کسب در آمد اینترنتی

کسب در آمد اینترنتی

کسب در آمد اینترنتی
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

کسب درآمد از اینما

 

 


کسب در آمد از اینما

 

ثبت نام رایگان در اینما 

 

مشاهده سایت اینما

 

رخی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی، می‌توانند به عنوان شغل دوم انتخاب شوند. یکی از امکاناتی که برخی از سرویس‌های اشتراک ویدیو دارند، قابلیت درآمدزایی آن‌ها برای تولیدکنندگان محتواست. در این بین، سرویس اشتراک ویدئوی اینما نیز قابلیت بسیار خوبی را برای درآمدزایی کاربران خود فعال کرده است. کسب درآمد از اینما موضوعی است که قصد دارم در مورد آن صحبت کنم.

پیشتر ما مقالاتی را در مورد کسب درآمد از آپارات و یوتیوب هم منتشر کرده بودیم که با استقبال خوبی نیز مواجه شد و حالا قصد دارم در مورد کسب درامد از ای نما صحبت کنم. سرویس اینما، توسط شرکت آی‌نوتی و با هدف حمایت از تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی شده است. اما شیوه کسب درآمد از آن، بسیار متنوع‌تر از دیگر سرویس‌هاست و همینطور شرایط پیچیده و سختی هم برای کسب درآمد کاربران درنظر گرفته نشده است.

در ادامه، تمامی موارد مربوط به بحث درآمدزایی از اینما را توضیح می‌دهم و اگر هم سؤالی در این زمینه داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید. پس با من در آکادمی الفبان همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم.

آموزش کسب درآمد از اینما

 

سرویس اینما (Enama) چیست؟

اینما، سرویس اشتراک ویدئویی است که علاوه بر امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قابلیت‌هایی را نیز برای کسب درآمد کاربران درنظر گرفته است. این سرویس، مانند دیگر سرویس‌های اشتراک ویدیو، به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت رایگان در سایت ثبت‌نام کنند و بتوانند ویدیوها و یا فایل‌های موزیک خود را در کانال خود قرار دهند. شاید مزیت این سرویس نسبت به دیگر سرویس‌ها، دارا بودن قابلیت آپلود موسیقی باشد.

البته زمانی که شما در سایت ثبت‌نام می‌کنید، به عنوان کاربر عادی هستید که اینما، پکیج‌هایی را برای ارتقای حساب کاربری درنظر گرفته است. با خرید پکیج‌های اینما، می‌توان قابلیت‌های درآمدزایی بیشتری مثل فروش ویدیو را به کانال‌تان اضافه کنید. همچنین خرید پکیج‌ها و ارتقای حساب کاربری، باعث افزایش درآمد شما از طریق بازدید ویدیوها خواهد شد.

نحوه کسب درآمد از اینما چه تفاوتی با آپارات و یوتیوب دارد؟

نحوه کسب درامد از اینما با آپارات و یوتیوب تفاوت دارد. در مورد آپارات و یوتیوب که در مقالات قبل، به طور کامل صحبت شد و شیوه درآمدزایی آن‌ها را نیز بررسی کردیم. اما در سیستم کسب درآمد آپارات و یوتیوب، شرایطی برای کاربران درنظر گرفته شده است و تا زمانی که کانال‌ها، بتوانند شرایط لازم را کسب کنند، نمی‌توانند درآمد داشته باشند. مثلاً اگر در آپارات تولیدکننده محتوا باشید، قابلیت درامدزایی شما زمانی فعال می‌شود که تعداد اعضای کانال‌تان، به ۲۰۰ نفر برسد.

در یوتیوب نیز شرایط مشابهی وضع شده است. برای فعال‌شدن کسب درامد از یوتیوب نیز به ۱۰۰۰ عضو فعال نیاز دارید. البته شرایط دیگری نیز برای این سرویس‌ها وجود دارد. اما تفاوت شیوه کسب درآمد از اینما با آپارات و یوتیوب در این است که برای فعال‌شدن سیستم درآمدزایی، هیچ شرایطی برای شما درنظر گرفته نشده است. (شاید در آینده شرایط این سرویس نیز تغییر کند)

تفاوت کسب درآمد از ای نما با کسب درآمد از آپارات و یوتیوب

یعنی اینکه به محض ثبت‌نام در ای نما، می‌توانید ویدیوهای‌تان را قرار دهید و از اولین بازدیدی که دارید، درآمد کسب کنید. در واقع تفاوت اصلی این سرویس با دیگر سرویس‌ها در همین است. البته نمی‌توان از قدرت بالای ویدیوهای آپارات و یوتیوب چشم‌پوشی کرد، چراکه معمولاً ویدیوهای آپارات، سئوی بهتری نسبت به ویدئوهای دیگر سرویس‌ها دارد و بیشتر در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

چطور از اینما درآمد کسب کنیم؟

کافیست که ابتدا در این سایت ثبت‌نام کنید و در ادامه نیز با ساخت کانال، ویدیوهای‌تان را قرار دهید. البته شیوه‌های درآمدزایی اینما متنوع است که در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازم. برای ثبت‌نام نیز کار سختی را در پیش ندارید. کافیست از لینک زیر وارد سایت اینما شوید و با شماره موبایل خود، کار ثبت‌نام را انجام دهید. دقت کنید که حتماً باید پس از ثبت‌نام، احراز هویت کنید. درواقع بدون احراز هویت شدن نیز درآمدها به پنل شما اضافه می‌شود، اما برای ثبت درخواست واریز وجه، نیاز است که حتماً احراز هویت کنید که در ادامه نحوه این کار را توضیح می‌دهم.

   ثبت‌نام رایگان در سایت اینما

نحوه احراز هویت شدن در سایت اینما

همان‌طور که توضیح دادم، شما برای تسویه حساب، ابتدا باید هویت خود را احراز کنید که در اینجا به طور کامل با مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. همچنین با احراز هویت شدن، دیگر نیازی به تأیید دستی ویدئوهای شما توسط ای نما نیست. چرا که در حالت عادی، پس از اینکه ویدئوهای خود را منتشر می‌کنید، ابتدا توسط سرویس Enama تأیید می‌شود و سپس در سایت منتشر می‌شود.

ابتدا وارد بخش میز کار خود شوید. جایی که درآمد فعلی شما را نمایش می‌دهد. در قسمت بالا در یک کادر آبی رنگ، توضیح داده شده که می‌توانید احراز هویت کنید. بر روی لینک «شروع احراز هویت» کلیک کنید (در تصویر زیر مشخص شده).

آموزش کسب درامد از سرویس اینما

سپس در صفحه باز شده، قوانین و مراحل احراز هویت را نمایش می‌دهد. همچنین احراز هویت در سرویس اینما دو مرحله‌ای است، یعنی ابتدا از طریق تلفن ثابت و سپس با استفاده از کارت ملی احراز هویت می‌شوید. دقت کنید که در صفحه‌ی احراز هویت و در پایین آن، احراز هویت تلفن ثابت را مشاهده می‌کنید که کدی را در اختیار شما قرار داده است. قوانینی که سیستم کسب درامد اینما برای احراز هویت درنظر گرفته، این موارد می‌باشند:

مرحله اول: احراز هویت تلفن ثابت:

  1. ابتدا با شماره تلفن ثابتی که در کادر پایین همان صفحه وارد کرده‌اید، شماره تلفن ۷۴۶۰۷-۰۲۱ را شماره‌گیری کرده و وارد منوی شماره‌ی ۲ (احراز هویت اینما) شوید.
  2. در مرحله‌ی آخر، تلفن گویا از شما می‌خواهد کد ۴ رقمی را وارد نمایید.
  3. در این مرحله می‌بایست کد ۴ رقمی‌ای که جهت احراز هویت در بخش “ویرایش پروفایل” حساب کاربری اینما دارید را شماره‌گیری کرده و کلید مربع را فشار دهید.

مرحله دوم: احراز کارت ملی:

پس از آنکه احراز هویت تلفن ثابت شما با موفقیت انجام گردید، می‌بایست جهت تکمیل مراحل احراز هویت، تصویر کارت ملی خود را، با شرایط زیر بارگذاری نمایید:

  1. تصویر کارت ملی، متعلق به فرد صاحب حساب کاربری باشد.
  2. تصویر به صورت واضح و رنگی از اصل کارت ملی باشد.
  3. حجم تصویر از ۵۰۰ کیلوبایت بیشتر نباشد.
  4. فایل تصویر با یکی از پسوندهای JPG، JPEG، PNG باشد.

پس از اینکه مراحل بالا را با موفقیت انجام دادید، احراز هویت شما تکمیل می‌شود و می‌توانید ویدئوهای خود را بدون تأیید اینما در سایت منتشر کنید و همچنین درخواست تسویه حسابتان را نیز ثبت نمایید.

تعرفه کسب درآمد از ای نما

اینما، تعرفه‌های مختلفی را برای سیستم کسب درآمد خود درنظر گرفته است. مواردی که در ادامه برای کسب درآمد با اینما گفته می‌شود، در مورد روش درآمدزایی از طریق بازدید ویدئوهاست. در اینجا، کسب درآمد شما از طریق بازدید ویدیوها، به ۳ حالت محاسبه می‌شود:

  • حالت اول: هر بازدید ۱۰ تومان (با ثبت‌نام عادی)

با ثبت‌نام در حالت عادی، می‌توانید به ازای هر بازدید، ۱۰ تومان درآمد داشته باشید. یعنی مثلاً اگر ۱۰۰۰ بازدید از ویدیوهای شما شده باشد، شما ۱۰۰۰۰ تومان درامد کسب می‌کنید. اما در ادامه، مواردی دیگری هم وجود دارد.

  • حالت دوم: هر بازدید ۱۲ تومان (با ثبت‌نام از طریق لینک معرف)

اما قابلیت جالبی که این سرویس تعبیه کرده، این است که اگر از طریق لینک معرف ثبت‌نام کنید، به ازای هر بازدید ۱۲ تومان درآمد کسب می‌کنید. البته شاید در حالت عادی زیاد نباشد. اما در بلندمدت قطعاً به سود شما خواهد بود. مثلاً اگر ویدئویهای شما ۱ میلیون بازدید داشته باشند، در حالت عادی ۱۰ میلیون تومان درامد دارید. اما اگر با لینک معرف ثبت‌نام کنید، ۲ میلیون اضافه می‌شود، یعنی ۱۲ میلیون درآمد کسب می‌کنید.

برای ثبت‌نام از طریق لینک معرف، اینجا کلیک کنید.

  • حالت سوم: هر بازدید ۲۴ تومان (با خرید پکیج‌ها و ارتقاء حساب کاربری)

اگر هم یکی از پکیج‌های این سرویس را خریداری کنید، به ازای هر بازدید، ۲۴ تومان به شما تعلق می‌گیرد. البته با خرید پکیج، می‌توانید از روش‌های دیگری هم برای کسب درآمد از سرویس اینما استفاده کنید که در ادامه تمامی آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این موارد را با مثالی توضیح می‌دهم.

فرض می‌کنیم تمامی ویدئوهای شما در این سرویس، ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشند. در این حالت:

  • اگر حالت اول باشد، درآمد شما برابر است با: ۱ میلیون تومان
  • اگر حالت دوم باشد، درآمد شما برابر است با: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • اگر حالت سوم باشد، درآمد شما برابر است با: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

البته ارتقای کانال و خرید پکیج‌های ارتقای بسته‌ی میلیونی، برای همه لازم نیست و نیازی هم نیست اینقدر هزینه شود. اگر ثبت‌نام‌تان را از طریق لینک معرف انجام دهید کافیست.

 

۵ روش درآمدزایی از اینما

در ادامه به ۵ روش درآمدزایی با ای نما اشاره می‌کنم و هر کدام را کامل توضیح می‌دهم تا با این موارد آشنا شوید.

۱. کسب درآمد با اینما از طریق بازدید ویدیوها

این همان حالت عادی است. یعنی اینکه شما ثبت‌نام می‌کنید، کانال‌تان را می‌سازید، ویدیوهای‌تان را آپلود می‌کنید و از بازدیدهایی که از ویدئوهای شما می‌شود درآمد کسب می‌کنید. رایج‌ترین روش کسب درآمد از اینما همین مورد است. طبیعتاً هر چقدر که بتوانید بازدید ویدئوهای‌تان را افزایش دهید، درامد بیشتری هم کسب می‌کنید. تقریباً می‌توان گفت، این روش برای همه مناسب است، چراکه شاید روش‌های دیگر، به کار همه نیاید.

کسب درآمد با اینما از طریق بازدید ویدیوها

اما برای اینکه بتوانید بازدید ویدیوهای‌تان را افزایش دهید، لازم است تا کارهایی را انجام دهید تا بتوانید بازدیدهای بیشتری را جذب کنید. من در مقاله آموزش کسب درآمد از آپارات، این موارد را توضیح داده‌ام که چطور بتوانید بازدیدهای بیشتری را برای ویدئوهای‌تان جذب کنید. دقت کنید که خود اینما نیز مواردی را به کاربران پیشنهاد داده است که با استفاده از آن‌ها، می‌توان درآمد بیشتری داشت که در بخش‌های پایانی، در مورد آن‌ها صحبت می‌کنم.

۲. دریافت حق اشتراک عضویت در کانال از بازدیدکنندگان

از دیگر روش‌های کسب درآمد از ای نما می‌توان به دریافت حق اشتراک از کاربران اشاره کرد. در این روش، شما با ساخت یک کانال اختصاصی، می‌توانید ویدیوهایی را درون آن قرار دهید که هر کسی قادر به تماشای آن‌ها نیست. تنها کسانی می‌توانند ویدئوهای شما را ببینند که بابت عضویت در کانال‌تان، حق اشتراکی را پرداخت کرده باشند. این حق اشتراک می‌تواند یک‌ماه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله باشد.

این قابلیت را قبلاً در یوتیوب هم دیده بودیم که می‌توان با ساخت کانال اختصاصی، از کاربران حق اشتراک دریافت کرد. طبیعی است که ویدیوهای شما، باید از کیفیت مطلوبی برای این‌کار برخوردار باشد. یعنی اینکه ارزش این را داشته باشد که کاربر در آن عضو شود و مبلغی را به عنوان حق اشتراک ماهانه یا چندماهه پرداخت کند.

۳. همکاری در فروش در پخش محتوا از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی

روش دیگری که اینما برای درآمدزایی کاربران درنظر گرفته، به این شکل است که می‌توان با قراردادن ویدیوها در سایت یا قراردادن لینک آن در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، درآمد کسب کرد. این حالت، با عنوان همکاری در پخش درنظر گرفته شده است. مثلاً اگر شما وب‌سایت داشته باشید، اینما اسکریپتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آن را در سایت‌تان قرار دهید. پس از این‌کار، برای هر بازدیدکننده‌ای که از آن صفحه بازدید می‌کند، ویدئویی به صورت خودکار پخش می‌شود.

با این‌کار و تماشای ویدیو توسط بازدیدکننده، اینما مبلغی را به حساب کسی که اسکریپت را قرار داده اضافه می‌کند. مثلاً اگر شما وب‌سایت داشته باشید، می‌توانید این‌کار را انجام دهید و از طریق همکاری در پخش، درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام نیز لینکی که اینما در اختیار شما قرار می‌دهد را بگذارید که با هر کلیک کاربران، مبلغی هم برای شما درنظر گرفته می‌شود.

۴. همکاری در فروش ویدیو

روش جذاب دیگری که برای کسب درآمد از اینما وجود دارد، به این صورت است که می‌توانید برای فیلم‌ها و ویدیوها بازاریابی کنید و پورسانتی را بابت هر فروش دریافت کنید. افراد می‌توانند در اینما، ویدیوهای خود را بفروشند. حتی خود شما هم می‌توانید این‌کار را انجام دهید که در بخش بعد بررسی می‌کنیم. اما می‌توانید برای فروش ویدیوهای دیگران نیز بازاریابی کنید.

در سیستم همکاری در فروش اینما، هر یک از کاربران قادر خواهند بود، به فروش ویدئوهای فروشی اینما کمک کنند و لینک ویدئوهای فروشی موجود را بر روی وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند تا با فروش هر یک از آنها، درآمدی به پنل‌شان اضافه شود.

کسب درآمد از اینما با همکاری در فروش ویدیو

مثلاً اگر شخصی یک فیلم سینمایی را برای فروش قرار می‌دهد، شما می‌توانید از طریق لینک اختصاصی که برای همکاری در فروش این محصول در اختیار شما قرار گرفته، بازاریابی کنید و پورسانتی را دریافت کنید. در واقع درصدی از مبلغ فروش آن فیلم یا ویدئو به شما تعلق می‌گیرد و به اکانت‌تان اضافه می‌شود. اگر به بحث بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله‌ی راهنمای کامل کسب درآمد از همکاری در فروش را مطالعه کنید.

اما درصد همکاری در فروش اینما چقدر است؟

بر اساس قرارداد پیشفرض عقد شده میان سرویس اشتراک ویدئو اینما و تولیدکنندگان محتوا، میزان درآمد اینما ۱۰% از مبلغ فروش ویدئو محاسبه می‌گردد. اما در برخی از قراردادها این عدد به درصد بالاتر افزایش پیدا خواهد کرد.

برای فهم بهتر این موضوع به مثال زیر توجه نمایید.

فرض کنید اینما بر اساس قراردادی که با تولیدکننده‌ی محتوا عقد کرده است، ۴۰ درصد از مبلغ فروش هر ویدئو را به خود تخصیص می‌دهد. بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، در صورتی که شما بتوانید از طریق لینک فروش آن ویدئو، موفق به فروش شوید، ۹۰ درصد از ۴۰ درصد درآمد اینما را، به خود اختصاص خواهید داد.

۵. امکان فروش ویدیوهای خودتان

موردی که به صورت مختصر در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، به این‌صورت است که می‌توانید ویدیوهایی را بسازید و مستقیماً برای فروش قرار دهید. در قسمت بالا توضیح دادم که می‌توانید برای ویدیوهای دیگران نیز بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش داشته باشید. اما در اینجا، خودتان هم می‌توانید ویدیوهایی را بسازید و برای فروش قرار دهید. برای این‌کار، باید برای هر ویدیویی که می‌خواهید به این‌صورت بگذارید، قیمتی را درنظر بگیرید.

البته احتمالاً این ویدیوها، باید از نظر کیفیت توسط تیم اینما تأیید شوند تا شما بتوانید آن‌ها را برای فروش قرار دهید. به هر حال این مورد هم یکی دیگر از روش‌های درامدزایی از اینما بود که گفتم بهتر است به آن هم اشاره کنم. همچنین دقت کنید که تنها می‌توانید ویدیوهایی را برای فروش قرار دهید که خودتان آن‌ها را ساخته باشید.

   کانال سایت ما در اینما

شرایط بارگذاری ویدیو در اینما

  • محتوای ویدئوی بارگذاری شده، می‌بایست مطابق با قوانین سایت ای نما (Enama) و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • پیشنهاد می‌گردد ویدئوهای بارگذاری شده، از نظر صدا و تصویر دارای کیفیت مناسبی باشد.
  • بارگذاری کاور اختصاصی برای ویدئو، موجب کسب امتیاز ویدئو و نمایش آن در صفحه اصلی ای نما می‌گردد.
  • استفاده از عنوان، توضیحات و برچسب‌های مرتبط به ویدئو، موجب کسب امتیاز ویدئو و نمایش آن در صفحه اصلی ای نما می‌گردد.
  • پیشنهاد می‌شود برای نمایش بهتر، ویدئو با حالت افقی (Horizontal) تهیه کرده و در ای نما بارگذاری گردد.
  • تیزر تبلیغاتی به صورت خودکار در ابتدای هر ویدئو پخش خواهد شد؛ لذا از چسباندن تیزر ویدئویی به ابتدای ویدئو بپرهیزید.
  • در صورتی که درآمدی از بازدید ویدئو بارگذاری شده کسب کرده باشید و سپس اقدام به حذف ویدئو نمایید، درآمد حاصل از بازدید ویدئو از حساب کاربر کسر خواهد شد.
  • مسئولیت محتوای بازنشر شده به عهده خود کاربر آپلودکننده بوده و سایت ای نما، هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

جمع‌بندی نهایی

من در مورد کسب درآمد از ای نما خیلی تحقیق و بررسی کردم و مواردی که گفته شد، طبق تحقیقات من در این زمینه بوده است. سعی کردم هر چیزی که لازم است شما در این زمینه بدانید را توضیح بدهم. البته پیشنهاد خودم این است که در کنار فعالیت در سیستم کسب درآمد اینما، در سرویس‌های آپارات و یوتیوب هم فعالیت داشته باشید تا بتوانید درآمد بیشتری را کسب کنید. لینک‌های صفحات مربوط به کسب درآمد آپارات و یوتیوب را در قسمت‌های قبلی قرار دادم.

نویسنده: محمد افراسیابی

کسب در آمد اینترنتی
کسب در آمد اینترنتی کسب در آمد اینترنتی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋