حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

مدیر طراحی گوگل از برآمدگی دوربین پیکسل 9 دفاع کرد

مدیر طراحی گوگل از برآمدگی دوربین پیکسل 9 دفاع کرد

ظاهراً گوگل دلایلی منطقی برای این نوع طراحی دوربین دارد.

سری پیکسل 9 گوگل تغییری در طراحی خود را انتخاب کرد که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. دوربین این سری برآمدگی زیادی دارد و همین امر انتقاد بسیاری از کاربران و تحلیلگران صنعت موبایل را برانگیخته است. بااین‌حال مدیر طراحی گوگل اخیراً دلیل این برآمدگی را توضیح داده و از آن دفاع کرده است.

«کلود زلوگر»، مدیر طراحی گوشی‌های پیکسل گوگل، به‌تازگی با ورج درباره اینکه چرا برآمدگی دوربین پیکسل 9 اینقدر زیاد است، صحبت کرده. او می‌گوید اگرچه این برآمدگی از نظر طراحی بزرگ است اما «کارآمدترین راه» برای ارائه دوربین‌های قدرتمند محسوب می‌شود.

او همچنین ایده تولید گوشی با این دوربین بزرگ را به علاقه مصرف‌کنندگان و آنچه آن‌ها از عکاسی موبایل می‌خواهند مرتبط دانست. گوگل می‌گوید درک می‌کند کاربران می‌خواهند عکس‌های خوب و باکیفیت بگیرند. بااین‌حال، انجام این کار مستلزم آن است که دستگاه حسگرها و لنزهای قوی برای پاسخگویی به این تقاضا داشته باشد. همین امر باعث می‌شود که تجهیزات متعلق به دوربین گوشی افزایش یابد و در نتیجه از نظر طراحی با برآمدگی بیش از حد دوربین روبه‌رو شویم.

پیکسل 9

به‌علاوه، برآمدگی بزرگ دوربین به گوگل کمک کرده تا پیکسل 9، 9 پرو و ​​9 پرو XL را تا حد معقولی نازک نگه دارد.

زلوگر می‌گوید شاید در آینده گوشی‌های پیکسل از نظر ابعاد کوچک‌تر شوند و آزمایشاتی دراین‌باره انجام خواهد شد. از نظر او، «ساخت گوشی‌های کوچک اساساً یک چالش بزرگ‌تر است» چون نیاز به گنجاندن قطعاتی مثل باتری، دوربین‌ها و موارد دیگر در مقیاس کوچک‌تر وجود دارد. او افزود شاید در آینده افرادی باشند که «اولویت‌های متفاوتی» در مورد دستگاه خود داشته باشند.

احتمال استفاده از طراحی دوربین پیکسل 9 در گوشی‌های نسل بعد

نظرات کاربران و برنامه‌های آتی گوگل می‌تواند این شرکت را مجاب کند تا برآمدگی دوربین گوشی پیکسل بعدی را کمتر کند. اما زلوگر بیان می‌کند که انتخاب طراحی گوشی در نهایت به نیازهای دوربین مصرف‌کنندگان بستگی دارد. علاوه‌براین، ممکن است طراحی برآمده دوربین پیکسل 9 برای سال‌ها در گوشی‌های نسل بعد پیکسل باقی بماند.

گوگل در اوایل این هفته از سری پیکسل 9 رونمایی کرد و این دستگاه‌ها در کنار قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی، عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبل دارند. علاوه‌براین، گوگل امسال یک زبان طراحی کاملاً مسطح را در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خود و کناره‌های صاف و براق آن‌ها پیاده‌سازی کرده است.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋