حساب تیوب

حساب تیوب

حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

تعاریف و اصطلاحات حسابداری انبار

سلام به دوستان عزیز مجموعه حساب تیوب. در قسمت دوم از فصل نهم آموزش حسابداری مقدماتی، ما قصد داریم به بررسی اصطلاحات و تعاریف مرتبط با انبار بپردازیم.

انبار یک مکان فیزیکی است که شرکت‌ها کالاهای خود را در آنجا ذخیره، نگهداری و مدیریت می‌کنند. انبار‌ها ممکن است به صورت مرکزی یا توزیع شده در مکان‌های مختلف باشند و بسته به نوع فعالیت و اندازه شرکت، متناسب با نیازهای ذخیره‌سازی و توزیع کالاها طراحی و مدیریت می‌شوند.

انباردار شخص یا اشخاصی هستند که مسئولیت نگهداری و نظارت بر ورود و خروج کالاها را در انبار بر عهده دارند. آنها معمولاً با عنوان "انباردار" در سازمان شناخته می‌شوند و وظایف آنها شامل مواردی مانند مراقبت از کالاها، ثبت رویدادهای مربوط به موجودی، انجام عملیات بسته‌بندی و آماده‌سازی کالاها برای حمل و نقل می‌باشد.

حسابداری انبار بخشی از حسابداری است که به طور ویژه بر ورود و خروج کالاها از انبار و به طور کلی گردش کالاها در انبار تمرکز دارد. این شامل نظارت بر ورود و خروج، ثبت رویدادهای مالی مربوط به انبار، ثبت انبار گردانی و انجام محاسبات مرتبط با حسابداری انبار می‌شود، مانند محاسبه بهای تمام شده کالاهایی که فروخته شده‌اند.

 

تماشا ویدیو کامل آموزشی:

https://hesabtube.com/accounting-course/season09-episode02/

حساب تیوب
حساب تیوب حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋