Mohammad Sadougi

Mohammad Sadougi

هانتانا اولین سرویس تحلیل رفتار کاربران وبسایت آدرس وبسایت: hantana.org

هانتانا چیست و چرا باید از هانتانا استفاده کنیم؟

هانتانا سرویس تحلیل رفتار کاربران وبسایت، دریافت و افزایش رضایت مشتری

 

هانتانا در جهت دریافت رضایت مشتریان، بهبود تجربه کاربری (ux) و افزایش فروش وبسایتتان تاثیر مثبت و چشم‌گیری دارد و ابزاری قدرتمند است که رفتار و صدای آنلاین کاربران شما را آشکار می‌کند. هانتانا با ترکیب هر دو ابزار تجزیه و تحلیل و بازخورد، تصویر کلانی از نحوه بهبود تجربه کاربری سایت و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری به شما می‌دهد.

سرویس های هانتانا به شما کمک می‌کند بدون داشتن ھیچ گونه دانش برنامه نویسی و فقط با استفاده از بازخورد و نظرات کاربرانتان تحلیل کرده و اطلاعات دریافتی را در جھت بھبود تجربه کاربری و درک نیاز کابران وبسایت استفاده کنید، که این یکی از مھمترین عامل افزایش تعداد کاربران و افزایش نرخ تبدیل  (rate conversion) به مشتری ھای وفادار است.

برخی از ویژگی ھای ھانتانا که آن را با سایر رقبا متمایزتر میکند داشتن محصولاتی ھمچون تابلو )سرویس جمع آوری و تحلیل بازدید کنندگان)، اتصال به تلگرام، ارسال ایمیل انبوه، افزونه ھای فروشگاھی و ... می‌باشد.

 

با محصولات ما بیشتر آشنا شوید!

  1. نقشه حرارتی هیت مپ(heatmap)
  1. نظرسنجی و پرسشنامه
  1. بازخورد Feedback
  1. پاپ اپ
  1. تابلو Funnel
  1. خبرنامه

 

 
1. نقشه حرارتی هیت مپ
 
هیت مپ هانتانا داده های کاربران را در سه نوع کلیک، حرکت و اسکرول تحلیل می‌کند.
 

1. کلیک

به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کاربران شما کجا کلیک می‌کنند.
در دسکتاپ کلیک ها و در موبایل یا تبلت ضربه هایی که روی صفحه نمایش زده شده، جمع آوری و نمایش داده می‌شود.
این نوع از هیت مپ به شما کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به صفحه خود را کشف کنید.
به عنوان مثال، آیا کاربران روی پیوندهای شما کلیک می کنند؟ یا آنها روی مناطقی کلیک میکنند که پیوند نیستند؟
هانتانا کلیک و ضربه های کاربرانتون رو جمع آوری کرده و به صورت خودکار تصویری از مناطقی که کاربران شما روی آنها کلیک کرده اند نمایش می‌دهد.
در هیت مپ هانتانا فقط عناصری که در اسکرین شات گرفته شده وجود دارند تحلیل می‌شوند و به صورت تعداد کلیک و درصد کلیک شده نسبت به عناصر دیگر نمایش داده می‌شود.
 

2. حرکت

هانتانا از حرکت ماوس کاربران موجود در گزارش هیت مپ شما را نمونه برداری می کند و به صورت خودکار نمایشی تصویری از مناطقی که کاربران ماوس خود را بر روی آنها منتقل کرده اند ، ایجاد می کند. برای نشان دادن اینکه کاربران چند بار ماوس خود را بر روی مناطق خاصی از صفحه جابجا می کنند، از مقیاس رنگی ذکر شده استفاده می‌کند.
اگر بسیاری از کاربران شما موس خود را به نقطه خاصی منتقل کرده اند ، آن منطقه "بیشترین(قرمز)" است. مقیاس رنگی به شما امکان میدهد تا بصورت منظم ببینید که کاربران شما چند بار ماوس خود را به مناطق مختلف صفحه حرکت می‌دهند.
چگونه هانتانا حرکت را ضبط و نشان می دهد؟
اسکریپت هانتانا هر ثانیه، 10 موقعیت ماوس را به سرور های هانتانا ارسال می‌کند و تصویر هیت مپ حرکت را ایجاد و نمایش می‌دهد.
 
 

3. اسکرول

اسکرول هیت مپ برای نشان دادن میزان پیمایش کاربران به پایین استفاده می شود.
این داده ها با تجزیه و تحلیل میزان کاربران به صفحه در مقابل عمق پیمایشی هر کاربر در صفحه شما ارائه می شود.
برای دیدن این، می‌توانید ماوس خود را بر روی اسکرول هیت مپ جایی که یک نشانگر نشان میدهد قرار دهید، این نشان دهنده درصد دقیق کاربرانی است که به آن نقطه از صفحه شما رسیده اند.
مناطق قرمز نقشه هیت مپ شما نشان می دهد که همه یا تقریباً همه کاربران این قسمت از صفحه را دیده اند. وقتی به سمت پایین صفحه حرکت می کنید ، با توجه به درصد کاربری که تا آن نقطه پیمایش می کنند، رنگ ها به آبی نزدیکتر می شوند.
اگر از یک هیت مپی استفاده می کنید که چندین صفحه را هدف قرار می دهد ، نقشه های اسکرول هیت مپ در اندازه های مختلف ممکن است به صورت دقیق نباشد.
 

کاربرد هیت مپ

هیت مپ بهترین راه برای بهبود تجربه کاربری UX است و به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری هر پیکسل صفحات خود را بهتر کنید. می توانید با مراجعه به داده ها، دقیقاً مکان مناسب را به CTA برای جلب توجه کاربران در دسکتاپ و موبایل را پیدا کنید.
تست تجربه کاربری چگونه انجام می‌گیرد
تست تجربه کاربری یا همان UX در سرویس هیت مپ با گرفتن تصویر و جمع آوری حرکات کاربران در تمامی قسمت‌های صفحه به صورت کامل دریافت و با یک تصویر رنگی برای شما نمایش داده می‌شود.
هیت مپ بهترین روش برای بهینه سازی طراحی وبسایت شما می‌باشد، چرا که با داده‌های بدست آمده می‌فهمید که آیا کاربران به قسمت‌های مد نظرتون مراجعه می‌کنند یا نه؟
می‌توانید با مراجعه به پایگاه دانش هانتانا آموزش نحوه ساخت هیت مپ را مطالعه کنید.
 
 

2. نظرسنجی و پرسشنامه

جامع ترین سرویس نظرسنجی بدون شک در هانتانا می‌باشد.
زیرا که:
با ساخت نظرسنجی می‌توانید تمامی سوالات و نیاز‌های کاربران از وب‌سایت را دریافت کنید و یا میزان رضایت و وفاداری مشتری را و شاخص تریج کنندگان (NPS) را بدست آورید.
در نظرسنجی سوال‌های خودتان را می‌توانید به صورت، پاسخ کوتاه و پاسخ بلند، تک گزینه‌ای و چند گزینه‌ای، چند امتیازی، NPS و دریافت ایمیل طرح کنید.
می‌توانید سوالات نظرسنجی خود را شرط گذاری کنید برای مثال برای پاسخ کاربران خود سوال بعدی را تعیین کنید.
در عنوان نظرسنجی خود می‌توانید تصویر، ویدیو و یا لینک مورد نظر خود را قرار دهید.
 
نظرسنجی را می‌توان به دو صورت لینکی و ابزارک تعریف کرد.
در ساخت نظرسنجی می‌توانید مشخص کنید که این پرسشنامه به صورت لینک یا ابزارک باشد و در موقعیت‌های خاص برای مثال بعد از تراکنش ایمیل ارسال کنید یا بصورت ابزارک نظرسنجی خود را ایجاد کنید.

 
نرخ شاخص ترویج گنندگان (NPS)
یکی از مهمترین فاکتور‌های هر کسب و کار باید از مشتریان خود داشته باشد شاخص ترویج کنندگان یا همان NPS است که میزان معرفی کسب و کار شما به دیگران را نشان می‌دهد که با نظرسنجی هانتانا می‌توانید انواع رضایت سنجی مشتری را انجام دهید.
شما میتوانید چندین نظرسنجی ایجاد کرده و آنها را شخصی سازی کنید.
 

 
3. بازخورد Feedback

کاربر بدون اتلاف وقت در چند ثانیه می‌تواند نظر خود را به صورت کامنت و شکل های مختلف در قالب CSAT ثبت کند.

شما با ابزارک بازخورد، می‌توانید بازخورد کاربران خود را دریافت کنید. از محلی که کاربران بازخورد خود را ثبت کرده‌اند اسکرین شات تهیه شده و به شما نمایش داده می‌شود.
ابزارک بازخورد خودتان را شخصی سازی کنید برای مثال صفحه، هدف گذاری کنید، یا تعیین کنید که چه زمانی فعال شود و یا چجوری فعال شود و کدام قسمت صفحه قرار بگیرد. متن و رنگ ابزارک بازخورد را نیز می‌توانید به صورت دلخواه تغییر دهید.

 

 
پشتیبانی از چند زبان
ابزارک بازخورد را می‌توانید در زبان‌های مختلف ایجاد کنید.

 

 
امکان محدودیت نمایش در دستگاه‌های مختلف
می‌توانید تعیین کنید که سرویس‌ها در کدام دستگاه‌ها نمایش داده شود.

 

 
گزارش گیری Excel
هر بازخورد و نظرسنجی که کاربر انجام می‌دهد شما می‌تواند به صورت کامل از موقعیت جغرافیایی و مرورگر و سیستم عامل آن گزارش تهیه کرده و به صورت فایل Excel دریافت کنید.
 

4. پاپ اپ

پاپ آپ در طراحی سایت می‌تواند به عنوان یک عامل موثر برای دیجیتال مارکتینگ و افزایش فروش آنلاین و تمرکز خاص بر روی یک موضوع باشد.

چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟
_دیده شدن
_بالا بردن نرخ تعامل (convertion)
_بازخورد فوری کاربران.
_افزایش تمرکز بر روی یک موضوع خاص
ساخت پاپ‌ آپ با چند کلیک
شما می‌توانید برای اطلاع رسانی‌ها از کمپین و تخفیف‌های خود و یا برای تمرکز به یک محصول خاص با استفاده از پاپ اپ ساز هانتانا ایجاد کرده و تمامی شخصی سازی های خود را اعمال کنید.
اگر کمپین یا کد تخفیف و یا محصول جدید خود را می‌خواهید برای کاربرانتون اطلاع رسانی کنید،
و یا اگر می‌خواهید اطلاعات کرابران خود را جمع آوری کنید،
پاپ آپ ساز هانتانا بهترین راه حل برای شماست.
فرم دریافت اطلاعات کاربر Lead generation
تمامی اطلاعاتی که از کاربر برای خبرنامه یا ثبت نام سریع می‌توانید از طریق فرم دریافت و داده‌‌ها را به صورت امن به سرور ها و End-point خود ارسال کنید
در هانتانا:
شما می‌توانید پاپ آپ خود را شخصی سازی کنید.
می‌توانید در قالب‌های مختلف پاپ آپ را ایجاد کرده و با ویرایشگر رنگ و متن و زبان آن را تغییر دهید.
و موقعیت قرار گیری در صفحه را تعیین کنید.
 

 
5. تابلو Funnel

تابلو به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدید کاربران را تحلیل کرده و به صورت نمودار‌هایی از نوع دیدبان، ساعتی و نمودار مقایسه‌ای در بازه‌های روزانه، ماهانه وهفتگی و یا نسبت به نیازتان دریافت کنید.

دیدبان ساعتی ترافیک وب سایت
به کمک نمودار‌های ساعتی می‌توانید ساعات پر ترافیک را مورد بررسی قرار داده و پر بازدید ترین صفحات و تعداد بازدید در ساعات مختلف را بدست بیاورید و با گزارشات بدست آمده پلن افزایش فروش خود را برنامه ریزی و مدیریت کنید.

مقایسه امار بازدید کنندگان

توسط نمودار های پیشرفته هانتانا تحلیل بازدید‌های مختلف در بازه زمانی مشخص نرخ افزایش کاربران و مدت زمان ماندگاری در صفحات را گزارش گیری کنید.
 در نمودار مقایسه تابلو هانتانا شما می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف مقایسه خود را انجام دهید.
 

 
 امکانات تابلو هانتانا:
  • جمع آوری بازدیدھای وبسایت
  • تحلیل بازدیدکنندگان و گزارش دھی 
  • نمودار مقایسه بازدید 
  • دیدبان نمودار ساعتی بازدیدکنندگان 
  • گزارش کلی وبسایت 
  • و تک تک صفحات سایت

 

 
6. خبرنامه
از اطلاعات دریافت شده کاربران توسط خبرنامه هانتانا (ایمیل یا شماره تماس) به سرویس‌های ارسال ایمیل و پیامک اطلاعات خود را انتقال دهید و تمامی اطلاع رسانی‌ها و بروزرسانی‌های جدید خود را به صورت پیام انبوه ارسال کنید.

 
امکانات:
  • امکان دریافت شماره موبایل و ایمیل
  • امکان اتصال به سرویس ھای ارسال ایمیل
  • شخصی سازی ابزارک 
  • امکان خروجی گرفتن از گزارشات به صورت اکسل
  • امکان محدودیت نمایش در دستگاهھای مختلف امکان
  • خروجی گرفتن از اطلاعات کاربران
 
از ایمیل و شماره موبایل‌ها به صورت کامل گزارش گیری کنید و از اطلاعات کاربر برای مثال موقعیت جغرافیایی، مرورگر و سیستم عامل دریافت کنید.

امکان اشتراک گذاری ایمیل کاربران با سرویس های ارسال ایمیل انبوه

می‌توانید به همه کاربران وب سایتتان ایمیل انبوه و گروهی ارسال کنید.
شما با ثبت نام در سرویس های ارسال ایمیل  می‌توانید از پنل هانتانا برای تمامی کاربران خود کمپین راه اندازی کنید و از ویژگی و محصولات جدید وب سایت خود اگاه سازید.
 
 
با ثبتنام در هانتانا 7 روز اکانت ویژه به صورت رایگان براتون فعال می‌شود تا همه‌ی سرویس‌هامون رو تست کنید.
با پشتیبانی قوی و آنلاین 24 ساعته پاسخگوی شما کاربران عزیز هستیم.
 
Mohammad Sadougi
Mohammad Sadougi هانتانا اولین سرویس تحلیل رفتار کاربران وبسایت آدرس وبسایت: hantana.org

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋