iliyasamadi17

iliyasamadi17

ضد آفتاب خانگی بسازیم!!!

ساخت کرم ضد آفتاب خانگی آنقدرها که فکر می کنید سخت و پیچیده نمی باشد و شما می‌توانید به آسانی با کمک برخی از روغن ها که به طور طبیعی دارای خاصیت محافظت کننده در برابر اشعه نور خورشید هستند ، در خانه به ساختن کرم ضد آفتاب بپردازید .همانطور که میدانید استفاده از کرم ضد آفتاب داری مزایای بیشماری است که علاوه بر پیر شدن زودرس پوست شما موجب به تاخیر انداختن چین و چروک صورت ایجاد کک و مک شفاف شدن پوست و در موارد حادتر موجب کاهش ابتلا به سرطان پوست می شود .

 

ضد آفتاب ها معمولاً به شکل لوسیون کرم امولوسیون ژل و فلوئید قابل استفاده هستند و شما حداقل ۲۰ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل بهتر است که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و سپس به خارج از منزل بروید.

 

می توانید با راه های طبیعی که ما قصد داریم آن را برای شما بازگو کنیم به راحتی کرم ضدآفتاب مورد نیاز خود را در منزل درست کنیم و اثربخشی آن را پس از استفاده در مقابل نور آفتاب ببینید.

روغن نارگیل روغن کنجد روغن آفتابگردان روغن ویتامین e روغن و زعفران و کره شی روغن هایی هستند که به دلیل محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر نور خورشید ضد  آفتاب های طبیعی با ارزشی شناخته شده‌اند که شما می توانید به راحتی و با مخلوط کردن چندین ماده اضافی با آنها یک ضد آفتاب بسیار عالی با مواد گفته شده درست کنید.تنها کافی است که روغن های گفته شده را با کمی ژله آلوورا و زردچوبه که خاصیت ضدعفونی کننده دارد را ترکیب کنید و آن را بر روی پوست بمالید تا قبل از خروج از خانه بگذارید کاملاً مواد بر روی صورت شما خشک شود .

دلیل اینکه زردچوبه موجب می شود تا صورت شما کمی به خود رنگ زرد بگیرد شاید برخی از افراد دوست نداشته باشند که از این ترکیب استفاده کند و بنابراین پیش نهاد ما به این گونه افراد این است که روغن های گفته شده را با آب آلوورا و چند قطره گلیسیرین و همچنین گلاب ترکیب کرده و آن را در یک بطری اسپری مانند نگهداری کنید و هرگاه که می خواهید از منزل خارج شویم آن اسپری را به صورت خود بزنید .

 

شاید برای شما جالب باشد:

ضد آفتاب گیاهی در طب سنتی

آیا می توان از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده کرد؟

 

 

تمام محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و ضدآفتاب تاریخ انقضای واقعی ندارند ، اما  یک دوره زمانی دارند که باید در آن مصرف شوند (دوره پس از باز شدن). یک ماده آرایشی تا زمانی که باز شود دست نخورده نگه داشته می شود، اما پس از باز شدن باید ظرف ماه های مشخص شده مصرف شود.

 

چگونه بفهمیم خورشیدی هنوز خوب است؟

در واقع، بهتر است از محصولی استفاده نکنید که از ماه های گزارش شده در دوره پس از باز شدن بیشتر باشد. بر خلاف غذاها، لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته منع مصرف جدی برای سلامت بدن ندارند، اما مطمئناً اثربخشی گذشته را تضمین نمی کنند. ظاهراً یک ماده آرایشی پوستی را می‌توان در شرایط خوبی نگه داشت (با رنگ خوب و عطر خوب) که می‌تواند برای مصرف‌کننده‌ای که متقاعد می‌شود از ضدآفتاب یا لوازم آرایشی استفاده کند و نتایج مشابه زمانی که محصول برای بار اول. اگر بخواهیم از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که پوست را از سوختگی و آفتاب سوختگی در امان نگه داریم.

 

روش صحیح نگهداری خورشیدی چیست؟

حتی محصولات خورشیدی باید در مکانی خشک و خنک نگهداری شوند  که احتمالاً از نور محافظت می شود. بدیهی است که از آنجایی که اینها محصولاتی هستند که اغلب ما را تا ساحل همراهی می کنند، همیشه نمی توان به راحتی از استانداردهای حفاظتی خوبی پیروی کرد. برای حفظ بهترین کرم ضد آفتاب در کنار دریا،  می توانید آن را در کیف خود و در سایه، شاید زیر یک چتر قرار دهید.

 

چگونه ضد آفتاب های سازگار با محیط زیست را که برای پوست مفید هستند پیدا کنیم؟

جزایر هاوایی استفاده از کرم های ضدآفتاب مخصوص را به دلیل مضر بودن آن ها برای محیط های دریایی به طور رسمی ممنوع کرده اند. اما چگونه می توان ضد آفتاب های پایدار برای پوست و محیط زیست انتخاب کرد؟ در این مقاله چند نکته برای خرید سبز.

 

تفاوت فیلترهای فیزیکی و شیمیایی در ضد آفتاب ها

فیلترهای شیمیایی غیر معدنی (که نامناسب آن شیمیایی نامیده می شود، زیرا همه فیلترها نتیجه فرآیندهای شیمیایی هستند) سبزترین فیلترها هستند ، زیرا زیست تخریب پذیر هستند و بنابراین برای محیط آبی ایمن تر هستند، در حالی که فیلترهای فیزیکی و معدنی در دریا و سفره های آب زیرزمینی حتی در آب انباشته می شوند. به سادگی وقتی دوش می گیریم تفاوت فیلترهای فیزیکی و شیمیایی دقیقاً در مواد مورد استفاده نهفته است. فیلترهای شیمیایی، به لطف تکامل درمو-آرایشی و فرمولاسیون، در طول زمان تغییر کرده اند تا سازگارتر با محیط زیست باشند. برعکس، فیلترهای فیزیکی همیشه از دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی تشکیل شده اند، موادی که در هنگام استفاده به هاله سفید معمولی نیز کمک می کنند. THEکرم‌های ضدآفتاب با فیلترهای فیزیکی  نیز برای پوست‌های مختلط و چرب توصیه نمی‌شوند، زیرا به مرور زمان می‌توانند به مسدود شدن منافذ پوست کمک کنند بهتر است فیلترهای شیمیایی آخرین نسل، سبک‌تر و حساس‌تر را ترجیح دهید.

 

در زیر برخی از سوالات متداول آورده شده است .پیشنهاد میکنم مطالب پایین را مشاهده کنید شاید سوال شما هم باشد!

 

فیلترهای فیزیکی چه تاثیری بر محیط زیست دارند؟

فیلترهای فیزیکی یا معدنی محصور در ضدآفتاب ها به لطف میکروذرات محافظی که نور خورشید را منعکس کرده و آن را دفع می کنند، عمل می کنند. این ویژگی به این فرمولاسیون های خورشیدی اجازه می دهد تا در محافظت از پوست موثر باشند، اما در محافظت از محیط زیست کمتر درخشان باشند. صحبت از تأثیر فیلترهای فیزیکی و معدنی بر محیط آبی به ویژه از نظر سفید شدن مرجان ها و اختلال در فتوسنتز ریز جلبک ها وجود دارد.

 

با ضد آفتاب این مواد را نزنید!

برای برخورد مسئولانه‌تر نه تنها برای پوست، بلکه برای اکوسیستم دریایی، لازم است قبل از خرید، INCI کرم ضد آفتاب را بررسی کنید ، از محصولاتی که حاوی  اکسی بنزون ​​و اکتینوکسات هستند ، دو ماده که بر اساس مطالعه منتشر شده در آرشیو ، خودداری کنید. آلودگی محیط زیست و سم شناسی در سال 2015، به صخره های مرجانی و اکوسیستم دریایی آسیب می رساند. این مشکل وجود دارد و جاری است، اما جامعه علمی اعتراف می کند که موضوع پراکندگی کرم های ضد آفتاب در دریاهای ما است.قابل مقایسه با سایر بلایای زیست محیطی نیست که اقدامات فوری بیشتری برای آنها لازم است. آنچه مسلم است این است که توجه‌های کوچک روزانه و ساده هم اکنون برای ایجاد تفاوت در حفاظت و احترام به محیط زیست ضروری است: یکی از این موارد دقیقاً انتخاب  ضدآفتاب‌های سبز رنگ است.

 

آیا جایگزین های سبزتری نیز در مورد بسته بندی ضد آفتاب وجود دارد؟

تا آنجا که به بسته بندی ضد آفتاب مربوط می شود،  عملکرد اسپری های محافظ که شامل یک سیلندر BOV (Bag-on-Valve) است که فقط از هوای فشرده طبیعی استفاده می کند قابل توجه است. این بسته های خورشیدی خاص از استفاده از گازهای قابل اشتعال که دفع آنها دشوارتر است اجتناب می کنند. فناوری BOV همچنین امکان استفاده بدون ضایعات را فراهم می کند که محصول را تا آخرین قطره خالی می کند. سپس ضدآفتاب‌های سازگار با محیط زیست هستند که مواد ساخته شده از پلاستیک  بازیافتی را برای دهانه تلگراف جمع‌شونده فراهم می‌کنند که با یک حرکت ساده ظاهر/ناپدید می‌شود، بنابراین از خطر گم شدن درپوش پلاستیکی اسپری در ماسه یا آب جلوگیری می‌شود.

 

آیا یک ضد آفتاب سازگار با محیط زیست می تواند اشعه های UVA/UVB را نیز به خوبی فیلتر کند؟

مجموعه پلاسولینا از تحقیقات پوستی ایتالیایی متولد شد ، ترکیبی از روغن های گیاهی که به عنوان محافظ طبیعی پوست در برابر نور خورشید عمل می کند. روغن سبوس برنج، روغن پنبه دانه، ویتامین E و روغن کارانجا ضدآفتاب های جدید موثر اما دوستدار محیط زیست  هستند که بافت های پوشاننده، مقاوم در برابر آب و در عین حال ظریف بر روی پوست ایجاد می کنند و می توانند حتی از نواحی حساس مانند آنهایی که تحت تأثیر لکه ها و خالکوبی هستند محافظت کنند .

 

شاید برای شما جالب باشد:

از بین بردن لک صورت در خانه

 

اگر پوست از قبل برنزه یا تیره است آیا ضد آفتاب لازم نیست؟

 

تجربه رایج این است که با برنزه شدن پوست، خطر سوختگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می یابد. اثرات مضر خورشید در واقع با شواهد بیشتر در روزهای اول تعطیلات، زمانی که فرد شروع به افشای خود می کند، به وضوح خود را نشان می دهد. بعداً به نظر می رسد که ناپدید می شوند، گویی که پوست به آن عادت کرده و رنگی که به خود می گیرد محافظت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش می کند. در واقع، کسانی که به دلایل حرفه ای یا سبک زندگی، همیشه در فضای باز هستند، کمتر از کسانی که فقط گاهی اوقات می سوزند، می سوزند.

 

علاوه بر این، در افرادی که رنگ روشن دارند، به خصوص اگر کک و مک دارند و برنزه شدن برایشان مشکل است، پس از مدتی یا شدت قرار گرفتن در معرض پوست قرمز یا حتی تاول می‌زند که برای افراد تیره‌تر بی‌اهمیت است. بنابراین طبیعی است که فکر کنیم این دومی ایمن هستند و نیازی به محافظت بیشتر ندارند.

 

این تصور که در فرهنگ کنونی غربی آن را با ظاهری «سالم» مرتبط می‌داند نیز به این ایده کمک می‌کند که برنزه کردن برای محافظت در برابر آفتاب کافی است. در انواع دیگر تمدن‌ها، مانند تمدن‌های دهقانی، که وابسته به سخت‌کوشی در مزارع است - بر خلاف رنگ پریدگی کسانی که فعالیت‌های فکری انجام می‌دهند و اغلب متعلق به طبقات اجتماعی ممتاز هستند - این معنا را ندارد. از سوی دیگر، در جامعه ما، یک جنبه رنگارنگ بیشتر به تعطیلات یا ورزش مرتبط است. این یک هدف زیبایی شناختی است که با توجه به این جنبه های اجتماعی-فرهنگی، درک سلامتی خود را نیز در بسیاری بهبود می بخشد، تصوری قوی که با توصیه های متخصصان پوست برای احتیاط در تضاد است. بنابراین بسیاری از ترس اینکه در ماه سپتامبر به اندازه کافی برنزه نشوند، نمی توانند صبر کنند تا استفاده از ضد آفتاب را متوقف کنند.

به ناراحتی ناشی از برخی محصولات روی پوست، اغلب چرب یا چسبنده، این صنعت برای چندین سال با فیلترهای تقریبا نامحسوس پاسخ داده است. بنابراین، این بهانه دیگر قابل اعتماد نیست.

 

 

حقیقت چیست؟

فتوتایپ برنزه کردن روشی طبیعی است که در آن پوست از خود در برابر نور خورشید دفاع می کند و فیلتری با ملانین ایجاد می کند که از عمیق ترین لایه های آن محافظت می کند. بنابراین واقعاً نشان دهنده یک مانع طبیعی یا ناشی از قرار گرفتن در معرض است. با این حال، این مکانیسم در تکامل در رابطه با عوامل فرهنگی که در بالا ذکر شد، انتخاب نشده است، که فقط مفهوم "برنزه کردن" را برای یک قرن معرفی کرده اند، که برای آن فرد داوطلبانه سعی در "حمام آفتاب" می کند. برنزه شدن تنها به عنوان یک صفحه اضافی برای تمایل طبیعی انسان به پناه گرفتن در سایه عمل می کند: به طور متوسط، در واقع، تنها اجازه می دهد تا حدود نیمی از اشعه هایی که به پوست برخورد می کنند، پس زده شوند، حتی اگر این درصد بتواند . در رابطه با ویژگی های ژنتیکی متفاوت است.

 

متخصصان پوست 6 دسته به نام فوتوتیپ ها را شناسایی کرده اند که به مجموع عوامل مختلف مربوط به رنگ چشم، مو و رنگ چهره بستگی دارد. از این عناصر ما احتمال برنزه شدن و برعکس سهولت سوختگی را بدست می آوریم. بنابراین، در اصل، موارد زیر قابل تشخیص است:

 

فتوتیپ 1

تمایل به داشتن چشم های روشن، موهای قرمز یا بلوند روشن، پوست شیری، اغلب کک و مک دارد: خیلی راحت می سوزد و بالعکس برنزه شدن آن دشوار است.

فتوتایپ 2:

تمایل به داشتن چشم های روشن، بیشتر موهای بور یا قهوه ای روشن، پوست بسیار روشن: به راحتی می سوزد و کمی برنزه می شود.

فتوتایپ 3

او تمایل دارد چشم‌های قهوه‌ای و موهای قهوه‌ای، با پوست روشن داشته باشد: ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود، اما بعد برنزه می‌شود.

فتوتایپ 4

او چشم های تیره، موهای تیره و پوست زیتونی دارد: به ندرت می سوزد و به راحتی برنزه می شود.

فتوتایپ 5

او حتی بدون قرار گرفتن در معرض آفتاب دارای چشم ها و موها و پوست تیره یا سیاه است: به طور معمول نمی سوزد.

فتوتایپ 6

او حتی بدون قرار گرفتن در معرض آفتاب چشم، مو و پوست سیاهی دارد: به طور معمول نمی سوزد.

 

 

این طبقه بندی که توسط توماس فیتزپاتریک، متخصص پوست در سال 1975 تعریف شد، بر اساس رنگ پوست، چشم و مو متولد شد، اما به زودی برای در نظر گرفتن واکنش فردی به تابش خورشیدی ادغام شد. در واقع، در تنوع شدید انسان، شرایط میانی زیادی وجود دارد: برای مثال افرادی که چشم‌ها و موهای تیره دارند، اما پوست شیری رنگی که به نور خورشید بسیار حساس هستند یا افراد دیگر با پوست بسیار تیره، که هرگز نمی‌سوزند، اما با چشم‌های روشن.

 

بنابراین درست است که خطر سوختگی و سرعتی که ممکن است این اتفاق بیفتد، به ویژگی های فردی و درجه برنزه شدن از قبل موجود بستگی دارد. نکته این است که آفتاب سوختگی تنها آسیبی نیست که خورشید می تواند به پوست ما وارد کند.

 

 

نور خورشید چه آسیبی به پوست می‌زند؟

آفتاب سوختگی تنها بارزترین نشانه آسیب نور خورشید است. آنها علاوه بر عواقب فوری و اغلب دردناک خود، خطر تهاجمی ترین سرطان پوست، ملانوم را افزایش می دهند، به ویژه هنگامی که در دوران کودکی و نوجوانی عود می کنند . با این حال، این بدان معنا نیست که حتی فتوتایپ‌های تیره‌تر، که هرگز نمی‌سوزند، کاملاً از این احتمال در امان هستند: برای مثال، در آمریکایی‌های آفریقایی تبار، اگرچه شیوع کمتری دارد، اما ملانوما در مراحل پیشرفته‌تر بیشتر از سفیدپوستان تشخیص داده می‌شود، که تا حدی به دلیل آن است. به آگاهی کمتر از خطر، تا حدی به دلیل دشواری بیشتر در شناسایی نقطه روی پوست از قبل سیاه شده [1].

 

علاوه بر این، سرطان های پوست دیگری به نام کارسینوم سلول سنگفرشی و بازال وجود دارند که بسیار شایع هستند، نسبت به ملانوم تهاجمی کمتری دارند، اما طبیعتاً بدخیم هستند. اینها به آفتاب سوختگی بستگی ندارند، بلکه به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بستگی دارند . بنابراین اغلب در سنین بالا یا در کشاورزان، ماهیگیران، مربیان اسکی و سایر افرادی که به دلایل حرفه ای بخش زیادی از زندگی را در هوای آزاد زندگی می کنند ظاهر می شوند [2].

 

 

آیا همه اشعه های خورشید تاثیر یکسانی روی پوست دارند؟

اگر پوست از قبل برنزه یا تیره است، آیا ضد آفتاب لازم نیست؟همانطور که در کارت توضیح داده شده است " آیا برنزه شدن همیشه برای شما خوب است؟ آفتاب سوختگی بیشتر در اثر اشعه UVB ایجاد می شود که شدید است اما روی سطح متوقف می شود و توسط ملانین موجود در پوست مهار می شود. از سوی دیگر، اشعه‌های UVA باعث سوختگی نمی‌شوند، اما عمیقاً نفوذ می‌کنند، جایی که فیبرهای کلاژن را به خطر می‌اندازند، باعث پیری پوست می‌شوند و به ظهور جهش‌های DNA بالقوه سرطان‌زا کمک می‌کنند.

 

رنگدانه های تیره پوست که از نظر ژنتیکی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست آمده یا از قبل تعیین شده است، مانع از رسیدن اشعه UVA به لایه های زیرین و ایجاد آسیب نمی شود . توانایی آنها برای نفوذ در توانایی آنها برای عبور از شیشه نیز آشکار می شود: ما با نگاه کردن به رانندگان تاکسی یا کامیون که از سمتی که رو به پنجره است بسیار پیرتر از سمت داخل وسیله نقلیه به نظر می رسند، این ایده را دریافت می کنیم. .

 

در نهایت، اعتقاد بر این است که هر دو نوع پرتو، در دوزهای زیاد و طولانی مدت، می توانند تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند (3).

 

 

در عمل چه باید کرد؟

بنابراین، از نقطه نظر عملی، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که هم پرتوهای UVA و هم UVB را فیلتر کند .

 

درجه حفاظت باید متناسب با درجه تابش (فصل، عرض جغرافیایی، ارتفاع، آب و هوا) و نوع فوتوتایپ باشد، اما نباید حتی زمانی که قبلاً برنزه شده اید، از آن چشم پوشی کرد .

 

در مورد تابش متوسط ​​به بالا، مانند تابستان:

 

فتوتایپ 1 و 2 باید همیشه از محافظ بالایی استفاده کند و تا حد امکان در سایه بماند.

فتوتایپ 3 و 4 پس از شروع با محافظت متوسط، می توانند در صورت برنزه شدن و زمانی که از قبل برنزه شده باشند، به محافظت کمتری برسند.

فوتوتایپ 5 و 6 می توانند از محافظت کم استفاده کنند، اما به هر حال نباید بدون آن کار کنند.

iliyasamadi17
iliyasamadi17

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋