حسين ميخک

حسين ميخک

معایب و مزایا سرخ کن بدون روغن

معایب و مزایا سرخ کن بدون روغن

 
مزایا سرخ کن بدون روغن

مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن

آیا اطلاعی از مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن دارید؟ سرخ کن ها یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته و حرفه ای برای پخت غذا هستند که غذایی باکیفیت را به مصرف کننده ارائه می دهند. سرخ کن های بدون روغن نوعی از سرخ کن موجود در بازار هستند که آن را با نام سرخ کن کم مصرف می شناسند. این دستگاه بدون نیاز به روغن و تنها با استفاده از بخار غذاها را سرخ می کند و برای سلامتی بسیار مفید است.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

در گذشته برای پخت غذا مقدار زیادی روغن را در داخل ماهیتابه می ریختند. روغن مصرفی برای سلامتی ضرر بسیاری داشت و هزینه پخت را نیز افزایش می داد. ولی سرخ کن های بدون روغن با حداقل هزینه سالم ترین غذا را به مصرف کننده ارائه می دهد. بدین صورت که در اطراف این دستگاه المنت هایی تعبیه شده است که حرارت را در اطراف دیگ پخش می کند. در این حالت بدون نیاز به روغن غذا سرخ می گردد. استفاده از سرخ کن های بدون روغن برای تمامی افراد بسیار مفید می باشد.

نحوه عملکرد سرخ کن بدون روغن

پیش از عنوان مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن باید از نحوه عملکرد این دستگاه مطلع شوید. مکانیزم سرخ کن های بدون روغن به گونه ای است که حرارت با استفاده از المنت در اطراف سبد در چرخش بوده و پخت و پز به شکل دایره ای انجام می شود. جریان همرفتی غذا را سرخ نمی کند بلکه آن را به صورت اصولی پخته و به رنگ قهوه ای در می آورد. سرعت پخت غذا در این دستگاه بسیار سریع و راحت است و رطوبت داخل غذا را از بین نمی برد.

از سرخ کن بدون روغن چگونه استفاده می شود؟

سرخ کن های بدون روغن دارای حالت های مختلف پخت و پز است که با انتخاب آن به راحتی می توانید غذا را به صورت حرفه ای سرخ کنید. از جمله حالت های از پیش تعیین شده سرخ کن ها می توان به حالت استیک، میگو، کیک، کباب، مرغ، ماهی و … اشاره کرد. هر یک از حالت های سرخ کن دارای بخش حرارتی خاصی است که غذا را به میزان تعیین شده ای سرخ می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عملکرد سرخ کن بدون روغن و امکانات آن ها به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

مزایا سرخ کن بدون روغن
مزایا سرخ کن بدون روغن

مهم ترین معایب و مزایا سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بدون روغن دارای مزایای بسیاری است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

شستشوی راحت

یکی از امتیازات مثبتی که می توان برای سرخ کن های بدون روغن در نظر گرفت، شستشوی راحت و آسان این دستگاه است. با توجه به این که تنها چند قطره روغن برای پخت غذا در این دستگاه به کار می رود، شما به تنها با چند قطره مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم می توانید تمامی اجرام موجود در داخل سبد را پاک کنید. همچنین پس از شستشو نیز سبد سرخ کن به سرعت خشک شده و قابل استفاده مجدد می باشد. یکی از بهترین برندهای سرخ کن، سرخ کن سیلور کرست هست. که هم بدون روغن و هم با روغن آن عالی است. ولی در این بین شستشوی سرخ کن های سیلور کرست بسیار آسان است.

استفاده آسان

یکی از اصلی ترین اهداف ساخت و تولید سرخ کن های بدون روغن، آسان شدن فرایند آشپزی است. شما می توانید تمامی متریال و لوازم آشپزی را آماده کرده و آن را در داخل سبد سرخ کن بریزید. در انتها نیز دستگاه را بر روی حالت از پیش تعیین شده قرار دهید تا به صورت اتوماتیک دستگاه قطع گردد.

ایمنی بالا

از دیگر مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن ایمنی بالای این محصول است. سرخ کن ها برخلاف مایکروویوها فاقد هر گونه تشعشع مضر است. همچنین دیگ این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه روغن و یا آب غذا بر روی دست و اطراف پاشش نکند.

سلامت غذا

سرخ کن های بدون روغن سلامت و کیفیت غذا را تضمین می کند. پخت غذا در این دستگاه تنها با چند قطره روغن انجام می پذیرد و از این رو تمامی افراد با هر نوع وضعیت جسمانی می توانند غذای مورد علاقه خود را میل کنند. در صورتی که چربی خون دارید، پخت غذا در سرخ کن های بدون روغن بسیار ایده آل است.

اشغال فضای کم

دستگاه های سرخ کن در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند. ولی حتی بزرگ ترین سرخ کن بدون روغن نیز فضای بسیار کمی را در آشپزخانه شما اشغال می کند. همچنین این سرخ کن ها از ظاری جذاب و زیبا برخوردار می باشند و شما می توانید آن را در بالای کابینت های خود نیز قرار دهید.

مزایا سرخ کن بدون روغن
مزایا سرخ کن بدون روغن

معایب سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بدون روغن مانند هر دستگاه دیگری دارای یک سری معایب است که به شرح زیر می باشد:

هزینه بالا

سرخ کن ها به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قیمت های سرخ کن ها بسیار متنوع می باشد. به همین دلیل مصرف کنندگان برای خرید سرخ کن باید تا حدودی هزینه کنند. شما تنها از طریق سایت بابان کالا و یا تماس با این فروشگاه می توانید به لیست قیمت مدل های مختلف سرخ کن بدون روغن دسترسی پیدا کنید.

کوتاه بودن کابل

در ادامه مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن باید به کوتاه بودن سیم و کابل برق این دستگاه اشاره کرد. در صورتی که در آشپزخانه شما پریز برق وجود نداشته باشد نمی توانید به برق دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن از یک سه راهی استفاده نمایید.

انتخاب مناسب ترین سرخ کن

یکی از مشکلاتی که در هنگام خرید سرخ کن بدون روغن وجود دارد، انتخاب مناسب ترین سرخ کن است. سرخ کن ها در برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود که هر کدام قابلیت و کارایی مختلفی دارد. مشتریان برای خرید این دستگاه باید ابتدا بودجه و نیاز خود را در نظر گرفته و سپس مناسب ترین دستگاه را سفارش دهید. بابان کالا یکی از فروشگاه های ارائه دهنده انواع سرخ کن بدون روغن است که شما می توانید به صورت اینترنتی محصول ایده آل خود را خریداری کنید.

حسين ميخک
حسين ميخک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋