حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

گوگل تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را در نتایج جستجو برچسب گذاری می کند

گوگل در نتایج جستجو تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

گوگل با کمک متادیتاهای ائتلاف C2PA می‌تواند منشأ یک تصویر را شناسایی کند.

گوگل قصد دارد فناوری جدیدی را در بخش جستجو خود به‌ کار بگیرد که به کاربران اطلاع می‌دهد تصویری که درحال تماشای آن هستند، توسط دوربین ثبت شده یا نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ یا هوش مصنوعی تولید کرده‌اند.

به گزارش دیجیتال ترندز، تعداد تصاویری که هوش مصنوعی تولید کرده، در نتایج جستجوی گوگل به‌صورت قابل‌توجهی افزایش یافته و کاربران در پیداکردن تصاویر واقعی با مشکل مواجه شده‌اند. برای حل این مشکل، گوگل به‌زودی قابلیتی به‌ نام «About this image» را به نتایج جستجوی خودش اضافه می‌کند تا به کاربران اطلاع دهد تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده یا خیر. این قابلیت طی ماه‌های آینده رسماً عرضه خواهد شد.

برچسب‌گذاری تصاویر تولید هوش مصنوعی می‌تواند از فریب‌خوردن کاربران جلوگیری کند

گوگل در نتایج جستجو تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

به گفته گوگل، قابلیت About this image به نتایج جستجو، گوگل لنز و Circle to Search در سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌شود. همچنین گوگل قصد دارد اواخر امسال این فناوری را به سرویس‌های تبلیغاتی خود و ویدیوهای یوتوب نیز اضافه کند.

گوگل برای شناسایی تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی از داده‌های گروهی به نام «ائتلاف برای منشأ و اصالت محتوا» یا به‌اختصار C2PA بهره می‌برد. C2PA در واقع گروهی صنعتی است که گوگل اوایل سال به‌عنوان عضو کمیته راهبری به آن ملحق شد. این گروه از متادیتا برای رهگیری منشأ تصویر، شناسایی زمان و مکان ایجاد آن همچنین تجهیزات و نرم‌افزار مورداستفاده در تولید تصویر استفاده خواهد کرد.

تا به امروز شرکت‌های بزرگی ازجمله آمازون، مایکروسافت، OpenAI و ادوبی نیز به C2PA پیوسته‌اند. بااین‌حال، تاکنون تعداد کمی از تولیدکنندگان سخت‌افزار به این استاندارد توجه کرده‌اند و فقط می‌توان آن را در برخی محصولات سونی و لایکا پیدا کرد. همچنین تعدادی از تولیدکنندگان برجسته ابزارهای هوش مصنوعی از پذیرش C2PA خودداری کرده‌اند.

شناسایی تصاویری که هوش مصنوعی تولید کرده، به کاربران کمک خواهد کرد در دام کلاهبردارانی که از این تصاویر تقلبی برای فروش کالا استفاده می‌کنند، نیفتند. تعداد کلاهبرداری‌ها از این طریق به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋