info.fcbuy17

info.fcbuy17

معرفی HMI

معرفی HMI هنگامی که مهندسان شروع به استفاده از رابط ماشین انسانی (HMI) و PROFINET می کنند، اغلب سردرگمی وجود دارد. در سری بعدی دروس، نحوه استفاده از HMI ها به طور معمول در سیستم های PROFINET را توضیح خواهیم داد و انواع HMI و پروتکل های کاربردی موجود را شرح خواهیم داد. مقدمه اچ ام ای دلتا مدل dop-107bv یا گاهی اوقات رابط اپراتور نامیده می شود، دستگاهی است که در محیط های اتوماسیون استفاده می شود که تجسم مبتنی بر گرافیک را هم برای نظارت و هم برای کنترل برای اپراتور انسانی برای اتصال به ماشین فراهم می کند.

اغلب اوقات، در سیستم های PROFINET، این دستگاه متصل به شبکه است که معمولاً با یک کنترل کننده PROFINET ارتباط برقرار می کند. یک HMI همچنین می‌تواند اطلاعات فرآیند را در این سیستم‌ها بخواند یا بنویسد یا اعلان‌ها و پیام‌های تشخیصی/هشدار را دریافت کند. پیاده سازی در سیستم های مدرن، HMI ها حتی فراگیرتر شده اند. آنها را می توان از طریق یک گره خارجی با صفحه نمایش داخلی با اندازه صفحه نمایش 4 تا 20 اینچی (پانل اپراتور/رابط)، رایانه شخصی با نرم افزار HMI بارگذاری شده یا حتی یک دستگاه تلفن همراه پیاده سازی کرد.

برخی از HMI ها در سیستم های PROFINET دارای قابلیت های بی سیم هستند که امکان عملکرد تلفن همراه را فراهم می کند. مزیت دستگاه تلفن همراه این است که می تواند همیشه در کنار اپراتور باشد. برخی از HMI های PROFINET ممکن است حتی یک دکمه توقف الکترونیکی (به عنوان بخشی از برنامه PROFIsafe) داخلی داشته باشند. با توجه به نیاز به اطلاعات بیشتر و استفاده از تجزیه و تحلیل و ردیابی ماشینی، HMI ها نقش کلیدی دارند. HMI ها ممکن است فقط یک دستگاه یا یک ماشین را نظارت نکنند.

در عوض، آنها ممکن است کل فرآیند یا چندین ماشین را در ارتباط با یک سیستم SCADA نظارت کنند. ما حتی HMI هایی را می بینیم که در PLC ها، درایوها، اجزای شبکه و سایر دستگاه ها برای مدیریت دستگاه و نظارت بر فرآیند تعبیه شده اند. همچنین، سیستم‌های مانیتورینگ مبتنی بر ابر با گزارش‌های تحلیلی و تشخیصی در مورد فرآیند کلی را می‌توان یافت. HMI در PROFINET هنگام استفاده از HMI در یک سیستم PROFINET ممکن است سوالات زیادی ایجاد شود، مانند "HMI ها معمولاً از چه پروتکل(هایی) در سیستم PROFINET استفاده می کنند؟"، "چگونه می توانم از آنها در برنامه های خود استفاده کنم؟"، و "چگونه می توانید بهترین طراحی را انجام دهید؟ HMI به یک سیستم؟ خبر خوب این است که جای نگرانی نیست. HMI ها به طور یکپارچه روی سیستم های PROFINET کار می کنند زیرا PROFINET یک شبکه باز است. بنابراین، هر پروتکل مبتنی بر اترنت را می توان در HMI های شما استفاده کرد، چه پروفین زمان واقعی (RT) یا TCP/IP باشد، اما ممکن است بسته به نیاز برنامه شما دلایلی برای انتخاب یک نوع یا دیگری وجود داشته باشد. در درس بعدی، در مورد پروتکل های HMI و نحوه استفاده از آنها در سیستم های PROFINET بیشتر توضیح خواهیم داد.

info.fcbuy17
info.fcbuy17

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋