irhamrah

irhamrah

ترفند‌هایی از گوگل که مطمئنم نمی‌دونستی!

اینترنت به قدری وسیع، جذاب و پر از ترفندهای پنهان اینترنتی است که اکثر کاربران هیچ تصوری از آن ندارند. در زیر 20 ترفند و نکته‌ی کاربرپسند وجود دارد که برای گشت و گذار روزانه راحت‌تر در اینترنت بد نیست که بدانید.

 

1- دانلود از یوتیوب (بدون نرم افزار یا سایت نامتعارف)

ویدیویی که قصد دانلود آن را دارید، در یوتیوب باز کنید.

دکمه‌ی اشتراک گذاری را زده و لینک را کپی کنید

آن را در مرورگر خود Paste کنید. 

حال دوباره لینک را باز کنید و بعد از WWW. حروف SS را اضافه کنید. مشابه زیر:

https://www.ssyoutube.com/watch

به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که امکان دانلود ویدیو با فرمت‌های مختلف را دارید.

2- از علامت نقل قول "" استفاده کنید.

زمانی هست، شما به طور دقیق دنبال یک عبارت طولانی هستید، اما دقیقا نتایج برای همان عبارت را می‌خواهید نه نتایج مشابه، در این موارد می‌توانید از "" استفاده کنید. به این صورت "خط کد 5 معمولی" و نتیجه بدون هیچ کم و کاستی ظاهر می‌شود.

 

3- فایل mp3 را مستقیم از گوگل دانلود کنید.

با استفاده از کلمه کلیدی intitle: index.of? mp3 فقط نام آهنگ را بعد از عنوان وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

به عنوان مثال:

intitle index.of mp3 گل یخ 

 

 

4- از مرورگر کروم به عنوان دفتریادداشت استفاده کنید.

گاهی اوقات نیاز دارید، چند مطلب یا لینک را سیو کنید، اما برنامه دفتریادداشت دم دستتان نیست؛ اینجا کافی‌است دقیقا کد زیر را در بخش URL وارد کنید:

data:text/html, <html contenteditable>

و تمام! شما یک دفتریادداشت سریع دارید. ناگفته نماند امکان سیو کردن آن را نیز با Crtl+S دارید.

5- اگر ناخواسته پنجره‌ی کروم رو بستید، این کار را کند.

گاهی اوقات شما یک کار بسیار مهم را انجام می‌دهید و به طور تصادفی برگه را می‌بندید. نگران نباشید! می‌توانید با فشار دادن و نگه‌داشتن هم‌زمان Shift+T به تب کروم بازگردید.

6- تصاویر مشابه با تصویر مورد نظر خود پیدا کنید.

گوگل امکانات و ترفندهای زیادی را در اختیار ما قرار می دهد، اما این مورد برای اشخاصی که به دنبال تولید محتوا هستند، بسیار کاربردیست. برای جستجوی تصاویر مشابه در گوگل، آیکون Google Image را کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید. گوگل به طور خودکار تصاویر مشابه را از پایگاه داده خود در اختیار شما قرار می دهد.

 

7- از کلمه کلیدی Define در جستجوی گوگل استفاده کنید.

برای دریافت تعریف هر کلمه می توانید از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از استفاده از کلمه کلیدی کلمه را مشخص کنید و آن را در گوگل جستجو کنید. (این برای اشخاصی که بچه‌ی پرسش‌گری دارند، بسیار کاربردیست.)

8- ایمیل موقت ایجاد کنید.

خیلی وقت‌ها شده داخل سایتی یک کار کوچک داریم، اما برای ثبت نام باید ایمیل خود را وارد کنیم. برای جلوگیری از دریافت ایمیل به آدرس ایمیل شخصی خود می‌توانید از یک ایمیل موقت استفاده کنید. ایمیل موقت را در گوگل جستجو کنید، صدها وب سایت در اختیار شما قرار می دهد که ایمیل های موقتی را ارائه می دهند. Temp-mail.org یکی از بهترین وب سایت‌هایی است که ایمیل موقت را به صورت رایگان ارائه می دهد. می‌توانید از این برای استفاده شخصی خود استفاده کنید و میزان دریافتی‌های Spam را کاهش دهید.

9- از Google Scholar استفاده کنید.

ممکن است با Google Scholar آشنا نباشید، روشی برای جستجوی مقالات غیرداستانی یا مقاله در اختیار شما قرار می دهد. از Google Scholar برای جستجوی مقالات و موارد تالیفی به جای Google استفاده کنید.

10- لینک مستقیم دانلود را دریافت کنید.

برای دریافت مستقیم لینک دانلود از کلمه کلیدی " index of " استفاده کنید. این یکی از ترفندها‌ی اینترنتی مورد علاقه من است. می توانید قبل از هر کلمه کلیدی استفاده کنید. روی زبان فارسی خوب جواب نمی‌ده، اما برای دانلود فیلم و سریال معجزه‌ی الهی‌ست :)

 

11- شیر یا خط کنید.

سکه همراه خود ندارید و می‌خواهید شیر یا خط کنید. کافی‌ست داخل گوگل Flip a coin را سرچ کنید، تا امکان شیر یا خط را به صورت زنده برای شما فراهم کند. 

12- ویدیو‌های یوتیوب را با حالت آهسته ببینید.

هنگام پخش یک ویدیوی یوتیوب، کلید Space را روی صفحه کلید خود فشار دهید و نگه دارید، و ویدیو در حرکت آهسته پخش می شود. نیازی نیست سرعت پخش را در تنظیمات YouTube تنظیم کنید.

13- ویدیو‌های یوتیوب را بدون تبلیغات ببینید.

اگر از تبلیغات در یوتیوب ناراحت هستید، در حال حاضر با استفاده از adblocker همه تبلیغات را غیرفعال کنید. Adblocker سرویسی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می‌دهد نه تنها تبلیغات یوتیوب را غیرفعال کنید، بلکه تبلیغات را از اینترنت نیز حذف کنید.
توجه: در صورت استفاده از مسدود کننده تبلیغات، برخی از وب سایت ها از دسترس خارج می‌شود.

اگر موارد بالا براتون کاربردی بوده، خوشحالم می‌شم با دوستاتون به اشتراک بذارید :")

irhamrah
irhamrah

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋