حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شرکت تحت حمایت بیل گیتس در حال طراحی مجدد توربین های بادی است

شرکت تحت حمایت بیل گیتس توربین‌های بادی را بازطراحی می‌کند

وزارت دفاع آمریکا نیز یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه است.

یک استارتاپ تحت حمایت بیل گیتس و وزارت دفاع آمریکا در حال کار روی پروژه بازطراحی توربین‌های بادی است. اندازه توربین‌های بادی در سال‌های اخیر افزایش یافته، اما فرم کلی آن‌ها تا حد زیادی ثابت باقی‌مانده است.

بنابر گزارش بلومبرگ، استارتاپ Airloom Energy روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای ساخت یک نمونه آزمایشی از طرح خود در ایالت وایومینگ، ۱۳.۷۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. رهبری تأمین مالی این پروژه به عهده شرکت Lowercarbon Capital بوده است و شرکت Breakthrough Energy Ventures متعلق به بیل گیتس ۷.۵ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. بقیه بودجه موردنیاز توسط وزارت دفاع و ایالت وایومینگ تأمین شده است.

این شرکت قصد دارد انقلابی در طراحی توربین‌های بادی ایجاد کند

Airloom Energy

توربین‌های بادی به‌صورت سنتی روی یک برج نصب می‌شوند و شروع به چرخیدن می‌کنند. اما در طرح پیشنهادی توسط Airloom Energy، توربین‌ها از مسیری شبیه به ترن هوایی استفاده می‌کنند. در ادامه، باد بال‌های این توربین‌ها را به اطراف سازه حرکت می‌دهد و باعث ایجاد جریان برق توسط ژنراتورها می‌شود.

«نیل ریکنر»، مدیر اجرایی پروژه، دراین‌باره گفت که این یک بازطراحی است که تجهیزات لازم برای آن به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر از برج‌های بادی محور افقی سنتی است. همچنین این طرح می‌تواند هزینه ساخت و حمل‌ونقل را نیز کاهش دهد. به گفته او، سیستم‌های این چنینی می‌توانند با یک‌سوم هزینه سیستم‌های بادی سنتی، اقدام به تأمین انرژی کنند.

ارتفاع سیستم پیشنهادی توسط Airloom Energy بین ۱۰ الی ۳۰ متر است، درحالی‌که ارتفاع توربین‌های بادی سنتی به ۱۰۰ متر نیز می‌رسد. البته نزدیک‌تر بودن توربین‌ها به زمین ممکن است باعث کاهش میزان انرژی تولیدشده شود.

فناوری توربین‌های بادی ایرلوم می‌تواند در مناطقی مانند فرودگاه‌ها و مناطق کوهستانی که با محدودیت ارتفاع مواجه هستند یا جاهایی که مناظر باید دست‌نخورده باقی بماند، ایفای نقش کند. به گفته نیل ریکنر، پتانسیل استفاده از این فناوری در پایگاه‌های نظامی باعث شده است تا وزارت دفاع آمریکا نیز ۱.۲۵ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋