حسين ميخک

حسين ميخک

حمل بار از چین

حمل بار از چین

اگر قصد دارید واردات یا صادرات خود را از چین آغاز کنید، این صفحه نقطه شروع خوبی برای جستجوی اطلاعات شما خواهد بود. این راهنمای اساسی برای حمل باراز چین به کشورهای دیگر در سراسر جهان مطالبی را ارائه می دهد، که شامل موارد اساسی مانند؛

-استانداردهای صادراتی چین و رویه های گمرکی

- زمان حمل و نقل بین المللی از چین به ایالات متحده و دیگر کشورها

- شلوغ ترین مسیرها برای حمل و نقل دریایی و هوایی از چین.

- حمل و نقل بین المللی از چین؛ استانداردها و رویه های گمرکی

جزئیاتی که در این بخش به اشتراک می گذاریم در درجه اول جهت اطلاع شما است. شاید اولین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که در حال حاضر هیچ استانداردی برای الزامات و رویه های گمرکی در چین وجود ندارد. آن ها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت هستند، بنابراین قبل از این که شرکت شما یا تامین کننده چینی شما شروع به صادرات کند، لازم است پروتکل های دقیق مورد استفاده در بندر چین که در آن کالاهای شما برای صادرات و حمل بار از چین اعلام می شود، تعیین شود.

الزامات عمومی اسناد گمرکی

به عنوان یک قاعده، باید انتظار داشته باشید که حداقل الزامات اسناد زیر بدون در نظر گرفتن این که کدام بندر مبدأ چین را انتخاب می کند، اعمال می شود؛

-سند ورود به گمرک

- اظهارنامه گمرکی

- یک فاکتور تجاری

- یک لیست بسته بندی

- مجوز صادرات( حمل بار از چین)

به ندرت امکان صادرات کالا یا مواد تجاری از چین بدون مجوز صادرات وجود دارد. مسئولیت صادر کننده چینی بر عهده داشتن مجوز یا استفاده از خدمات یک شرکت تجاری مجاز یا نمایندگی صادرات است.

مسئولیت واردکنندگان و صادرکنندگان

مسئولیت تهیه و ارسال اسناد ورود و اظهارنامه گمرکی بر عهده صادرکننده است، اگرچه متداول است که حمل کننده ها در این زمینه به دنبال کمک باشند و معمولاً به متخصصان حرفه ای مراجعه کنند، مانند؛

-حمل و نقل بین المللی با شعبه چینی

- یکی از بسیاری از شرکت های حمل و نقل بین المللی در چین

- کارگزار گمرک چینی

این نوع نمایندگی ها می توانند با اطمینان از تکمیل صحیح اسناد و ثبت آن ها بر اساس رویه های مناسب، به صادرکنندگان کمک کنند. اگر شما گیرنده یا دریافت کننده کالا از چین هستید، نیازی به مسئولیت مستقیم ندارید تا زمانی که محموله به طور قانونی به مالکیت شما منتقل شود، اما همچنان باید اطمینان حاصل کنید که تامین کننده چینی شما تمام الزامات را تحت پوشش قرار داده است. کالا به تأخیر نمی افتد یا حتی در بندر چین به طور نامحدود نگهداری می شود.

حمل و نقل بین المللی اقیانوس از چین؛ شلوغ ترین مسیرها

در چند دهه گذشته، شرکت های حمل و نقل بین المللی در چین شکوفا شده اند، زیرا این کشور تبدیل به یک مرکز اصلی تولید دریایی برای شرکت های غربی شده است. در نتیجه، تعداد کمی از کشورها امروزه از خطوط تجاری اقیانوس از چین خارج شده اند. گفته می شود، مسیرهای تجاری درون آسیایی از همه شلوغ تر است. پنج مسیر اقیانوسی زیر برخی از پرکاربردترین اتصالات را تشکیل می دهند، که اغلب توسط کشتی های متعلق به خطوط کشتیرانی بین المللی چین و آن هایی که زیر پرچم سایر کشورهای آسیایی حرکت می کنند انجام می شود.

-شانگهای به بوسان (کره جنوبی)

- نینگبو به بوسان

- شانگهای به سنگاپور

- نینگبو به سنگاپور

- نینگبو به بندر کلانگ (مالزی)

کوتاه ترین و طولانی ترین زمان حمل بار از چین

اگر باری دارید که از چین به مقصد ایالات متحده یا هرجای دیگر در قاره آمریکا نیاز به حمل و نقل دارد، باید برای برخی از زمان های قابل توجه آماده سازی شوید. دریافت کنندگان در قاره آمریکا باید برخی از طولانی ترین زمان های حمل و نقل برای کانتینرهای مبدا چین را تحمل کنند، به عنوان مثال؛ یک کشتی باری تا بندر نینگبو به ریودوژانیرو در برزیل یا از شانگهای به 30 روز زمان نیاز دارد. بوستون در ایالات متحده نیز تقریبا از جمله مسیرهای طولانی است و نیاز به صبر و زمان دارد. البته، اگر شما در یک کشور آسیایی مستقر هستید و از چین محموله اقیانوس دریافت می کنید، ممکن است مجبور نباشید خیلی منتظر بمانید، زیرا مسیرهای Xiamen به شهر هوشی مین در ویتنام یا بندر ناگویا ژاپن فقط طول می کشد این مسیرها به ترتیب سه و پنج روز به طول می انجامد.

مسیرهای حمل و نقل هوایی چین

اگر محموله های شما از چین شامل کالاهای با ارزش بالا است یا از نظر زمانی اهمیت دارد، ممکن است از حمل و نقل چین خود بخواهید که برخی از نقل قول ها را برای حمل و نقل هوایی به شما ارائه دهد. این البته بسیار سریع تر از حمل و نقل دریایی است، اما شما همچنین باید انتظار داشته باشید که قیمت به طور قابل توجهی بالاتر باشد. خوشبختانه، در دسترس بودن پروازها خوب است، زیرا بارها با استفاده از هواپیماهای مسافربری و همچنین هواپیماهای باری خاص حمل می شوند. پنج مورد از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل هوایی از چین عبارت اند از؛

-شانگهای به فرانکفورت (آلمان)

- شانگهای به لس آنجلس (ایالات متحده آمریکا)

- شانگهای به سنگاپور

- پکن به توکیو (ژاپن)

- شانگهای به لندن (انگلستان)

بیمه حمل بار از چین

اگر کمبود منابع می تواند برای کسب و کار شما کشنده باشد، نباید ریسک کنید و کالاهای خود را تحت پوشش قرار دهید. تصادف کشتی ناشی از آب و هوای وحشتناک یا عامل انسانی، چیزی است که می تواند منجر به آسیب یا از بین رفتن کامل محموله شما شود. خطرات در حمل و نقل بین المللی هرگز نباید نادیده گرفته شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی،SINO Shipping با بزرگترین بیمه گذاران در این تجارت ارتباط برقرار کنید. در صورت مشترک شدن، کالاهای شما تحت پوشش قرار می گیرند و کل جبران ارزش محموله شما به شما بازگردانده می شود تا در این صورت ضرر جبران ناپذیری متوجه کالاهای شما نشود و بتوانید دوباره به کسب و کار خود بپردازید بدون این مجبور باشید ضررهای خود را جبران کنید.

حسين ميخک
حسين ميخک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋