حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شرایط اقساط دیجی کالا چگونه است: راهنمای کامل وام و اعتبار

شرایط اقساطی دیجی کالا چگونه است: راهنمای کامل وام و اعتبار

شرایط اقساطی دیجی کالا چگونه است؟ در این مطلب به سؤال رایج خریداران درباره استفاده از وام‌های اعتباری دیجی کالا پرداخته‌ایم.

یکی از آپشن‌های محبوب دیجی‌ کالا برای مشتریان خرید اقساطی است؛ مخصوصاً دانشجویان و کارمندانی که می‌خواهند مبالغ بالا را در بازه‌ زمانی طولانی‌تری پرداخت کنند. در ادامه، شرایط پرداخت اعتباری دیجی کالا را توضیح می‌دهیم.

شرایط اقساطی دیجی کالا چگونه است؟

چند سالی است با همکاری دیجی‌پی و برخی بانک‌ها مانند بانک تجارت، شرایط اقساطی دیجی کالا در اختیار کاربران قرار گرفته است. مشتریان در طرح خرید اقساطی دیجی کالا می‌توانند فقط با ارائه چک صیادی بنفش یا سفته الکترونیک، بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار به دست بیاورند و بازپرداخت مبلغ بنابر مبلغ درخواستی مشخص می‌شود.

شرایط اقساطی دیجی کالا به 2 روش ارائه می‌شود. در روش اول، خریداران ۱۸ تا ۷۰ ساله به‌صورت انفرادی می‌توانند مبلغ وام خود را انتخاب کنند و با ارائه چک صیادی بنفش و پس از بررسی اعتبارسنجی، اعتبار به آن‌ها تعلق می‌گیرد. نداشتن چک برگشتی و پرداخت به‌موقع اقساط طی 5 سال گذشته، از مهم‌ترین فاکتورها در بررسی سوابق اعتبار کاربران به شمار می‌روند. همچنین مشتریان می‌توانند بسته به توان مالی خود بازپرداخت وام را بین ۶ تا ۱۸ ماه با نرخ سود سالانه ۲۳ درصد تعیین کنند.

اما مدل دوم به‌صورت سازمانی است و شرکت‌ها می‌توانند با همکاری دیجی‌پی شرایط وام دیجی کالا را برای کارمندانشان فراهم کنند. در واقع این شیوه باتوجه‌به قراردادهای بین‌سازمانی منعقدشده بین شرکت‌ها، مزایای خوبی برای کارکنان دارد؛ ازجمله خرید کالاهایی مانند لپ‌تاپ، گوشی، لوازم‌خانگی و غیره بدون نیاز به پرداخت یک‌جا.

خرید اقساطی دیجی‌کالا

اما خرید قسطی از دیجی‌کالا به چه شکل است؟ برای این کار به یک فقره چک صیادی یا سفته الکترونیک نیاز دارید و درصورتی‌که در بانک‌های بالا حساب ندارید، باید حساب باز کنید. درصورتی‌که تمامی کارها بدون مشکل پیش برود، فرایند ثبت‌نام با چک صیادی حداکثر یک هفته و با سفته نهایتاً ۷۲ ساعت کاری زمان می‌برد. بااینکه کل این فرایند آنلاین انجام می‌شود، امکان تحویل حضوری چک نیز با هماهنگی مرکز پشتیبانی دیجی‌پی وجود دارد.

بعد از ثبت‌نام و تأیید دیجی‌پی، مشتریان ۱۸۰ روز فرصت دارند با وام واریزشده به کیف پولشان در برنامه خرید کنند. این اعتبار قابل‌انتقال به کارت‌های بانکی نیست و نمی‌توان از آن برای پرداخت اقساط استفاده کرد. با فعال‌ شدن پرداخت اعتباری دیجی کالا، مشتریان می‌توانند به‌سادگی کالاهایی مثل لوازم الکترونیکی و دیجیتال، لوازم‌خانگی، پوشاک و لوازم مد، لوازم بهداشتی و آرایشی، محصولات آموزشی، وسایل ورزشی و تفریحی، لوازم کودک و نوزاد، مبلمان و دکوراسیون و گوشی بخرند و اقساط آن‌ را به‌مرور پرداخت کنند.

همچنین دیجی‌پی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز طرح‌های دیگری در نظر گرفته تا آن‌ها نیز بتوانند راحت خرید کنند. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با ارسال درخواست خود در دیجی‌پی، تسهیلات اعتباری تا یک‌میلیون‌ تومان بدون نیاز به مدارک و ضامن دریافت کنند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋