حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

با نسخه های مختلف واتس اپ و ویژگی های هر کدام آشنا شوید

با نسخه‌های مختلف واتساپ و قابلیت‌های هرکدام آشنا شوید

واتساپ در نسخه‌های مختلفی ارائه شده است که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

اگر می‌خواهید در واتساپ یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنید و سپس فعالیت‌های بازاریابی و فروش خود را در آن انجام دهید، ابتدا باید با نسخه‌های مختلف این سرویس پیام‌رسان و مزایا و معایب هرکدام آشنا باشید. در این مطلب به معرفی انواع واتساپ و بهترین نسخه آن برای شما می‌پردازیم.

  • بیشتر بخوانید: با نشانه‌های هک‌شدن حساب واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن آشنا شوید

آشنایی با انواع نسخه‌های واتساپ

در ادامه به معرفی انواع واتساپ و ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم. با توجه به قابلیت‌های هر نسخه و مواردی که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، شما به راحتی قادر خواهید بود تا بهترین نسخه واتساپ را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

1. واتساپ مسنجر

واتساپ مسنجر

واتساپ مسنجر نسخه عادی این سرویس پیام‌رسان است که برای استفاده‌های شخصی می‌توانید از آن استفاده کنید. این نسخه به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت فردی یا گروهی با دیگران در ارتباط باشید. برای کار با این نسخه، باید با استفاده از شماره موبایل خود یک حساب شخصی ایجاد کنید.

این نسخه از واتساپ دارای هیچ ابزار تجاری نیست، اما برای نیازهای ارتباطی روزمره شما بسیار مناسب است. مخاطبین شما در آن به‌سادگی همگام‌سازی می‌شوند و می‌توانید با افرادی که در لیست مخاطبین شما هستند ارتباط داشته باشید.

از همه مهم‌تر، این نسخه از پیام‌رسان واتساپ کاملاً برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون رایگان است تا به یک انتخاب در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای ارتباط با مخاطبین تبدیل شود.

از طریق باکس زیر می‌توانید نسبت به دانلود واتساپ برای گوشی‌های خود اقدام کنید:

WhatsApp Messenger
پیام‌رسان

WhatsApp Messenger

سازنده: WhatsApp قیمت: رایگان دسته بندی: پیام‌رسان
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: 57 / 128 مگابایت زبان: undefined
گوگل‌پلی
اپ‌استور

2. واتساپ وب

واتساپ وب

واتساپ وب تجربه‌ای معمولی از واتس‌اپ است، اما برای کاربرانی طراحی‌شده که ترجیح می‌دهند از طریق رایانه به پیام‌ها و مخاطبین خود دسترسی داشته باشند. می‌توانید از طریق مرورگر خود به این نسخه دسترسی داشته باشید و به‌سادگی از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود چت‌هایتان را مدیریت کنید.

استفاده از این نسخه بسیار ساده است. ابتدا باید آن را روی مرورگر خود باز کنید و سپس کد QR نمایش داده‌شده روی صفحه را با نسخه موبایل واتساپ خود اسکن کنید. به‌همین سادگی تمام مکالمات شما از گوشی به واتساپ وب منتقل می‌شود.

واتساپ وب می‌تواند در مواقعی مفید باشد که نیاز به ارسال پیام‌های طولانی یا مدیریت چند مکالمه به‌طور همزمان دارید. همچنین این نسخه برای افرادی که استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌‎تر را ترجیح می‌دهند، مناسب‌تر است.

3. نسخه تجاری واتساپ

نسخه تجاری واتساپ

در ادامه معرفی انواع واتساپ به نسخه تجاری یا همان WhatsApp Business می‌پردازیم که برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است و یک پلتفرم همه‌کاره برای خدمات مشتریان و بازاریابی محسوب می‌شود.

این نسخه شامل ویژگی‌های تجاری خاصی از جمله گزینه‌ای برای اضافه‌کردن پروفایل تجاری اختصاصی می‌شود که از طریق آن می‌توانید اطلاعات مهمی درباره کسب‌و‌کار خود به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید کاتالوگ محصولات خود را در آن قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند آن‌ها را مرور کنند.

البته این نسخه با‌ توجه به اینکه برای ارتباطات هدفمند طراحی شده است، دارای محدودیت حداکثر 256 مخاطب است.

مانند نسخه اصلی واتساپ، در این نسخه نیز به‌سادگی می‌توانید لیست مخاطبین گوشی خود را در دسترس داشته باشید. برای دانلود واتساپ بیزینیس از باکس زیر می‌توانید کمک بگیرید.

WhatsApp Business
پیام‌رسان تجاری

WhatsApp Business

سازنده: WhatsApp قیمت: رایگان دسته بندی: پیام‌رسان تجاری
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: 61 / 247 مگابایت زبان: undefined
گوگل‌پلی
اپ‌استور
  • بیشتر بخوانید: آموزش بازگردانی بکاپ واتساپ در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

4. API واتساپ بیزینس

API واتساپ بیزینس

کسب‌و‌کارهای متوسط و بزرگ‌تر می‌توانند از API واتساپ بیزینس استفاده کنند و یک پلتفرم قوی برای پیام‌رسانی انبوه، خدمات مشتریان و کمپین‌های بازاریابی خود داشته باشند.

این نسخه از نظر تعداد مخاطبین و دستگاه‌ها هیچ محدودیتی ندارد و قابلیت‌های همکاری بین تیم‌های داخلی را فراهم می‌کند. علاوه بر ویژگی‌هایی که در نسخه تجاری وجود دارد، این نسخه همچنین ویژگی‌های اضافی برای پاسخگویی به خواسته‌های کسب‌و‌کارهای مدرن دارد.

برخی از ویژگی‌های این نسخه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دسترسی به چند دستگاه
  • ارسال انبوه پیام‌های واتساپ
  • امکان تقسیم بندی مشتریان
  • کمپین‌های هدفمند
  • اتوماسیون
  • شخصی‌سازی پیام‌های انبوه
  • ردیابی حجم پیام
  • گزارش های بهره‌وری

برخلاف انواع گزینه‌های رایگان واتساپ، API یک سرویس پولی است که راه‌حلی جامع برای کسب‌وکارهایی که به دنبال ابزارها و ویژگی‌های پیشرفته برای بهبود ارتباطات خود در واتس‌اپ هستند، ارائه می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توانید برای کسب‌و‌کار خود تیک سبز درخواست کنید.

انتخاب بهترین نسخه از بین انواع واتساپ

بهترین نسخه واتساپ

با وجود گزینه‌های مختلفی که وجود دارد، چگونه می‌توان نوع مناسب واتساپ را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کرد؟ برای پاسخ‌دادن به این سوال باید چندین معیار مختلف را بررسی کرد.

اولین مورد تعداد مشتریانی است که با شما در تعامل هستند.

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید و تعداد مشتریان روزانه شما حدود 10 تا 20 نفر هستند، می‌توانید از واتساپ معمولی یا WhatsApp Business استفاده کنید. برای کسب‌و‌کارهای متوسط با 50 مشتری روزانه، استفاده از واتساپ بیزینس توصیه می‌شود. شرکت‌های بزرگ که بیش از 50 مشتری در روز دارند نیز بهتر است از WhatsApp Business API بهره ببرند.

تعداد اعضای تیم نیز معیار دیگری است که نیاز به بررسی دارد.

اگر فقط یک نفر چت‌های کسب‌و‌کار شما را مدیریت می‌کند، بسته به اولویت خود می‌توانید از مسنجر واتساپ یا واتساپ بیزینس استفاده کنید. البته هر دو پلتفرم دارای محدودیتی هستند: توسط بیش از یک کاربر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در صورتی که بیش از یک عضو تیم از حساب واتساپ استفاده می‌کند، زمان آن رسیده که از WhatsApp Business API کمک بگیرید. از طریق این نسخه، چندین کاربر می‌توانند به حساب واتساپ کسب‌و‌کار شما دسترسی داشته باشند.

  • بیشتر بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از داده‌های واتساپ در آیفون و اندروید

در صورتی که بیش از یک عضو تیم از حساب واتس اپ شما برای گپ زدن با سرنخ ها یا مشتریان استفاده می کند، وقت آن رسیده است که به واتساپ کسب و کار API بروید. از طریق API، چندین کاربر می توانند به حساب WhatsApp Business شما دسترسی داشته باشند.

در این مطلب تلاش کردیم تا انواع نسخه‌های واتساپ را به شما معرفی کنیم. با توجه به موارد اشاره‌شده در بالا می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نسخه واتساپ برای خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

واتساپ دارای چند نسخه است؟

واتساپ شامل 4 نسخه اصلی می‌شود که در این مطلب آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

کسب‌و‌کارهای کوچک از کدام نسخه باید استفاده کنند؟

بسته به اولویت کسب‌و‌کار، می‌توان از نسخه معمولی واتساپ یا WhatsApp Business استفاده کرد.

بهترین نسخه واتساپ برای شرکت‌های بزرگ کدام است؟

WhatsApp Business API بهترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های تجاری را برای کسب‌و‌کار شما ارائه می‌کند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋