کمپرسور هواکوب

کمپرسور هواکوب

هواکوب معتبرترین مرکز فروش کمپرسور در تهران و ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع کمپرسور صنعتی می‌باشد. برای مشاهده محصولات و خدمات این مجموعه به وبسایت " havakoob.com " مراجعه کنید.

راهنمای خرید کمپرسور

راهنمایی خرید کمپرسور باد یا همان کمپرسور هوا موضوعی است که در این مقاله از سری مقالات نمایندگی فروش و تعمیرات کمپرسور هواکوب به آن خواهیم پرداخت.

 

 

عوامل موثر در خرید کمپرسور مناسب

اگر شما نیز معیار خرید کمپرسور هوای مناسب را نمی شناسید حتما در هنگام تهییه این ماشین مکانیکی با سردرگمی مواجه شده‌اید. بسیاری از فروشندگان این حوزه موتور را اصلی ترین مولفه برای خرید کمپرسور می‌دانند و برای معیارهای دیگر اهمیت آنچنانی قائل نمی‌شوند. 

در واقع موتور کمپرسور باد  برای پمپا‍‍ژ هوای فشرده شده می باشد که این هوای فشرده شده درون دستگاه هنگام منتشر شدن، نیروی لازم برای به حرکت در آوردن ابزار های پنوماتیک را ایجاد می نماید. باید بدانید که موتور تمامی کمپرسورهای هوا از قدرت بالا و قابل قبولی برخوردار هستند و اینگونه نیست که بگویم کمپرسوری به دلیل قدرت کم موتور مناسب نمی‌باشد!‌ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تنها به بررسی موتور برای خرید کمپرسور اکتفا نکنید و قبل از مشخصات فنی، نیاز خود را در نظر بگیرید. 

در ادامه به بررسی در معیار مهم برای خرید یک کمپرسور هوای مناسب یعنی دسته بندی بر حسب یاز و بررسی مشخصات فنی در حین خرید خواهیم پرداخت. 

نیاز مشتری اولین معیار در خرید یک کمپرسور

اینکه شما برای چه کاری به یک کمپرسور نیاز دارید اهمیت بسیاری دارد. عدم بررسی این مورد می‌تواند باعث پرداخت هزینه اضافی برای شما و یا خرید محصولی بی کیفیت شود. برای اینکه بتوانید کمپرسور مورد نیاز خود را بهتر انتخاب کنید در اینجا این ماشین‌های مکانیکی را بر حسب اندازه و نیاز مشتریان به سه دسته کمپرسورهای شخصی، ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی کرده‌ایم. 

  • کمپرسور شخصی چیست؟

همانطور که از نام این کمپرسور می‌توان فهمید، از این محصول برای مصارف شخصی استفاده می‌شود. اگر شما قصد باد کردن لوازم ورزشی، اسباب بازی، لاستیک اتومبیل و مواردی به این شکل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا  از این دسته کمپرسورها که اندازه کوچکی دارند و معمولا قابل حمل نیز می‌باشند استفاده کنید.

از این کلاس از کمپرسورها بسته به اینکه فشار بالای هوا مورد نیاز نباشید در برخی از پروزه‌های ساختمانی و صنعتی نیز استفاده می‌شود؛ همچنین اگر نیاز به فشار باد قویتری در منزل خود دارید می‌توانید از این کمپرسورها با موتور های پرقدرت تر استفاده کنید. به عنوان کلام آخر درباره این کمپرسورها باید گفت اگر قصد خرید کمپرسور مناسب برای مصارف خانگی را دارید صادقانه پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دسته‌های دیگر نروید. 

  • مقاومت بیشتر در کمپرسورهای ساختمانی

معیار خرید کمپرسور هوا مناسب برای پروژه‌های ساخت و ساز مقاومت و دوام بالا، قابلیت حمل به همراه قدرت بالا و در نهایت دامنه کارکردی بی‌نهایت می‌باشد. کمپرسورهای ساختمانی که دارای مقاومتی و در عین حال قدرت بالایی هستند قابلیت حمل با دست و یا چرخ را دارند و به همین دلایل در پروژه‌های ساختمان سازی و راه سازی و یا تعمیرات جاده‌ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مشاوران ما در نمایندگی فروش و تعمیرات کمپرسور هواکوب به شما پیشنهاد می‌کنند اگر قصد استفاده مداوم از یک کمپرسور با فشار هوای بالا را دارید در معیار خرید کمپرسور هوای خود این دسته را حتما مورد بررسی قرار دهید.

  • کمپرسور صنعتی با تکنولوژی پیشرفته

معمولا معیاری که برای خرید کمپرسور هوای مناسب صنایع سنگین، ماشین آلات، صنایع نفت و غیره اهمیت دارد استفاده مداوم در روز از یک منبع پرفشار در کنار فناوری و تکنولوژی بروز می‌باشد. به عبارت دیگر کمپرسورهای موجود در این کلاس برای کاربردهایی استفاده می شود که نیازمند بالاترین فشار می باشد.

بررسی مشخصات فنی دومین معیار خرید کمپرسور

در تهیه یک کمپرسور باد مناسب می‌بایست مشخصات فنی و نکات مشخصی دیگری نیز مورد بررسی قرار بگیرد. اصولا اصلی ترین کلید خرید یک کمپرسور مناسب و ایده‌آل برای شما مطابقت داشتن آن با نیاز شما می‌باشد. برای نمونه کمپرسورهای قابل حمل معمولا مصارف خانگی داشته اما در مکانهایی که نیاز به کمپرسور هوا با فشار بسیار بالا می‌باشد از کمپرسورهای ثابت استفاده می‌شود. 

با این حال نیاز تنها مولفه قابل بررسی در خرید کمپرسور نمی‌باشد بلکه بررس مشخصات فنی و نکاتی شامل منبع تغذیه، شاخص عملکرد دستگاه و حجم مخزن باید برای خریدی مناسب و مطمئن مورد بررسی قرار گیرد. 

  • منبع تغذیه یک کمپرسور

به طور کلی کمپرسورها از نظر منبع تغذیه به دو دسته کمپرسورهای دیزلی  الکتریکی تقسیم می‌شوند. کمپرسورهای الکتریکی با توان موتور کمتر در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ ولت  ( ولتاژ استاندارد خانگی ) و کمپرسورهای الکتریکی با توان بیشتر چیزی در حدود ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت انرژی الکتریکی را برای کار کردن نیاز خواهند داشت. مزیتی که کمپرسورهای الکتریکی نسبت به دیزلی دارند این است که دود تولید نمی‌کنند و در فضاهای بسته قابل استفاده تر هستند.

دسته دوم که با سوخت کار می‌کنند کمپرسور دیزلی بوده و کارد بهتر و قدرتمندتری نسبت به کمپرسورهای برقی دارند. در صنایع سنگین و سایر صنایعی که کیفیت بالاتری نیاز خواهند داشت استفاده از این نوع کمپرسورها توصیه شده است. در خرید این نوع کمپرسورها حتما به  قابل حمل بودن ، مقدار انرژی و هوای تولید شده و منبع تغذیه آن توجه بسیاری شود. 

  • شاخص عملکرد یک کمپرسور

شاید مهمترین موضوعی که باید به آن توجه شود شاخص عملکرد یک کمپرسور شامل مقدار هوای تولید شده توسط کمپرسور که با واحد متر مکعب در دقیقه اندازه گیری  شده است، اشد. این شاخص به SCFM نیز معروف است. 

توجه داشته باشید که تمامی قطعات متصل به کمپرسور  SCFM خاص خود را دارند ! بنابراین عملکرد ایده آل ی کمپرسور به  SCFM این قطعات نیز مربوط می‌باشد. ابزارهای کوچک معمولاً بین ۰ تا ۵ SCFM نیاز دارند و برای ابزارهای بزرگتر نیازمند ۱۰ SCFM و بالاتر می باشد.

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید شاخص عملکرد یک کمپرسور مناسب است یا خیر بهترین راه حل این است که در گام اول مشخص کنید ماشین شما چند قطعه متصل شده دارد و در ادامه عدد شاخص عملکرد همه را با یکدیگر جمع کرده و در عدد ۱/۵ ضرب کنید؛ حاصل این عدد نشان دهنده ی SCFM مناسب برای دستگاه کمپرسور شما می باشد.

 

 

در کنار این شاخص عدد دیگری تحت عنوان فشار باد نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ شاخص فشار هوا کمپرسورهای کوچک و خانگی معمولاً  ۹۰ و کمپرسورهای صنعتی و ساختمانی ۱۵۰ می‌باشد. در کنار این شاخص ها یعنی SCFM و فشار ( PSI ) ممکن است یک کمپرسور شاخص‌های دیگری همچون اسب بخار(HP) نیز داشته باش. این عدد هرچه بالاتر باشد قدرت موتور شما بالاتر خواهد بود. اکثر کمپرسورها معمولا بین دو تا ۷ اسب بخار قدرت دارند.

  •  حجم مخزن کمپرسورها

حجم مخزن رابطه مستقیمی با بدا تولید شده دارد! هرچه حجم مخزن بیشتر باشد باد بیشتری در کمپرسور ایجاد می‌شود و در نتیجه نیاز کمپرسور برای کار کردن دوباره کاهش پیدا می‌کند. برای روشن تر شدن موضوع و داشتن معیار خرید کمپرسور مناسب پیشنهاد می‌کنیم همیشه به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه شما نیاز به فشار بالایی از هوا در مدت زمان طولانی دارد از کمپرسوری با مخزن بزرگتر استفاده کنید. اگر نیاز دستگاه شما تناوبی بود از کمپرسورهایی در حجم کوچک استفاده شود.

منبع: راهنمای خرید کمپرسور

کمپرسور هواکوب
کمپرسور هواکوب هواکوب معتبرترین مرکز فروش کمپرسور در تهران و ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع کمپرسور صنعتی می‌باشد. برای مشاهده محصولات و خدمات این مجموعه به وبسایت " havakoob.com " مراجعه کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋