افزایش تعداد خودروهای وارداتی و رکود سنگین بازار باعث شده قیمت تویوتا لوین به پایینترین حد خود طی مدت اخیر کاهش یابد.
تویوتا کرولا پرتعدادترین خودرو وارداتی در مرحله جدید واردات خودرو به کشورمان است. اکثر نسخههای این سدان اقتصادی را معینخودرو به ایران آورده است اما شرکتهای دیگری مثل برساوش نیز در واردات این خودرو فعال هستند. افزایش تعداد خودروهای وارداتی در کشور از یک سو و رکود سنگین بازار از سوی دیگر، باعث شده قیمت تویوتا لوین و کرولا 1200 طی مدت اخیر به پایینترین حد خود برسد.
تویوتا کرولا 1200 یکی از تیپهای این خودرو است که در جریان مرحله جدید واردات خودرو، در تعداد انبوه به کشورمان رسیده است. این خودرو به موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که 116 اسببخار قدرت و 185 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. در این خودرو، گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را برعهده دارد.
قیمت تویوتا کرولا 1200 با مدل 2024، معادل 2.4 میلیارد تومان اعلام شده است. نسخه مشابه این خودرو، تویوتا لوین 2024، نیز با همین پیشرانه و ظاهری متفاوت، به قیمت 2 میلیارد و 575 میلیون تومان فروخته میشود. قیمت تویوتا لوین هیبریدی نیز حدود 3.1 میلیارد تومان اعلام شده است.
نوع | مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
کرولا | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.850.000.000 |
کرولا | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.750.000.000 |
کرولا | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.630.000.000 |
کرولا | 2023 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.520.000.000 |
لوین | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.650.000.000 |
لوین | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.500.000.000 |
لوین | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.585.000.000 |
لوین | 2024 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 2.540.000.000 |
اگر هماکنون برای خرید تویوتا لوین یا کرولا به بازار آزاد مراجعه کنید، میبینید مدلهای مختلف این خودرو با قیمت تقریبی 2.5 میلیارد تومان برای فروش آگهی شدهاند. البته بسیاری از مدلهای موجود در بازار با مدل 2023 عرضه شدهاند اما تمامی آنها صفرکیلومتر هستند. اختلاف قیمت آگهیها درمورد مدلهای 2024 نیز قابلتوجه است. برخی فروشندگان این سدان ژاپنی را با قیمت 2.6 میلیارد تومان برای فروش آگهی کردهاند. در همین حال گروه دیگری از فروشندگان 2.8 میلیارد تومان را برای فروش این خودرو مطالبه میکنند.
بدیهی است که با ادامه بیتوجهی مشتریان به شرایط بازار، فروشندگان راهی جز کاهش قیمتها به پایینترین سطح ممکن، قیمت نمایندگی، ندارند. البته در سالیان نه چندان دور، اوایل دهه 1390 خورشیدی، قیمت برخی خودروها در بازار آزاد حتی از نرخ کارخانه نیز کمتر بود؛ بنابراین ممکن است رکود سنگین بازار فروشندگان را وادار کند برای فروش هرچه سریعتر اتومبیل خود، به راهکارهای جذب مشتری همچون فروش اقساطی روی بیاورند.
پاسخ ها