hassan

hassan

معرفی شغل های درآمدزا و جذاب مربوط به عکاسی

حتما شما هم توصیه‌هایی که در مورد رفتن به دنبال علاقه و انتخاب شغلی که دوستش دارید را شنیده‌اید و حتما شما هم از اینکه شغل‌تان به یکی از خسته‌کننده‌ترین کارهای زندگی‌تان تبدیل شود، نگران هستید. اینکه کاری که به آن علاقه دارید را پیدا کنید خیلی خوب است اما همیشه کسب درامد از علاقه‌تان آسان نخواهد بود. اگر شغل مورد علاقه شما عکاسی است و دوست دارید بدانید که چطور می‌توان از آن کسب درامد کرد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

کسب درامد از عکاسی

قدم‌های اول از کسب درامد از عکاسی خیلی ساده است. کافی است یک دوربین خوب تهیه کرده و تا جایی که می‌توانید تمرین کنید و عکس‌های خوب بگیرید. بعد یک سایت نیاز دارید تا بتوانید کارهایتان را در آن به نمایش بگذارید. عکاسی می‌تواند شاخه‌های متعددی داشته باشد که هر شاخه ویژگی‌ها و شرایط و البته درامد خودش را دارد. در ادامه شغل‌های درامدزای مربوط به عکاسی را معرفی می‌کنیم.

 

انواع شغل های مربوط به عکاسی

عکاسی تجاری

عکاسان تجاری کارشان به نمایش درآوردن محصولات و خدمات مختلف است. آن‌ها مزایای یک محصول را به تصویر می‌کشند و ترتیبی می‌دهند که تبلیغات و بازاریابی برای آن محصول ساده‌تر انجام شود. عکاسی تجاری بستر کاری متنوعی دارد و عکاسان از وسایل، مبلمان، لوازم جانبی، مواد غذایی و لوازم آرایشی و غیره عکاسی می‌کنند.

عکس‌ها می‌توانند به طور مستقیم بیننده را به سمت خرید یا عدم خرید محصول سوق بدهند. پس عکاسی تجاری معمولا با هدف راضی کردن مخاطب انجام می‌شود. این سبک از عکاسی نیازمند تجربه و مهارت است و کارهایی از جمله ویرایش و ادیت عکس‌ها هم از مهارت‌هایی است که عکاسان تجاری باید به آن مسلط باشند. با وجود کسب وکارهای کوچک و بزرگی که وجود دارد، عکاسان تجاری همیشه پروژه و سفارش برای کار دارند. به شرط اینکه نمونه کار قوی و البته تبلیغات خوب داشته و بتوانند مشتریان خوبی جذب کنند. این شغل می‌تواند درامد سالانه 100 هزار دلار برای فرد ایجاد کند.

 

عکاسی فشن

عکاسی فشن یکی از زمینه‌های مورد علاقه در عکاسی است. یک عکاس فشن از مدل‌ها یا محصولاتی عکس می‌گیرد و عکس‌ها را برای مجلات یا کاتالوگ‌ها آماده می‌کند. عکاسان فشن وقت زیادی برای هر عکس صرف می‌کنند تا آن را کامل‌تر کنند. علاوه بر این این عکاسان مسئول ترکیب عکس‌ها و تدوین آن‌ها هم هستند. آن‌ها به مدل‌ها پیشنهاد می‌دهند که چطور بهترین عکس‌ها را بگیرند. عکاسان فشن شانس این را دارند که با افراد مشهور و پروژه‌های بزرگ کار کنند. از طرفی ورود به این عرصه و ایجاد برند می‌تواند کاری سخت و طاقت فرسایی باشد.

درامد سالانه این شغل حدود 45 تا 70 هزار دلار در سال است.

 

ویرایش عکس ها

بعد از عکاسی، یک ادیتور عکس روی آن‌ها کار می‌کند. او جلوه‌های ویژه اضافه می‌کند و ترتیبی می‌دهد که عکس‌ها جذابیت بصری بیشتری داشته باشند. ویرایشگر عکس‌ها برای تنظیمات عکس و مواردی مانند روشنایی، رنگ و غیره از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

جدا از مهارت‌های عکاسی فنی یک ویرایشگر عکس خوب باید خلاق باشد و توانایی های لازم برای ایجاد بهترین‌ها از عکس مربوطه را داشته باشد. در این شغل شما نیازی به ترک محل کار و حاضر شدن در لوکیشن را ندارید اما در مقابل باید مهارت‌های فنی بالایی داشته و کاملا روی کار مسلط باشید.

یک ویرایشگر عکس می‌تواند سالانه 45 هزار دلار درامد داشته باشد.

 

عکاسی عروسی

عکاسان عروسی کارشان تهیه عکس از جشن و مهمانی و روز عروسی افراد است. عکس‌های عروسی باید فضای شادی داشته و حس و حال این روز را به خوبی به تصویر بکشند. عکاسان عروسی سعی می‌کنند این روز را به زیباترین شکل ممکن نشان دهند. شما در این شغل در بیشتر روزهای سال سفارش کار دارید اما در طول عکاسی باید تمام وقت روی پا بمانید و در محل پروژه و در روزهای شلوغ مهمانی باید بتوانید همه چیز را به موقع مدیریت کنید. درامد عکاسان عروسی 50 هزار دلار در سال است.

 

عکاسی روزنامه نگار

عکاسان روزنامه نگار برای ارائه گزارش در روزنامه‌ها یا مجلات عکاسی می‌کنند. آن‌ها اخبار مختلف و صحنه‌های هیجان انگیز از ایونت‌ها یا حوادث را پوشش می‌دهند و اخبار و عکس‌ها را برای عموم مردم منتشر می‌کنند و عموما در استخدام آژانس‌های خبری به‌خصوصی هستند. با این وجود اگر فرد تجربه کافی داشته باشد، می‌تواند به صورت مستقل هم کار کند. عکاسان روزنامه‌نگار معمولا باید عکس‌ها را به همراه توضیحات متنی منتشر کنند. این شغل می‌تواند هیجان انگیز و جالب باشد اما در عین حال روزهای شلوغ و پراسترسی برای شما رقم بزند. درامد این شغل حدود 42 هزار دلار در سال است.

 

دستیار عکاسی

معمولا یک دستیار برای کمک به عکاسان حرفه‌ای در محل پروژه لازم است. آن‌ها وظایف مختلفی برای رسیدگی و انجام دارند. کارهایی مانند پیدا کردن یک مکان مناسب برای عکاسی، تنظیم قرارهای ملاقات، رزرو استودیو عکاسی و جا به جا کردن وسایل و کمک به ادیت عکس‌ها می‌تواند جز وظایف و کارهای آن‌ها باشد. دستیاران برای تامین نیازهای مشتری باید ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنند. آن‌ها همچنین باید نیازها را آنالیز کردن و اطلاعات و جزئیات را با عکاس در میان بگذارند.

این افراد می‌توانند با حضور پیدا کردن در کنار یک عکاس حرفه‌ای از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند. از طرفی این کار سخت و کم‌درامد و طاقت فرسا است و برای طولانی مدت یک انتخاب مناسب نیست. درامد این شغل حدود 42 هزار دلار در سال است.

 

عاسی پرتره

عکاسی پرتره یک شغل بی‌انتها است. مردم عکاسان پرتره را استخدام می‌کنند تا وقایع مهم زندگی و دستاوردهای آن‌ها یا عکس‌های خانوادگی‌شان را ثبت کند. گاهی برخی افراد عکاسان پرتره را برای گرفتن عکس پروفایلی خوب استخدام می‌کنند.  این عکاسان نیاز به درک قوی نور، بازتاب و زاویه دارند. این متخصصان به طور کلی خود اشتعال هستند و به غیر از عکاسی، باید کارهای دیگری مانند تنظیم قرارهای ملاقات با مشتری، ادیت عکس‌ها و قاب بندی عکس‌ها و ریزه‌کاری‌های دیگر را هم انجام دهند. در این شغل هم تقاضا و پروژه کاری معمولا زیاد است اما گاهی تامین نیاز مشتری و پاسخگویی به خواسته او می‌تواند کمی سخت شود. درامد این شغل حدود 82 هزار  دلار در سال است.

 

عکاسی آزاد

اگرچه برخی از عکاسان به استخدام شرکت‌ها یا استودیوها درمی‌آیند اما خیلی از عکاسان به صورت آزاد و مستقل کار می‌کنند. به عنوان یک عکاس آزاد شما می‌توانید برنامه خود را تنظیم کنید و به کمپانی‌های خدمات عکاسی تبلیغاتی ارائه بدهید. می‌توانید برای هر پروژه ای که دوست دارید، ثبت نام کنید. فرصت‌های فوق‌العاده و طیف گسترده‌ای از کارها در هر زمینه هست که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. با این وجود درامد این شغل موقت و فصلی است. خیلی از عکاسان مستقل برای اینکه بتوانند با سایرین رقابت کنند، همیشه چالش دارند. پس شما باید برای حضور در رقابت تلاش کنید. باید به ایجاد برند و تبلیغات توجه ویژه داشته باشید و نمونه کارهای قوی و قابل دفاع داشته باشید. بهتر است روی یک زمینه خاص تمرکز داشته و درهمان زمینه روابط قوی ایجاد کنید.

این شغل فرصت‌های متنوع و زیادی دارد اما درامد آن متغیر و فصلی است. این عکاسان می‌توانند تا 56 هزار دلار در سال درامد داشته باشند.

 

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋