peaky

peaky

i
 ۳ نفر را دنبال می کند

با بهترین فیلم های آدام سندلر آشنا شوید

 

صحبت‌کردن در مورد کارنامه بازیگری و انتخاب بهترین فیلم های آدام سندلر کار سختی است. بازیگری که با نگاه به کارنامه‌اش بیشتر از همه یاد داستان «دکتر جکیل و آقای هاید» می‌افتیم؛ بخش عمده‌ فیلم های آدام سندلر، آثاری است سطح پایین که تنها نگاهشان به گیشه بوده و تعداد انگشت‌شماری هم فیلم‌هایی شاخص مانند «الماس‌های تراش‌نخورده»، «داستان مایوویتز» و «عشق پریشان» دیده می‌شود.

 

The Dragon Knight هیجان پاندای کاراته باز را دوباره زنده می‌کند

 

با این وجود چه پارامتری است که جایگاه آدام سندلر را به‌عنوان یکی از ستاره‌‌های مهم دوره‌‌اش تثبیت می‌کند؟ پاسخ می‌تواند چندوجهی باشد؛ علاقه‌ی هالیوود به بازیگران پول‌ساز بر کسی پوشیده نیست و فیلم های آدام سندلر بیشتر اوقات در بازگشت سرمایه موفق بوده‌اند اما اگر بخواهیم یک دلیل را یاد کنیم باید بگوییم آدام سندلر کیفیت حضور دارد؛ بودن او مقابل دوربین مخاطب را مجاب به همراهی می‌کند و سمپاتیک است. خواه در فیلم‌هایی سبک مثل «پدربزرگ» باشد که برایش حتی تمشک طلایی برد؛ خواه در آثاری مثل «زرنگ‌بازی» که در میانسالی نشان می‌دهد می‌تواند بخنداند و از آن مهم‌تر در لحظات احساسی تماشاگر را با خود همراه سازد. ما در ویجیاتو ۱۰ فیلم را به‌عنوان بهترین فیلم های آدام سندلر انتخاب کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

سریال سندمن چه‌گونه ساخته شد؟

 

نام کارگردان تامرا دیویس
بازیگران آدام سندلر، بردلی وایتفورد، جاش ماستل و…
امتیاز IMDb ۶.۳

«بیلی مدیسن» یکی از مهم‌ترین فیلم های آدام سندلر است؛ چرا که او در این فیلم و پس از تجربه‌ی موفق حضورش در SNLها تصویری از خودش می‌سازد که در تمام سه‌دهه‌ی بعد به انحای مختلف آن را تکرار می‌کند. یک پسرانگی سرخوش و توام با قلبی لطیف که دست‌پاچگی هم جزئی از آن است. سندلر این‌جا نقش پسر یک فرد پولدار را بازی می‌کند که پدرش برای او شرط عجیبی می‌ذارد؛ بازگشت به مدرسه و اتمام تحصیل!

 

خالق دیرین دیرین هم بازی پدرخوانده ایران شد

 

بیلی مدیسن
BILLY MADISON, Austin Pool, Adam Sandler, Jared Cook, 1995, (c) Universal/courtesy Everett Collection

Spanglish (2004)

نام کارگردان جیمز آل بروکس
بازیگران پاز وگا، آدام سندلر، کلاریس ریچمن و…
امتیاز IMDb ۶.۴

این‌جا آدام سندلر نقش اصلی را ایفا نمی‌کند اما در قالب یکی از شخصیت‌های فیلم حضور موفقی دارد. جان با بازی او که یک سرآشپز است؛ از سویی باید همسر بدعنقش را تحمل کند و از سویی دیگر پدر خوبی برای فرزندانش باشد. جیمز ال‌بروکس کارگردان «اسپانگلیش» علت انتخاب سندلر را هم‌خوانی ذات کودکانه‌ او با این نقش توصیف کرد. از دیگر نکات جالب توجه فیلم حضور پاز وگا به‌عنوان ستاره‌ آن زمان سینمای اسپانیا در این فیلم است که نقش پرستار خانواده‌ جان را ایفا می‌کند.

 

بازیگران دهه هشتادی ایرانی: معرفی برترین بازیگران نوجوان ایرانی دهه 80

 

 

آدام سندلر و پاز وگا در اسپانگلیش
Spanglish (2004)
(l to r) Paz Vega, Tea Leoni and Adam Sandler

You Don’t Mess With the Zohan (2008)

نام کارگردان دنیس داگن
بازیگران آدام سندلر، جان تورتورو، امانوئل چریکی و…
امتیاز IMDb ۵.۶

 

نقد سریال House of the Dragon

 

جاد آپاتو و سندلر فیلم‌نامه‌ «تو حریف زوهان نمی‌شی» را نوشته‌‌اند. فیلم محصول ۲۰۰۹ است اما مسیر پرپیچ و خمی را برای رسیدن به پرده نقره‌ای طی کرده و نگارش آن مربوط به پیش از حملات ۱۱ سپتامبر است. زوهان یکی از سندلری‌ترین کاراکترهای فیلم های آدام سندلر است. مردی که برای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) فعالیت می‌کند اما دلش می‌خواهد یک آرایشگر باشد. او به آمریکا می‌رود و در سالن زیبایی یک دختر فلسطینی شروع به کار می‌کند.

 

ادامه مطلب

تو حریف زوهان نمی‌شوی

بهترین فیلم های آدام سندلر

peaky
peaky i

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋