iliyasamadi17

iliyasamadi17

نکات مهم برای یک کافه رستوران سیار!

چه نوع وسیله نقلیه ای را برای کافه رستوران های سیار انتخاب کنید؟

قلب هر تجارت کافه رستوران سیار  خود وسیله نقلیه است! خرید خود وسیله نقلیه و تجهیزات اصلی تا حد زیادی گران ترین بخش سرمایه گذاری است. بنابراین، باید به دقت در نظر بگیرید که چه مقدار بودجه برای کامیون مواد غذایی خود خرج کنید. خرید یک وسیله نقلیه دست دوم و سپس طراحی آن بر اساس نیاز خود یا شاید سرمایه گذاری در یک خودرو جدید؟ وسیله نقلیه را خودتان به یک کافه رستوران سیار تبدیل کنید یا یک سرویس حرفه ای استخدام کنید؟ هنگام ایجاد طرح تجاری کافه رستوران سیار، مطمئن شوید که پاسخ این سوالات را می دانید.

 

 

انواع طرح های کافه رستوران های سیار

اگر واقعاً می خواهید وسیله نقلیه خود را به یک کامیون مواد غذایی تبدیل کنید، به بدنه آزاد آن توجه کنید و مطمئن شوید که برای یک تجارت کوچک با عرضه غذای کاهش یافته به اندازه کافی بزرگ است. با یک ظرف بزرگتر که به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، به یک وسیله نقلیه بادوام با شاسی محکم نیاز دارید. مدل هایی مانند مرسدس اسپرینتر، فیات دوکاتو، سیتروئن جامپر، پژو باکسر، رنو مستر یا فولکس واگن بولی برای این منظور مناسب هستند. در نظر بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که برای متمایز شدن از سایر کامیون‌های مواد غذایی در رویدادها یا جشنواره‌ها، مایل بیشتری را طی کنید؟ یک اتوبوس مدرسه آمریکایی یا یک ون پاریسی سبک یکپارچهسازی با سیستم عامل چطور؟

 

کامیون های مواد غذایی "ساخت ایالات متحده" هنوز یک گزینه مد روز هستند. شرکت هایی هستند که در واردات این خودروها تخصص دارند. اگر به این نوع کامیونت مواد غذایی علاقه مند هستید، به یاد داشته باشید که معمولا خودروهای آمریکایی برخلاف اکثر کامیون های اروپایی که دارای موتورهای دیزلی کم مصرف هستند، چندان مقرون به صرفه نیستند. خرید قطعات یدکی نیز می تواند برای خودروهای آمریکایی دشوارتر یا گرانتر باشد.

 

 

قوانین و دستورات!

آیا همه ما بوروکراسی را دوست نداریم؟ دستورالعمل های زیادی وجود دارد که باید به شدت به آنها پایبند بود. لطفاً به الزامات اساسی از چک لیست زیر توجه کنید:

 

حتی به راه اندازی کسب و کار خود بدون مجوز رسمی از مقامات محلی برای راه اندازی کامیون مواد غذایی فکر نکنید.

اگر می‌خواهید مشروبات الکلی را در پیشنهاد خود بگنجانید، به یک مجوز شناور الکل نیاز دارید که به آن اطلاعیه رویدادهای موقت (TEN) نیز می‌گویند. برای درخواست یکی به عنوان مالک کسب و کار، ابتدا باید مجوز شخصی مشروب را دریافت کنید.

آموزش ایمنی و بهداشت مواد غذایی، ارزیابی ریسک، گواهینامه های HACCP و گاز (در صورت نیاز) همگی بخش های مهم آماده سازی برای فروش محصولات غذایی هستند.

هر بنگاهی که با فروش کالا و خدمات سروکار دارد باید لیست مجوزها و گواهینامه ها را دریافت کند! شما نمی توانید فقط در جایی حاضر شوید و شروع به خدمت به مردم کنید.

بیمه مسئولیت یکی دیگر از موارد ضروری برای آرامش شماست. شما می توانید این بیمه را از هر شرکت بیمه خصوصی خریداری کنید.

گواهینامه استاندارد دسته B برای خودروهای دارای تریلر یا وسایل نقلیه با وزن کل بیش از 3.5 تن معتبر است. اگر کامیون مواد غذایی شما بین 3.5 تا 7.5 تن وزن دارد، به گواهینامه رانندگی دسته C1 نیاز دارید.

هرگز بدون تمام مدارک و مجوزهای لازم سفر نکنید. مگر اینکه دوست داشته باشید جریمه های بسیار بالایی بپردازید.

 

منوی کامیون غذای شما

انتخاب آیتم های منو و نحوه ارائه آنها مهمترین معیار برای اکثر مشتریان بالقوه است. با این حال، تفاوت زیادی بین یک کامیون غذا و یک فست فود کلاسیک وجود دارد. به جای آیتم های منوی بین المللی، یک کامیون غذا معمولاً بر روی نوع خاصی از غذا تمرکز می کند. بسیاری از کامیون های مواد غذایی منویی متناسب با گروه های هدف خود ارائه می دهند. چنین غذاهایی به ندرت در منوی رستوران یافت می شود. بنابراین، قبل از شروع این ماجراجویی با کامیون غذا، باید به دقت پیشنهاد و همچنین قیمت های خود را در نظر بگیرید.

 

نوع غذا و مفهوم کامیون غذا

فکر نکنید که پیدا کردن منوی مناسب برای کامیون غذا بازی کودک است! هیچ کس از شما انتظار ندارد که مانند یک سرآشپز رستوران دائماً ایده های جدیدی داشته باشید یا غذاهای کلاسیک را بهبود ببخشید. با این حال، منو باید متناسب با فضای شما و محدودیت های مالی شما باشد. بنابراین لازم است تحلیل دقیقی از بازار بالقوه، گروه هدف، تعداد کارکنان لازم و نوع تجهیزات انجام شود. هنگامی که این تجزیه و تحلیل انجام شد، دید واضح تری از مفهوم کامیون مواد غذایی که می خواهید پیاده سازی کنید و نحوه ادامه آن خواهید داشت. به ایده هایی که می تواند به نتایج فاجعه بار منجر شود پایبند نباشید! یک مفهوم تجاری نادرست آسیب کمتری نسبت به شکست خواهد داشت. تغییر رویکرد یا تنظیم منو بعد از آن هیچ اشکالی ندارد.

 

منوی کامیون غذا

آماده کردن غذاهای موجود در منو باید لذت بخش باشد. بله، ما می دانیم که این ممکن است مانند یک cl به نظر برسدبرای ایجاد هرگونه تغییر مثلاً به دلیل افزایش قیمت مواد.

 

نکته: از آنجایی که مشتریان معمولاً عدد را قبل از نقطه اعشار می بینند، مقدار بعد از نقطه اعشار فقط باید حاوی اعداد بالا باشد. به عنوان مثال، یک بشقاب با قیمت 9.20 پوند به همان میزانی که قیمت آن 9.90 پوند باشد، فروخته می شود، اما شما نزدیک به 10 درصد بیشتر درآمد خواهید داشت.

 

از کیوسک فست فود گرفته تا کامیون غذاخوری خودتان

یک آژانس بازاریابی آنلاین می تواند رشد تجارت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، مشروط بر اینکه منابع کافی برای انجام چنین سرمایه گذاری را داشته باشید. با این حال، شما همچنین می توانید به طور موثر کامیون مواد غذایی خود را با بودجه کم یا بدون بودجه تبلیغ کنید. راه های زیادی برای جلب توجه به کامیون غذا و پیشنهاد شما، به خصوص از طریق اینترنت وجود دارد.

 

داشتن وب سایت خود یک امر ضروری است! شما باید از روز اول روی یک وب سایت خوب سرمایه گذاری کنید. وب سایت ها را می توان با سیستم مدولار تنها با چند کلیک و با هزینه کم ساخت. به یاد داشته باشید که چند فرض اساسی داشته باشید و سپس به آنها پایبند باشید! نام کامیون غذای شما نیز باید بخشی از نام دامنه باشد. نام دامنه را کوتاه نگه دارید و به راحتی به خاطر بسپارید. طراحی وب سایت باید به نوعی با کامیون غذای شما مرتبط باشد و لوگو به وضوح قابل مشاهده باشد. شما همیشه باید محتوای اصلی مانند منو، قیمت ها و مکان های فروش را به روز کنید.

مخاطبین شما، مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن، و همچنین پیوندهایی به پروفایل های اجتماعی که تنظیم کرده اید، باید به وضوح قابل مشاهده باشند. همچنین توصیه می کنیم بخشی از سایت را به نظرات مشتریان، اطلاعات تیم، دستور العمل ها، نکات یا سایر محتوای اضافی اختصاص دهید.

 

رسانه های اجتماعی راهی ارزان یا حتی رایگان برای بالا بردن سطح آگاهی یک کامیون مواد غذایی است. در حالی که فیس بوک رهبر بلامنازع جهانی در رسانه های اجتماعی است، دیگر به عنوان سایت انتخابی برای نسل های جوان تلقی نمی شود. اینستاگرام برای ارسال عکس از غذاهای امضا شده شما عالی است و احتمالاً هشتگ #Foodporn بهترین گزینه برای استفاده است. ضرب المثل قدیمی "یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد" مطمئناً در مورد روند رسانه های اجتماعی امروزی صدق می کند، و به ویژه در مورد غذا صادق است. به دلیل تعداد محدود کاراکترها، توییتر به طور کلی ابزار بازاریابی خوبی برای کامیون های مواد غذایی در نظر گرفته نمی شود. لینکدین برای یافتن سریع کارمندان یا ارتباط با افرادی که در صنعت شما آگاه هستند عالی است.

بازخورد مثبت مشتریان از سایت‌های تعیین‌شده مانند TripAdvisor یا Yelp معمولاً نتیجه مستقیم مواد غذایی با کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب است. به یاد داشته باشید که نظرات مشتریان ارزش طلا را دارد! به عنوان مالک، این همچنین به شما بازخورد ارزشمندی در مورد نحوه درک کامیون غذای شما توسط دیگران می دهد.

همچنین توصیه می کنیم نام تجاری خود را در پورتال های کامیون های مواد غذایی ثبت کنید. این صفحات حاوی اطلاعات ارزشمند زیادی هستند، از نحوه راه اندازی شرکت تا تاریخ تور کنسرت.

دیگر گزینه های بازاریابی آنلاین سایت هایی مانند یوتیوب، وبلاگ ها و همچنین بازاریابی ایمیلی کلاسیک از جمله خبرنامه ها هستند.

بازاریابی آفلاین برای کامیون مواد غذایی

اگرچه باورش سخت به نظر می رسد، استراتژی های بازاریابی تقریباً در هر زمینه ای از زندگی قابل مشاهده است. حتی با منابع مالی محدود، می توانید به طور موثر مشتری جذب کنید و فروش را افزایش دهید.

 

خود کامیون مواد غذایی باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند. یک طرح بصری جذاب با رنگ‌های خوب انتخاب شده یا لوگوی برجسته بر روی کامیون غذا به مشتریان کمک می‌کند تا کسب و کار شما را برای مدت طولانی به خاطر بسپارند.

منوهای خوش ساخت راهی ارزان برای متمایز شدن از رقبا هستند.

دستمال‌های مارک دار و بسته‌های بیرون بری هزینه دارند، اما به شما در ایجاد وفاداری به برند کمک می‌کنند.

پیش بند یا تی شرت های مارک نیز به کارمندان شما کمک می کند ظاهری یکدست و حرفه ای داشته باشد. همچنین مشخص می کند که همه شما بخشی از یک تیم هستید حتی به روی برخی از لوازم آشپزخانه مثل فریزر تاپینگ هم می توانید این کار را انجام دهید.

برخی از عناصر طراحی، مانند پرچم ها و سایر عناصر تزئینی مارک، گاهی اوقات کمی بیش از حد احساس می شود. از سوی دیگر، با این حال، آنها به شما کمک می کنند تا از رقبا متمایز شوید.

بروشورها، پوسترها، و تبلیغات در روزنامه های محلی به خصوص برای برقراری ارتباط با ماشین حمل غذا و زمان باز بودن آن مفید هستند.

کارت‌های ویزیت یا سایر مواد تبلیغاتی باید همیشه حاوی وب‌سایت و آدرس ایمیل کامیون مواد غذایی و همچنین اطلاعات مربوط به پروفایل‌های اجتماعی مارک دار باشند.

انتخاب گزینه مناسب به مالک، گروه هدف، اهداف بازاریابی و البته بودجه و محدودیت زمانی شما بستگی دارد. منابع اولیه با تلاش کمی به دست می آیند و هر صاحب کامیون مواد غذایی باید از آنها استفاده کند!

iliyasamadi17
iliyasamadi17

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋