hosein2hn2la2

hosein2hn2la2

توسط ۲ نفر دنبال می شود

جراحی پلک بالا و پایین چیست و چه کاربردی دارد؟

جراحی پلک در حوزه پزشکی بلفاروپلاستی نامیده می شود. جراح پوست اطراف پلک را برش می دهد، حرکت می دهد یا جدا می کند تا به لیفت چشم برسد. جراحی پلک بالا و پایین یک عمل جراحی غیرپزشکی است که صرفاً با هدف بهبود فرد انجام می شود. پلک های بالایی و گاهی تحتانی ممکن است به عنوان بخشی از روند پیری افتادگی یا پف کند. ابرو ممکن است اتفاق بیفتد. پوست پلک ضعیف شده و توده ها برجسته می شوند.

این وضعیت ممکن است یک بیماری ارثی باشد که در اعضای خانواده وجود دارد. از نظر زیبایی، چنین شرایطی ممکن است از جذابیت کلی چشم و صورت بکاهد و ظاهری خسته و پیرتر ایجاد کند. با این جراحی پلک (بلفاروپلاستی) برای زیبایی محبوب است، اما می توانم از آن برای درمان سایر مشکلات نیز استفاده کنم.

انواع جراحی پلک

جراحی پلک پایین

نوع اول بلفاروپلاستی پلک پایین نام دارد. این عمل همانطور که از نامش پیداست بر روی پلک پایین انجام می شود و روش اصلاح پف زیر چشم و یا بهبود چین و چروک دور چشم انجام می شود.

جراحی پلک بالا

نوع دوم جراحی پلک بالا است. این عمل اساسا برای بهبود عملکرد بینایی انجام می شود. در بین افراد مسن، پلک بالایی ممکن است خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی و وارونه شود. این می تواند باعث کاهش بینایی و فعالیت های روزانه مانند خواندن، نوشتن یا رانندگی شود. بنابراین جراحی پلک بالا می تواند عملکرد بینایی را افزایش دهد.

این جراحی برای بهبود جوانسازی پوست پلک های بالا و پایین از طریق برداشتن انجام می شود، همچنین در صورت شدید بودن پلک ها این عمل باعث بهبود بینایی می شود. در صورت وجود برآمدگی در پلک پایین می توان این جراحی را از طریق برش داخلی پلک انجام داد که این مشکل را کاملا برطرف می کند.

علت اصلی و مهم افتادگی پلک را می توان در نازکی پوست دور چشم دید، بنابراین اولین علائم پیری در پوست اطراف چشم ظاهر می شود. علل افتادگی پلک عبارتند از:
1. افزایش سن
 2. وراثت
 3. قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب
 4. در دسترس تیروئید

hosein2hn2la2
hosein2hn2la2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋