hassan

hassan

12 حقیقت جالب در مورد اسپرسو برای اسپرسوبازها!

 

امروزه اسپرسو یک نوشیدنی محبوب در میان مردم است و یک شات اسپرسو در واقع به عنوان پایه‌ای برای نوشیدنی‌های بر پایه قهوه عمل می کند. اما در واقع اسپرسو چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ چگونه درست می شود و چه تفاوتی با قهوه قطره ای دارد؟ اگر در مورد اسپرسو سوالی دارید، حقایقی که درباره اسپرسو در این مقاله برای شما تهیه کردیم به شما پاسخ خواهند داد، پس با ما همراه باشید.

 

اسپرسو دانه نیست

بسیاری از انواع مختلف قهوه بر اساس نوع دانه‌های مورد استفاده برای تهیه آنها نام گذاری می‌شوند. اما اسپرسو اینطور نیست. اسپرسو در واقع یک نوشیدنی خاص است. نوع خاصی از قهوه که از فشار بالا استفاده می‌کند تا آب تقریباً در حال جوش را وارد قهوه ریز آسیاب شود. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که اسپرسو اسن نوعی از دانه قهوه است، اشتباه متوجه شده‌اید.

 

"اسپرسو" به چه معناست؟

اسپرسو یک کلمه ایتالیایی است و این نوع قهوه در ایتالیا اختراع شد. با تشکر از ایتالیایی‌های عزیز! اسپرسو به معنای "چیزی را به زور بیرون آوردن" ترجمه می‌شود که کمی عجیب به نظر می‌رسد اما وقتی دقیق‌تر به آن فکر می‌کنید کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. اسپرسو با استفاده از نیروی فشار برای فشار دادن آب به قهوه‌ای که در یک محفظه قرار دارد درست می‌شود. و به یاد داشته باشید، در انگلیسی، "ES-presso" تلفظ می شود نه "Ex-presso".

 

ممکن است قبلاً اسپرسو را امتحان کرده باشید!

از آنجایی که اسپرسو طعم قوی و خوبی دارد، به عنوان پایه‌ای برای بسیاری از نوشیدنی‌های بر پایه قهوه دیگر است، از جمله موکا، لاته و کاپوچینو. بنابرابین ممکن است قبلاً اسپرسو را امتحان کرده باشید و حتی آن را متوجه نشده باشید!

 

کرما چیست و چرا مهم است؟

کرما چیزی است که همیشه هنگام بحث درباره حقایق اسپرسو مطرح می‌شود. دلیلش این است که اگر طرفدار اسپرسو هستید، حتما دیدن یک لایه خامه روی آن برای شما لذت بخش است. کرما مایع رنگ روشنی است که هنگام استخراج اسپرسو قبل از همه از دستگاه خارج می‌شود. مخلوط این لایه خامه‌ای و هوا پس از دم کشیدن اسپرسو روی آن قرار می‌گیرد. برای داشتن یک کرمای حرفه‌ای لازم نیست تا حتما قهوه اسپرسو توسط دستگاه دم شود. دم کردن اسپرسو با موکاکرم هم کرمای خوبی ایجاد می‌کند.

 

برای تهیه یک شات اسپرسو به چند دانه نیاز دارید؟

آیا می دانستید که برای تولید یک شات اسپرسو فقط به 42 تا 50 دانه قهوه نیاز دارید؟ درسته! این یک فکت سرگرم کننده درباره اسپرسو است که می‌توانید دفعه بعد که با دوستتان اسپرسو دم می‌کنید با آن مشغول شوید. البته بسیاری از افراد سفارش قهوه اسپرسو را به صورت آسیاب شده انجام می‌دهند و نیاز به شمردن دانه‌ها ندارند.

 

اسپرسو چقدر چربی دارد؟

اگر به دنبال یک نوشیدنی قهوه با محتوای چربی بالاتر هستید، اسپرسو احتمالا بهترین راه است. در حالی که قهوه معمولی حدود 0.6 درصد چربی دارد، اسپرسو دارای 2.5 درصد چربی است. این تفاوت بزرگ در محتوای چربی اسپرسو به دلیل فرآیند استخراج است - فشار بالاتر روغن‌های چرب بیشتری را از دانه‌ها خارج کرده و به فنجان شما وارد می‌کند. اکنون درک بهتری از حقایق تغذیه اسپرسو دارید.

 

اسپرسو توسط دولت تنظیم می‌شود.


از آنجا که قهوه بخش مهمی از زندگی ایتالیایی‌ها است (بخاطر این که آنها اسپرسو را اختراع کردند)، دولت در واقع هزینه اسپرسو را تنظیم می‌کند. درسته! آن‌ها می‌دانند که چقدر برای مردمشان مهم است، و بنابراین هزینه را به اندازه کافی پایین نگه می‌دارند، بنابراین برای همه قابل دسترسی است. بوون لاورو!

 

اسپرسو کافئین کمتری دارد.

ممکن است فکر کنید که تمام فشاری که آب را از بین دانه‌های ریز آسیاب شده وارد می‌کند به این معنی است که اسپرسو کافئین بیشتری دارد، اما برعکس این موضوع صادق است و اسپرسو در مقایسه با قهوه ترک کافئین کمتری دارد.

 

دمای دم کردن اسپرسو

دمای ایده آل دم برای یک شات اسپرسو 190-195 درجه فارنهایت است. این برای اطمینان از استخراج صحیح آن است. در مورد دمای سرو برای اسپرسو، 160 درجه فارنهایت است، پس مراقب باشید که خود را نسوزانید!

 

زمان بندی دم کردن اسپرسو مهم است

علاوه بر دما، مهم است که زمان استخراج اسپرسو نیز به درستی انجام شود. زمان ایده آل برای دم کشیدن یک شات اسپرسو 25 تا 30 ثانیه است. این تایم یک شات با طعم عالی ایجاد می‌کند!

 

اندازه فنجان اسپرسو نیز مهم است!

اندازه یک فنجان اسپرسو به دلایل مختلفی اهمیت دارد. اگر فنجان خیلی بزرگ باشد، اسپرسو خیلی سریع خنک می‌شود. اندازه کامل فنجان برای یک شات اسپرسو 2 اونس است و باید فقط 2/3 پر شود. چینی بهترین گزینه برای مواد فنجان است و گرم کردن فنجان از قبل به ایجاد یک نوشیدنی عالی کمک می‌کند.

 

چرا اسپرسو اختراع شد؟


یکی دیگر از واقعیت های سرگرم کننده اسپرسو که می‌توانید با آن دوستان خود را شگفت زده کنید، دلیل اختراع اسپرسو است. شات‌های اسپرسو کوچک و فشرده هستند زیرا اسپرسو اختراع شده است تا کارگرانی که اسپرسو می‌نوشند زمان کمتری را برای استراحت قهوه خود صرف کنند.

 

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋