سی کدگذاری می شوند و از طریق پین DOUT آی سی به دست می آیند و می توانند مستقیماً به ماژول فرستنده وارد شوند. این فرستنده از طرح سیگنالینگ ASK برای انتقال بی سیم بیت ها استفاده می کند. ماژول Tx انواع مختلفی دارد و شما می توانید متناسب با نیازهای شما مانند فاصله انتقال و مصرف برق یکی را انتخاب کنید.

گیرنده رادیویی فرکانس رادیویی:

قطعات جانبي جرثقيل سقفي ساگا
RF-گیرنده-بی سیم-مدار-ارتباطات
گیرنده از HT12D یک آی سی رمزگشای منطبق و یک ماژول گیرنده RF ASK برای دریافت سیگنال دریافتی از فرستنده تشکیل شده است. HT12D یک آی سی رمزگشای منطبق با HT12E بود که از بیت های آدرس 8 بیتی مشابه (A0-A7) و 4 پین خروجی داده (D0-D3) برای به دست آوردن داده های ورودی ارسال شده از طریق آی سی HT12E تشکیل شده بود. برای توضیح دقیق این آی سی رسیور، این مقاله کارکرد رسیور HT12D را بررسی کنید.

کتابخانه مدارها - بیش از 220 مدار عملی
بیت‌های آدرس A0-A7 به زمین متصل شدند، زیرا تمام بیت‌های آدرس در رمزگذار نیز به زمین متصل شدند. آی سی HT12D دارای یک پین مخصوص به نام VT است که هنگام برقراری ارتباط بین فرستنده و گیرنده سیگنال بالایی می دهد. آی سی رسیور مقادیر آدرس سیگنال ورودی را بررسی می کند و سپس سیگنال بالا را به پین ​​VT می فرستد، یک LED برای نشان دادن برقراری اتصال سیگنال به آن متصل شده است.

ماژول های فرستنده و گیرنده RF:
pin-diagran-of-rf-transitter-reciver-modules
در اینجا نمودار پین ماژول های فرستنده و گیرنده RF مورد استفاده در نمودار مدار است.


اندازه آنتن همچنین جایگاه قابل توجهی در پیوندهای ارتباطی بی سیم مبتنی بر RF دارد. طول آنتن پیشنهادی 17 سانتی متر برای ماژول هایی با فرکانس کاری حدود 433 مگاهرتز است. اکنون مدار شما آماده است و اکنون می توانید از آن به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید یا داده های ساده را از طریق رسانه بی سیم ارسال کنید.

info.fcbuy17
info.fcbuy17

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋