Hasan Khani

Hasan Khani

توسط ۲۱ نفر دنبال می شود
 ۲۱ نفر را دنبال می کند

صادرات فرش به کانادا از طریق آراد برندینگ

 

بر اساس پایگاه داده COMTRADE سازمان ملل متحد در زمینه تجارت بین‌المللی، صادرات فرش و سایر پوشش‌های نساجی کف از ایران به کانادا در سال 2021 به ارزش 2.81 میلیون دلار آمریکا بوده است. داده‌ها، نمودار تاریخی و آمار مربوط به صادرات فرش و سایر پوشش‌های نساجی کف از ایران به کانادا آخرین بار در ژوئن 2024 به‌روزرسانی شده است.

قالی‌های ایرانی به کدام کشورها صادر می‌شوند؟ می‌توان گفت که امروزه قالی‌های ایرانی در سراسر جهان وجود دارند و تقریباً در هر کشوری یافت می‌شوند. علاقه‌مندان و طرفداران قالی‌های دستباف ایرانی و فرش‌های دستباف ایرانی در سراسر جهان مشتاق خرید محصولات اصیل و با کیفیت هستند. اما کدام کشورها مقصد ارسال این قالی‌های دستباف ایرانی هستند؟

بیشتر بخوانید: صادرات به ازبکستان و صادرات چه کالاهایی به آن سودآور است؟

بر اساس آخرین آمار، ۷۸ کشور مقصد این قالی‌های دستباف هستند. تقریباً ۲۰,۰۰۰ تن قالی دستباف، فرش ایرانی و گلیم ایرانی هر سال به این کشورها صادر می‌شود و این تعداد هر سال افزایش می‌یابد. کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق از جمله مقاصد اصلی این صادرات هستند و کشورهای استرالیا، ایتالیا، کانادا، کنیا، کویت، بحرین، ژاپن، فرانسه، چین، انگلستان، هند، دانمارک، تایلند، آلمان، بلژیک و قطر مقاصد بعدی این تبادلات هستند.

 

در بین این ۷۸ کشور، ایران با ۵۷ کشور بیشتر صادرات و تجارت دارد. ۲۹ کشور از جمله خریداران اصلی قالی‌های دستباف ایرانی هستند. این ۲۹ کشور شامل ۱۳ کشور آسیایی، ۱۱ کشور اروپایی، ۴ کشور آمریکایی و ۱ کشور آفریقایی هستند. در بین این کشورها، چین یکی از خریداران قالی‌های ایرانی است که البته سعی در کپی کردن آنها دارد. علاوه بر قالی‌های دستباف، قالی‌های ماشینی ایرانی نیز به سایر کشورها صادر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: از مرکز تجاری ایران در ازبکستان چه می دانید؟

چرا قالی‌های ایرانی به خارج صادر می‌شوند؟

معرفی هر صنعتی که به یک منطقه یا کشور خاص منحصر باشد و صادرات آن ضروری است. با صادرات آن صنعت یا محصول، به جهان معرفی می‌شود. صنعت قالی‌بافی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید صادر شود تا ارز خارجی وارد کشور شود، چرخه اقتصادی به حرکت درآید و غیره، که از جنبه‌های مهم فرآیند صادرات هستند. البته متأسفانه کشورهایی که در گذشته از مشتریان اصلی قالی‌های دستباف ایرانی بودند، اکنون طرح‌های کپی شده آنها را خریداری می‌کنند.

Hasan Khani
Hasan Khani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋