
تکنوگروپ موفق شده است رشد ۴۱ درصدی فروش نسبت به سال گذشته را ثبت کند
تکنوگروپ در گزارش سالانه خود برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که به سهم ۵ درصدی از بازار ایکامرس ایران و ۱۵ درصدی در بخش کالای دیجیتال دست یافته است.
به گزارش دیجیاتو، تکنوگروپ، مجموعهای متشکل از تکنولایف (فروشگاه آنلاین موبایل و محصولات دیجیتال)، تکنوپی (پلتفرم دریافت وام آنلاین برای خرید) و تکنواکسپرس (لجستیک و تحویل سریع سفارشها)، در سال ۱۴۰۳ توانسته ۶ میلیون مشتری فعال دست یابد. طبق گزارش مذکور، تکنوگروپ موفق شده است رشد ۴۱ درصدی فروش نسبت به سال گذشته را نیز ثبت کند. مدیران تکنوگروپ به دیجیاتو گفتند که این شرکت با وضعیت فعلی، بازیگر دوم بازار تجارت الکترونیکی ایران است.

تکنولایف، بهعنوان یکی از برندهای کلیدی تکنوگروپ با بیش از ۵ میلیون مشتری فعال، نقشی محوری در این رشد داشته است. این فروشگاه، اولین فروشگاه آنلاین ایران بود که در سال ۱۳۹۸ فروشگاه حضوری را راهاندازی کرد و با ترکیب تجربه خرید آنلاین و حضوری، مدل جدیدی از تعامل با مشتریان را ارائه داد. همچنین بر اساس آمار ارائه شده در گزارش تکنوگروپ، در سال گذشته تعداد مشتریان تکنولایف ۲۵ درصد نسبت به سال ماقبل رشد کرده و اکنون پایگاه کاربری این فروشگاه ۱۴.۳ میلیون نفر است. علاوه بر این، از هر ۷ ایرانی که کالای دیجیتال را آنلاین میخرند، یک نفر مشتری تکنولایف است.
گزارش تکنوگروپ نشان میدهد که بیشترین سهم فروش تکنولایف، به محصولات موبایل تعلق دارد. سال گذشته تعداد ۲۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه گوشی ردمی نوت ۱۳ فروخته شده و این گوشی در تکنولایف پرفروشترین محصول بوده است. گوشی آیفون نیز بیش از هر دستگاه دیگری در تکنولایف جستوجو شده است.
البته رشد ۲۰ برابری لوازم خانگی هم نشان دهنده توجه مشتریان به این محصولات است.
یکی از بخشهای گزارش سالانه تکنوگروپ، اشاره به رشد فروش اعتباری و اقساطی است. بر اساس این گزارش، فروش اقساطی در این پلتفرم نسبت به سال قبل ۳.۲ برابر شده و به ۷۶ هزار و ۸۸۱ هزار مورد خرید قسطی رسیده است. ارزش کل فروش اقساطی نیز ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
تکنوپی به عنوان پلتفرم وامدهی این گروه، در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان وام به ۱۵ هزار کاربر پرداخت کرده است. تعداد خریدهای اعتباری در این پلتفرم در سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۲ هزار و ۵۳۳ مورد بوده است.
تکنوپی افزیش ۶ برابری میزان اعتباردهی به کاربران را هدف بزرگ سال ۱۴۰۴ خود اعلام کرده است.

تکنو اکسپرس، بازوی لجستیک تکنوگروپ، در سال گذشته عملکردی قابل توجه در مدیریت ارسال کالاها داشته است. طبق گزارش، بیش از یک میلیون محموله در سال گذشته توسط تکنواکسپرس ارسال شده که سریعترین زمان تحویل ۴ ساعت و میانگین زمان تحویل نیز ۲ روز بوده است.

تکنوگروپ در گزارش سالانه خود، اهداف کلیدی خود را برای سال آینده نیز اعلام کرده است. این مجموعه قصد دارد به اهدافی همچون افزایش دو برابری فروش، توسعه فروش در شهرستانها و افزایش ۶ برابری اعتباردهی دست پیدا کند.
توسعه دستهبندیهای جدید از جمله لوازم خانگی غیر برقی، لوازم شخصی برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ابزارآلات برای سال آینده در میان برنامههای این گروه دیده میشود.
متن کامل گزارش سال ۱۴۰۳ تکنوگروپ را اینجا ببینید.
پاسخ ها