حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

استارتاپ هوش مصنوعی Midgerni وارد عرصه سخت افزار می شود

استارتاپ هوش مصنوعی میدجرنی وارد حوزه سخت‌افزار می‌شود

میدجرنی هنوز اعلام نکرده است که می‌خواهد چه سخت‌افزاری توسعه دهد.

میدجرنی بیشتر به‌ ابزار هوش مصنوعی مولد تصویرش شناخته می‌شود. این استارتاپ رسماً اعلام کرده پا به حوزه سخت‌افزار می‌گذارد و از متقاضیان شغل در این حوزه دعوت کرده برای پیوستن به بخش جدید سخت‌افزار این استارتاپ دست به کار شوند.

براساس پست میدجرنی در ایکس، این استارتاپ که تاکنون بدون دریافت سرمایه از سرمایه‌گذاران خطرپذیر بیش از 200 میلیون دلار درآمد داشته، درحال ورود به حوزه سخت‌افزار است. میدجرنی همچنین از متقاضیان شغل در بخش سخت‌افزار در دفتر این استارتاپ در سانفرانسیسکو دعوت به همکاری کرده. البته این شرکت هنوز نگفته چه سخت‌افزاری تولید خواهد کرد.

ورود میدجرنی به حوزه سخت‌افزار

درباره اینکه میدجرنی با تیمی کمتر از 100 نفر ممکن است چه سخت‌افزاری را توسعه بدهد، می‌توان حدس و گمان‌هایی زد؛ برای مثال این شرکت فوریه 2024 «احمد عباس» را استخدام کرد. احمد عباس یکی از کارکنان سابق نورالینک است و 5 سال نیز در مهندسی سخت‌افزار هدست ویژن پرو اپل نقش داشته؛ طبق پروفایل لینکدین احمد عباس، عنوان شغل فعلی او «رئیس سخت‌افزار میدجرنی» است.

استارتاپ هوش مصنوعی میدجرنی وارد حوزه سخت‌افزار می‌شود

از سویی «دیوید هولز» (David Holz)، مدیرعامل میدجرنی، نیز با سخت‌افزار غریبه نیست. او بنیان‌گذار شرکت Leap Motion است که در حوزه تجهیزات ردیابی حرکت فعالیت می‌کند. در واقع احمد عباس با هولز در لیپ موشن همکار بوده‌اند.

سخت‌افزار میدجرنی

چند ماه پیش نیز یکی از کاربران ایکس نوشته بود: «این‌همه شرکت‌های تولید سخت‌افزار هوش مصنوعی وجود دارد و هنوز کسی گوی جادوگری تولید نکرده؟» و دوید هولز نیز در جواب نوشت: «ما گوی را می‌سازیم.» البته نمی‌توان چندان به این توییت استناد کرد. بااین‌حال در چند ماه گذشته میدجرنی پست‌های مختلفی درباره سخت‌افزار آینده خود منتشر کرده؛ برای مثال میدجرنی در ایکس گفته محصول آن‌ها گجت آویز (مانند گردنبند مجهز به هوش مصنوعی Friend) نخواهد بود. به‌طورکلی احتمال دارد میدجرنی بخواهد هدست واقعیت مجازی توسعه بدهد؛ البته هنوز نمی‌توان با قطعیت این خبر را تأیید کرد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋