hesabdara.com

hesabdara.com

مجله حسابدارا hesabdara.com

10 فاکتور مهم که قبل از خرید نرم افزار حسابداری باید بدانید!

ویژگی های یک نرم افزار خوب

پس از آنکه به دنبال بررسی امکانات و راهکارهای مختلف باشید، باید بدانید که به چه ویژگی هایی در یک نرم افزار نیاز دارید و کدام یک از این ویژگی ها برای شما اولویت دارد. مشخص کردن این اولویت ها به شما در انتخاب یک نرم افزار متناسب با کسب و کارتان کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. درباره بخش بندی های مختلفی که مایلید روی داده ها اعمال شوند و آن چیزی که می تواند باعث افزایش بهره وری تیم شما شود، به خوبی فکر کنید.

پس از آنکه درباره تمام بایدها و نبایدهای یک نرم افزار حسابداری مناسب به توافق رسیدید، به بررسی گزینه های مختلف بروید و راهکارهایی که بیشترین تطابق را با خواسته های شما دارد را انتخاب کنید. از آنجایی که انتخاب یک نرم افزار حسابداری کار بسیار دشواری می باشد در ادامه به مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار خوب حسابداری پرداختیم:

قابلیت ارتقاء و به روزرسانی:

نرم افزار حسابداری با داشتن به روزرسانی به موقع، از تهدیدات و اشکالات احتمالی در امان می باشد. علاوه بر آن برای همگام شدن با تغییرات قوانین مالیاتی و همینطور الگوهای حسابداری، نرم افزار حسابداری شما باید تواناتر و مجهزتر شود تا بتواند نیازهای یک کاربر را برطرف کند. این امر خیلی مهم تنها با ارتقاء و به روزرسانی نرم افزار حسابداری شما امکان پذیر می باشد.

ارائه گزارش های مالی کاربردی و دقیق:

ارائه گزارش های مالی دقیق و همینطور تجزیه و تحلیل آنها جزو اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب می باشد. این ویژگی در نرم افزارها به شما در برنامه ریزی و رسیدن به اهدافتان کمک می کند. علاوه بر آن نرم افزار حسابداری باید بتواند گزارش های قانونی در مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها را به صورت دقیق ارائه دهد. گزاش های مالیاتی بر ارزش افزوده، گزارش خرید و فروش فصلی و حقوق کارکنان از این دسته گزارش ها می باشند. نرم افزار حسابداری باید راهی برای وارد کردن بدهی های حساب، موجودی، درآمد و هزینه ها و مطالبات قابل دریافت را با یک رابط یکپارچه فراهم کند.

2

امنیت بالای نرم افزارهای حسابداری:

امنیت داده ها به عنوان اصلی ترین و مهم ترین اولویت در شرکت ها و سازمان ها در نظر گرفته می شود. به روزرسانی های دقیق و به موقع نرم افزار توانایی ذخیره سازی و پشتیبانی را بهبود می بخشد که این امر باعث امنیت داده ها و همینطور آرامش کاربران می شود. در انتخاب نرم افزار حسابداری آنلاین حتما به این موضوع توجه کنید که امنیت سرورها را خود فروشندگان تامین کنند. شما می توانید با داشتن یک نرم افزار حسابداری از تمام داده های خود به خوبی محافظت کنید که این یک فرصت بسیار خوب برای صاحبان مشاغل می باشد.

کاربری ساده و قوی نرم افزار ها:

یک نرم افزار حسابداری باید محیط گرافیکی ساده و کاربر پسند داشته باشد که این باعث می شود کار با نرم افزارها آسان تر شود. برای بررسی ویژگی های نرم افزار مورد نظر حتما محیط کاربری آن را بررسی کنید. توصیه می شود که در حال تحقیق نرم افزار مورد نظر خود می باشید، حتما قبل از خرید آن، دمو آن را امتحان کنید. در واقع ارائه دموی آزمایشی و رایگان یکی از نشانه های یک نرم افزار حسابداری خوب و قوی و مطمئن است.

3

متناسب با کسب و کار شما و حسابداری آن:

یکی دیگر از ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب این است که متناسب با نیازهای کسب و کارتان باشد. در واقع محیط و امکانات نرم افزار حسابداری باید انعطاف پذیر و پویا باشد. ممکن است نیاز تجارت و صنعت شما، گزارش های خاصی باشد. این گزارش ها شامل مواردی مثل استهلاک دارایی ثابت، پیری حساب ها و گزارش هزینه ها و اظهارنامه مالیات فروش می باشد. شما باید در انتخاب نرم افزار مورد نظر خود این ویژگی ها را نیز جستجو کنید.

سازگار با قوانین مالیاتی کشور:

تمام قوانین، سیاست های مالیاتی و الگوهای حسابداری همواره مستعد تغییرات می باشند و این امر حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد. سازگاری نرم افزار حسابداری با قوانین مالیاتی کشور برای صاحبان کسب و کار بسیار کارآمد می باشد. سازگاری با قوانین مالیاتی و داشتن امکانات مورد نظر یکی از ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب است که با استفاده از یک نرم افزار سازگار با قوانین باعث کاهش اشتباهات احتمالی نیز می شود.

4

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری

استفاده از نرم افزار حسابداری برای مدیریت مالی و حسابداری، کار مدیران، صاحبان کارخانه ها و حسابداران را آسان تر کرده است. نرم افزارها به مرور پیشرفته شده و سیستمی بسیار کاربردی برای مدیریت حسابداری و مالی به وجود آورده اند که به طور دقیق تمام هزینه ها، درآمد و سرمایه افراد و شرکت ها را محاسبه می کنند و علاوه بر آن داده ها و  اطلاعات را ثبت و گزارشی از آن ها را ارائه می دهد. نرم افزارها می توانند گزارشات مالی را به صورت سالانه، ماهانه و روزانه و در هر لحظه در اختیار شما قرار دهد.

یکی دیگر از مزیت های نرم افزارهای حسابداری کاربرد آسان و راحتی آن می باشد. کم شدن اشتباهات و خطاها، محاسبات دقیق و بدون اشتباه، و همینطور صرفه جویی در هزینه و زمان، ثبت دقیق اطلاعات کارمندان و همینطور مشتریان و درخاست های آن ها را محاسبه می کند در کنار آنها موجودی کالاها را نیز محاسبه می کند.

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد 10 فاکتور مهم که قبل از خرید نرم افزار حسابداری  که

 باید بدانید با سایت ما همراه باشید 

hesabdara.com
hesabdara.com مجله حسابدارا hesabdara.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋