حسين ميخک

حسين ميخک

قیمت پمپ آب

قیمت پمپ آب

پمپ آب وسیله است که برای انتقال فشار زیاد مایعات از آن استفاده می کنند, قیمت پمپ آب با توجه به کاربردهایی که در صنایع مختلف دارند متفاوت می باشد پمپ های آب در اندازه های میکروسکپی برای کار های پزشکی و پمپ هایی با اندازه های بزرگ در صنعت کاربرد دارند، این پمپ ها که شامل  موتورهای درون سوز و نیروی باد هستند دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

قيمت پمپ های آب خانگی کمتر است. و از جايي به دلیل کاربردی که در مصارف ساختمانی و خانگی دارند از نوع پر فروش ترین پمپ های آب می باشند, اغلب وظیفه این پمپ ها پمپاژ آب منازل مسکونی, ساختمان های اداری را به دنبال دارند و در واقع تامین آب سالم را به عهده دارند.

بعضی از پمپ ها از نوع گریز از مرکز هستند که با توجه به قیمت پمپ آب به نوع پمپ به خطی و زمینی متغیر است که از نکات مهم در مورد این پمپ های خطی و زمینی این است که پمپ های زمینی فشار و دبی تولید می کنند و پمپ های زمینی فقط دبی ایجاد می کنند که خود قیمت های متفاوتی دارند اما اغلب پمپ های زمینی قیمت بالاتری نسبت به پمپ های خطی دارند.

دسته بندی براساس قیمت

پمپ آب بر اساس گستردگی هایی که در برندها و انواع شان دارند دارای طیف گسترده و بزرگی از قیمت ها هستند که هر یک از آنها بر اساس کیفیت، فشار، میزان حجم و قطعات به کار رفته قیمت گذاری می شوند.

شما مي توانيد در سايت نوين پمپ قيمت انواع پمپ را مشاهده نماييد.

پمپ های آب براساس قیمت دسته بندی های متفاوتی دارند که این دسته بندی ها خود به تنهایی ملاک هایی را به دنبال دارند اغلب قیمت پمپ آب براساس کارکرد، روش انتقال سیال، ساختمان داخلی و مایعی که پمپ می کند قیمت گذاری می شوند. قیمت پمپ آب از لحاظ کاربرد نیز متفاوت است این پمپ ها به دو دسته پمپ بهداشتی و پمپ فاضلاب تقسیم بندی می شوند که از پمپ های بهداشتی اغلب در صنایع داروسازی، صنایع غذایی و صنایع بیولوژیک کار برد دارند و پمپ های فاضلاب به دلیل اینکه کاربرد آنها اغلب برای نصب در حوضچه های فاضلاب می باشد قیمت نسبتا بالا تری را دارند البته این پمپ ها بسته به اندازه ذراتی که قابلیت پمپاژ را فراهم می کنند قیمت های مختلفی دارند.

روش انتقال در بیشتر پمپ های آب به سیال است که خود به دو روش تقسیم بندی می شود:

  • روش جا به جایی مثبت
  • روش جا به جایی غیر مستقیم و یا دینامیکی

اما در این میان پمپ دینامیکی برای حرکت مایعات محبوبیت بیشتری را نسبت به سایر پمپ ها دارد و از آن در صنایع گوناگون استفاده می شود برای مثال :

پمپاژ آب برای مصارف خانگی، افزایش فشار آب و تامین آب از پمپ آب خانگی استفاده می شود. قیمت پمپ آب دینامیکی با توجه به محبوبیتی که دارد نسبت به سایر پمپ ها بیشتر می باشد.

تفاوت قیمت پمپ های جا به جایی مثبت و پمپ های مکانیکی

انرژی مورد نظر در پمپ های جا به جایی به صورت مستقیم به فشار تبدیل می شوند و اما در پمپ های دینامیکی انرژی ابتدا به سرعت و سپس به فشار تبدیل می شوند و در پمپ های جا به جایی ابتدا انرژی به سیال ارسال می شود و اما در پمپ های دینامیکی انرژی ابتدا به طور پیوسته و مایع به سیال ارسال می شود، در پمپ های جا به جایی فشار با در نظر گرفتن سیستم معین می شود و به این معناست تا جایی که توان داشته باشد پمپ فشار خود را به سیستم می رساند و اما حداکثر فشار در پمپ های دینامیکی بسیار محدود است که با توجه به سرعت تبدیل انرژی  در پمپ های دینامیکی و پمپ های جا به جایی قیمت پمپ آب متفاوت می باشند و اغلب پمپ های دینامیکی قیمت بالا تری نسبت به پمپ های جا به جایی دارند.

هزینه نصب پمپ های آب

نصب پمپ آب با توجه به زیر ساخت های ساختمان ها متفاوت است. معمولا نصب پمپ های آب در قسمت هایی از ساختمان مثل موتور خانه قوانین خاص خودش را دارد که لازم به ذکر است که برای این کار باید هزینه جداگانه ای را بپردازید.

 همانطور که می دانید پمپ های آب گاهی دچار مشکل می شوند که نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارند, که ساکنان ساختمان باید هزینه های تعمیر و یا تعویض آن را بدهند اما در هر صورت هزینه خرید پمپ آب ملاک هایی دارد به آنها اشاره کردیم که بستگی به میزان فشار و دبی دارد که اغلب پمپ های آب با توجه به این ملاک ها قیمت گذاری می شوند که این قیمت گذاری ها نیز با توجه به ملاک های گفته شده متغییر می باشند و معمولا هزینه که سالانه برای پمپ های آب سالانه و یا ماهیانه کنار گذاشته می شود تغییر خواهد کرد که اغلب این هزینه برای الکترو پمپ است که کنار گذاشته می شود که شامل هزینه های اصلی پمپ آب می باشند.

به طور کلی الکترو پمپ ها به چند مدل تقسیم بندی می شوند که جنس آنها بر اساس قیمت پمپ آب متغیر می باشد که مدل های ایرانی پمپ ها توان کمتری دارند و به همین دلیل است که نسبت به سایر پمپ های آب قیمت کمتری دارند به همین دلیل است که بیشتر رقابت پمپ های آب در بین پمپ های چینی و پمپ های ایتالیایی می باشد که قیمت آنها نسبتا بالا می باشد و هر دو این پمپ ها از کالا های وارداتی می باشند.

وسایل مور نیاز برای نصب پمپ های آب

  • شیر فلکه
  • فیلتر برای ورود و خروج آب
  • شیر یک طرفه
  • مخزن تحت فشار
  • یک عدد پمپ برای کاربرد مورد نیاز
  • مخزن پلی اتیلنی
  • لوله های مورد نیاز برای نصب پمپ

همانطور که در این مقاله نیز اشاره کردیم برای نصب پمپ های آب علاوه بر هزینه نصب و هزینه وسایل مورد نیاز برای نصب پمپ آب باید هزینه هایی برای نگه داری از پمپ آب نیز پرداخت و یا کنار گذاشته شود که این هزینه ها نیز با توجه به ملاک های گفته شده متغییر هستند و قیمت پمپ آب نیز به عواملی بستگی دارد. همچنين شما مي توانيد در سايت ويژن پاور نيز قيمت انواع پمپ کفکش توان تک را مشاهده نماييد.

حسين ميخک
حسين ميخک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋