فروش یکی از فعالیتهای تاکتیکی در بازاریابی مانند قیمتگذاری و تبلیغات است. هماهنگی این موارد برای بازاریابی موثر ضروری است. فروش موفقیتآمیز به این بستگی دارد که آیا کالای مورد نظر نیاز مشتری را برآورده میکند، باعث رضایت او میشود یا خیر. در حالی که اغلب از تبلیغات برای جلب توجه مشتری و انتقال مزایای محصول استفاده میشود، فروش نیز در حفظ روابط مداوم با مشتری نقش دارد.
استفاده از تکنیک های فروش در بازاریابی دارای مزایای بیشماری است که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:
تکنیک فروش حرفهای موجب تقویت روحیه تیم بازاریابی، افزایش درآمد برای همگی اعضای تیم ، معرفی بهتر محصول به مشتری و متقاعد کردن بهتر مشتری خواهد شد که درنهایت خرید را به همراه دارد.
خوشبختانه با افزایش علم و آگاهی خود در این زمینه و رعایت همه نکاتی که در بالا نام بردیم، میتوانید فروش خود را از روش موثر افزایش دهید؛ به شرطی که به رعایت نکات مهم پایبند باشید و باورهای مورد نیاز در اثربخشی تکنیک های فروش را در خودتان تقویت کنید.
در فرایند مذاکره و فروش زمانی که آمادگی ذهنی شکل بگیرد سریع تر به نتیجه خواهید رسید. پس ابزارها و تکنیک های مورد استفاده در فرایند مذاکره و فروش تسهیل گر هستند و نه تضمین گر
1. باور نسبت به خود( فروشنده): بسیاری از فروش ها از بین میرود به این دلیل که مشتری از فروشنده خوشش نمی آید و اگر خودباوری وجود نداشته باشد و اگر انرژی مثبت در فروشنده وجود نداشته باشد، زمینه ساز این میشود که مشتری از فروشنده خوشش نیاید و زمانیکه این اتفاق بیوفتد عملیات فروش نهایی نمیشود پس ابتدا باید خودتان را باور داشته باشید.
2. باور نسبت به محصول: یعنی خودتان محصولتان را بپذیرید و به محصولتان ایمان داشته باشید.
3. باور نسبت به شرکت: باور نسبت به شرکت یا برندی که برای آن عملیات فروش انجام می دهید.
4. باور نسبت به مشتری: مشتری من توان خرید محصول را دارد پس باید او را به خرید ترغیب کنم.
1. تقویت دانش و افزایش سطح دانش: میزان مطالعه و آموزش های خود را افزایش دهید. آ)یک فروشنده به دانش فنی و تخصصی در مورد محصول خود بسیار نیاز دارد. ب) دانش درباره رقبا و تحلیل رقبا بسیار مهم است.چون محصول شما را با رقبا ارزیابی میکنند. ج) افزایش دانش عمومی حائز اهمیت میباشد.
2. همنشینی با انسان های موفق و مثبت اندیش: آدمهایی که میتوانند به پدیده های مختلف به صورت مثبت نگاه کنند و جریان سازی مثبت انجام دهند. زمانیکه شما با ادمهای منفی همنشین میشوید، ذهن شما ناخودآگاه منفی میشود و سطح باورهایتان ضعیف میشود. بنابراین وقتی به جای آدمهای منفی با آدمهای مثبت همنشین میشوید، سطح باورهایتان رشد میکند.پس آدمهای منفی(سمی) اطرافتان را حذف کنید.و یا اگر قابل حذف نیستند مدیریت کنید. و به جای آنها با آدمهای مثبت با انرژی مثبت و با دیدگاه مثبت استفاده کنید.
زمانیکه آمادگی ذهنی شکل بگیرد، در فرایند مذاکره فروش برای اینکه شما مذاکره موثرتری داشته باشید، سریعتر به نتیجه برسید، مشتری را راحت تر بتوانید متقاعد کنید، از یکسری ابزار و تکنیک هم میتوانید استفاده کنید. پس این تکنیک ها تضمین کننده فروش نیستند بلکه تسهیل کننده فروش میباشند.
ممکن است خیلی ها تکنیک ها را بلد نباشند اما فروشنده خوبی باشند.آنهایی که تکنیک ها را بلد هستند میتوانند آسان تر بفروشند به شرط آنکه آمادگی ذهنی وجود داشته باشد. و فرایند فروش را به درستی طی کرده باشند.
پاسخ ها