iBath

iBath

مقایسه توالت فرنگی و ایرانی

امروزه استفاده از توالت‌فرنگی در بسیاری از خانه‌ها و مکان‌های عمومی رایج شده است. بعضی به‌دلیل مشکلاتی مانند آرتروز زانو، به استفاده از توالت‌فرنگی روی می‌آورند و بعضی نیز ‌به‌دلیل راحتی و ظاهر بهتر، میان توالت ایرانی یا فرنگی دومی را انتخاب می‌کنند. هریک از این توالت‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند که شاید با دانستن آنها بتوانیم انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشیم. در ادامه، دلایل علمی و آزمایش‌های انجام‌شده روی وضعیت بدن در زمان اجابت مزاج و تأثیر حالت چمباتمه یا نشسته بر سلامتی و مشکلاتی مانند یبوست را بیان می‌کنیم.

تأثیر وضعیت چمباتمه

در وضعیت چمباتمه زاویه آنورکتال بیشتر باز می‌شود.

تصاویر اشعه ایکس گرفته‌شده در تحقیقات نشان می‌دهند وقتی چمباتمه می‌زنیم، زاویه آنورکتال بیشتر باز می‌شود و مسیر بازتر و صاف‌تری برای عبور مدفوع از کانال مقعد ایجاد می‌شود. در این وضعیت، فشار در شکم نیز پایین‌تر است. این موضوع شاید نشان‌دهنده این باشد که به‌اندازه وضعیت نشسته به خودمان فشار نمی‌آوریم.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند وقتی افراد از وسایل تغییردهنده وضعیت به حالت چمباتمه استفاده می‌کنند، راحت‌تر مدفوعشان را دفع می‌کنند. آنها همچنین، نسبت به زمانی که روی توالت‌فرنگی می‌نشینند، کمتر به خودشان فشار می‌آورند و روده‌هایشان را بیشتر خالی می‌کنند.

مزایای استفاده از وضعیت چمباتمه

۱. وضعیت چمباتمه زاویه بهینه را ایجاد می‌کند

۲. بدن ما برای چمباتمه‌زدن طراحی شده است، نه نشستن

۳. با چمباتمه‌زدن کمتر به خودمان فشار می‌آوریم

 

توالت فرنگی طبی مروارید

چینی بهداشتی مروارید با توجه به پیشگامی در این صنعت مدل جدیدی توالت فرنگی مروارید طبی به بازار عرضه کرده است که این نقیصه توالت های فرنگی را برطرف کند و مشکلات بهداشتی ایجاد نکند.

 

 

iBath
iBath

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋