حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

بنچمارک منتسب به آیفون 16 پرو منتشر شد. بهبود قابل توجهی در عملکرد وجود ندارد

بنچمارک منتسب به آیفون 16 پرو منتشر شد؛ عدم بهبود چشمگیر عملکرد

نتایج بنچمارک منتسب به تراشه A18 Pro نشان می‌دهد که این تراشه نسبت به نمونه قبلی خود رشد عملکرد چندانی نداشته است.

شرکت اپل در رویداد دوشنبه‌شب خود از سری جدید آیفون ۱۶ رونمایی کرد. این سری از آیفون‌ها در ۴ مدل روانه بازار می‌شوند. مدل‌های آیفون 16 پرو و ۱۶ پرو مکس از تراشه جدید A18 Pro استفاده می‌کنند اما نتایج جدید بنچمارک منتسب به این تراشه با ادعاهای پیشین اپل درمورد عملکرد آن در تضاد است.

بنابر گزارش فون آرنا، کاربری در شبکه اجتماعی ایکس نتایج بنچمارک یکی از مدل‌های آیفون با نام آیفون ۱۷,۳ را در سایت گیک‌بنچ پیدا کرده است که ظاهراً به خانواده آیفون ۱۶ اشاره دارد. این گوشی آیفون در تست بنچمارک تک‌هسته‌ای توانسته نمره ۳۱۱۴ را بگیرد و در تست چند هسته نیز نمره ۶۶۶۶ را ثبت کرده است.

نتایج بنچمارک منتسب به A18 Pro با ادعاهای اپل مطابقت ندارد

بنچمارک منتسب به آیفون 16 پرو منتشر شد؛ عدم بهبود چشمگیر عملکرد

ازآن‌جایی‌که اپل در سری آیفون ۱۶ از تراشه جدید استفاده کرده است، این احتمال وجود دارد که کد آیفون ۱۷.۳ اعلام‌شده در سایت گیک‌بنچ با سلسله‌مراتب مدل‌های آیفون منطبق باشد؛ بنابراین احتمالاً باید کد ۱۷.۳ را مربوط به آیفون ۱۶ پرو با تراشه A18 Pro بدانیم. اپل پیشتر گفته بود تراشه A18 حدود ۳۰ درصد تراشه‌های A16 به‌کاررفته در آیفون ۱۵ سریع‌تر است اما نتایج کسب‌شده در تست بنچمارک چنین ادعایی را رد می‌کند.

آیفون ۱۵ پیش‌ازاین توانسته بود با تراشه A16 Bionic در تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب نمره ۲۵۹۵ و ۶۶۵۱ را کسب کند. مدل آیفون ۱۵ پرو نیز در این تست‌ها به‌ترتیب موفق به کسب نمرات ۲۹۲۰ و ۷۴۴۷ شده بود.

اگر بنچمارک جدید واقعاً متعلق به آیفون ۱۶ پرو باشد، عملکرد این گوشی در تست تک‌هسته حدود ۷ درصد بهبود یافته اما در تست چندهسته‌ای شاهد کاهش عملکرد نسبت به مدل پیشین هستیم.

باتوجه‌به اینکه هنوز گوشی‌های آیفون جدید رسماً وارد بازار نشده‌اند، بهتر است فعلاً با شک و تردید به این نتایج بنچمارک‌ها نگاه کنیم و منتظر نتایج رسمی بنچمارک‌ها بمانیم. براساس اعلام اپل، عرضه رسمی سری آیفون ۱۶ از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز می‌شود.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋