hosna

hosna

سلام دوستان. با مطالب علمی و آموزشی مختلف در خدمت شما هستم.

بورس و اوراق بهادار

قطعا تا به حال نام بورس یا اوراق بهادار به گوشتان رسیده است. یا شاید هم به دنبال این موضوع بوده اید که اطلاعاتی در رابطه  با بورس بدست بیاورید یا با نحوه فعالیت و روند عملکرد این سازمان آشنا شوید. البته امروزه اغلب شرکت ها و حتی ارگان  ها  و نهاد های دولتی و غیر دولتی دارای سهام در بازار بورس هستند و اقدام به عرضه آن در بخش عمومی سرمایه گذاری کرده اند.

احتمالا آشنا ترین نام سهام برای شما سهام عدالت است که توسط دولت به عموم ملت ایران واگذار شده است. و هر شخصی دارای  سهم عدالت در بازار بورس و اوراق بهادار ایران می باشد.

 اما بهتر است در ابتدا به این موضوع بپردازیم که بورس چیست؟ اوراق بهادار به چه معنا است؟

و این که آیا میتوان بورس را آموزش داد و یا سرمایه گذاری در آن را آموخت؟

 

آموزش بورس

در پاسخ به مسئله آموزش بورس باید گفت که بله میتوان بورس را آموخت و پیشنهاد میکنم که پیش از اقدام به سرمایه گذاری و شروع فعالیت در بورس، آموزش های لازم در این زمینه را پست سر بگذارید و سپس اقدام به سرمایه گذاری در این بازار پر سود اقتصادی نمایید. امروزه دوره های آموزشی زیادی در خصوص آموزش بورس به علاقمندان به وجود آمده اند.

 

بورس چیست؟

 بورس به زبان ساده، به  بازاری گفته میشود که در آن معاملات خرید و فروش کالا و قیمت گذاری اوراق بهادار انجام میشود.

فکر اولیه تشکیل بازار بورس توسط بازرگانان دوران قدیم به وجود آمد که برای جلو گیری از ضرر و به حداقل رساندن آن شرایطی را به وجود آوردند که عده ای را در معاملات خود شریک کنند. در این صورت هم در سود و هم در زیان آن معامله  شریک بودند. این موضوع رفته رفته در کل جهان به ایده ای کارآمد تبدیل شد و شکلی رسمی به خود گرفت و شرکت ها و سازمان هایی در این زمینه در کشور های مختلف جهان به وجود آمد.

اولین بازار بورس جهان در حوالی قرن 17 میلادی ، در اروپا به وجود آمد. بسیاری از منابع تاریخی این بازار بورس را به کشور هلند نسبت داده اند. امروز کمتر کشوری در دنیا پیدا می شود که فاقد بازار بورس باشد. در ایران نیز بازار بورس و اوراق بهادار در سال 1346 به طور رسمی شروع به فعالیت کرد که از آن زمان تا به حال تغییراتی در این سازمان به وجود آمده است.

hosna
hosna سلام دوستان. با مطالب علمی و آموزشی مختلف در خدمت شما هستم.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋