فروشگاه دی کیو شاپ

فروشگاه دی کیو شاپ

فروشگاه دی کیو شاپ عرضه کننده و پخش کننده انواع تجهیزات و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با بیش از دهه فعالیت در صنعت پرورش طیور
توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

چرا تخم ها در دوره جوجه کشی باید چرخانده شوند؟

از نکات مهمی که در رشد جنین در تخم و تولد سالم جوجه اهمیت دارد، چرخش تخم است. این چرخش باید در زمان های معین و با سرعت بسیار پایین انجام شود. این کار به صورت طبیعی در بنی پرندگان کرچ شده نیز دیده می‌شود. به این صورت که پرنده کرچ هر چند مدت یکبار تخم های زیر خود را می‌چرخاند. دلیل این کار جلوگیری از چسبیدن زرده و جنین به دیواره داخلی تخم است. اگر این کار انجام نشود جنین در هنگام رشد به مشکل خورده و آسیب می‌بیند.

 

در دستگاه های جوجه کشی نیز برای اینکه از این کار جلوگیری کرده و بتوانند شبیه سازی درستی از شرایط طبیعی جوجه کشی ایجاد کنند، از موتور برای چرخاندن راک و یا ترنر های دستگاه استفاده می‌کنند. ترنر اتوماتیک جوجه کشی تخم های نطفه دار را به آرامی می‌چرخاند. دقت کنید اگر دستگاه شما فاقد موتور اتوماتیک و یا ترنر است، باید به صورت دستی تخم ها را بچرخانید.

 

فراموش نشود چرخاندن تخم ها باید بسیار آهسته انجام شود. سرعت استاندارد برای اینکار، هر 4 ساعت یک دور کامل است، که توسط ترنر و یا موتور انجام می‌گیرد. البته برای تخم پرندگان مختلف می‌تواند متفاوت باشد. چرخش حداقل 3 بار در روز میتواند مناسب باشد، اما حالت ایده آل، چرخش روی 6 باره است. در ترنر ها می‌توان انواع تخم های نطفه دار پرندگان را قرار داد، اما برخی مدل ها نیز هستند که تنها مختص تخم یک یا چند پرنده است. 

فروشگاه دی کیو شاپ
فروشگاه دی کیو شاپ فروشگاه دی کیو شاپ عرضه کننده و پخش کننده انواع تجهیزات و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با بیش از دهه فعالیت در صنعت پرورش طیور

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو
دستگاه جوجه کشی در منزل هم دارید؟
فروشگاه دی کیو شاپ
درود بر شما
بله، دستگاه های جوجه کشی خانگی با ظرفیت های پایین و ابعاد مناسب موجود هستند.
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋