حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شورای رقابت: نرخ کمیسیون اسنپ اکو پلاس نمونه ای از رفتارهای ضد رقابتی است

شورای رقابت: نرخ کمیسیون اسنپ اکوپلاس مصداق رویه ضدرقابتی است

طبق شکايت جمعی از رانندگان و مسافران از شرکت‌های تاکسی اینترنتی

شورای رقابت نرخ کمیسیون سفرهای اسنپ اکوپلاس را مصداق رویه ضدرقابتی دانسته و اعلام کرد: «این شرکت باید این رویه را با عدم‌افزایش نرخ کمیسیون این دسته از سفرها متوقف کند.»

به گزارش دیجیاتو، شورای رقابت در جلسه ۶ خرداد ۱۴۰۴ موضوع «شکایت جمعی از رانندگان و مسافران از شرکت‌های تاکسی اینترنتی مبنی‌بر اعتراض به نرخ کمیسیون و کرایه سفر» را بررسی کرد.

حالا این شورا خبر بررسی موضوع «افزایش نرخ کمیسیون در موارد سفرهای ویژه مانند سفرهای اسنپ اکوپلاس» را اعلام کرده و این اقدام اسنپ را مصداق «رویه ضدرقابتی موضوع جز یک بند ط ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» دانسته است. 

طبق گزارش شورای رقابت، در جلسه‌ای با حضور طرفین شکایت درباره این موضوع بحث و بررسی شد. پس از شنیدن دفاعیات اسنپ و باتوجه‌به اذعان آنها به تعیین نرخ کمیسیون سفرهای ویژه مانند اکوپلاس، بالاتر از سفرهای عادی، با اکثریت آرا، شکایت مطرح در این مورد وارد دانسته شد.

براین‌اساس، این حکم طی ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل‌اعتراض در هیئت تجدیدنظر است که موضوع ماده ۶۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

این رأی شورای رقابت در شرایطی صادر شده که هفته‌های اخیر، در پرونده شکایت تپسی و زودکس علیه اسنپ‌فود نیز قراردادهای انحصاری اسنپ با رستوران‌ها، در این شورا مصداق رویه‌های ضدرقابتی تشخیص داده شد. همچنین در شکایات ازکی‌وام و دیجی‌پی علیه اسنپ‌پی، شورای رقابت رأی را به‌ نفع ازکی‌وام و دیجی‌پی صادر کرد و اسنپ‌پی به‌خاطر شروط ضدرقابتی در قراردادها محکوم شد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋