حساب تیوب

حساب تیوب

حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

دفتر معین چیست؟

در حسابداری، دفتر معین یکی از مهم‌ترین کتب حسابداری است که برای ثبت و ثبت‌نگهداری تمامی تراکنش‌ها و رویدادهای مالی یک شرکت یا سازمان استفاده می‌شود. این دفتر شامل لیستی از حساب‌ها و زیرحساب‌ها به تفکیک نوع و ماهیت تراکنش‌ها است که در یک سازمان صورت می‌گیرد.

هر حساب در دفتر معین یک عنوان یا نام دارد و با یک شماره حساب مشخص می‌شود. این شماره‌ها معمولاً بر اساس یک نظام کدگذاری خاص مانند نظام کدینگ حسابداری استاندارد (مانند نظام کدینگ حسابداری کل کشوری) تخصیص می‌یابند.

در هر تراکنش مالی، مبلغ مورد نظر به ازای هر حساب معین در دفتر معین ثبت می‌شود. این ثبت‌نویسی‌ها شامل جزئیاتی مانند تاریخ تراکنش، شرح تراکنش و مبلغ معامله است.

از دفتر معین می‌توان برای تولید دستورالعمل‌ها و گزارش‌های مختلف استفاده کرد، که از جمله آنها می‌توان به صورت‌های مختلف گزارش مالی، ترازنامه و صورت سود و زیان اشاره کرد. همچنین، دفتر معین به حسابداران و مدیران کمک می‌کند تا وضعیت مالی و عملکرد مالی سازمان را مانیتور کنند و تصمیم‌گیری‌های مالی را انجام دهند.

 

تماشا ویدیو کامل آموزشی:

https://hesabtube.com/accounting-course/season04-episode09/

حساب تیوب
حساب تیوب حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋