حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

Rimac Nora R رونمایی شد؛ یک ابرخودرو با شتاب کمتر از 2 ثانیه

ریماک نورا R رونمایی شد؛ ابرخودرویی با شتاب زیر ۲ ثانیه

خودروساز ساکن کرواسی نسخه‌ای جدید از ابرخودرو الکتریکی‌اش را با نام ریماک نورا R رونمایی کرده است.

خودروساز ساکن کرواسی نسخه‌ای جدید از ابرخودرو الکتریکی‌اش را با نام ریماک نورا R رونمایی کرده است. این خودرو اکنون یک سوپراسپرت تمام عیار به حساب می‌آید که قادر است تا در مسابقات، رقبایش را به چالش بکشد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر ریماک نورا تنها 1.74 ثانیه به طول می‌انجامد. این خودرو با قدرت 2107 اسب‌بخار و حداکثر سرعت 411 کیلومتربرساعت، یک خودرو مسابقه‌ای واقعی است.

Rimac Nevera R unveiled, ready to break all records

تیپ اسپرت و مسابقه‌ای ریماک نورا در مقایسه با تیپ استاندارد سبک‌تر، قدرتمندتر و متمرکزتر است. ریماک تیپ استاندارد نورا را برای توسعه انتخاب کرد و تمامی مشخصات آن را به‌طور قابل‌توجهی بهبود داد. ریماک نورا R در مقایسه با تیپ استاندارد خود 193 اسب‌بخار بیشتر و پکیج باتری نوین‌تر با ظرفیت 108 کیلووات ساعت دارد. به لطف کاهش وزن،‌ شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو تنها 1.74 ثانیه طول می‌کشد. ریماک نورا R در شتاب ثانویه نیز قوی ظاهر می‌شود. شتاب 0 تا 200 کیلومتربرساعت این ابر خودرو الکتریکی تنها 4.38 ثانیه است. خودروهای اسپرت معمولی در این زمان به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست می‌یابند!

ریماک نورا R فقط شتاب نیست!

بااین‌حال شتاب تمام داستان نیست. به‌روزرسانی‌های بسیاری در ریماک نورا R انجام شده است تا این خودرو متمرکزتر باشد و هندلینگ بهتری ارائه دهد. بسته آیرودینامیک جدید این خودرو شامل یک بال ثابت، دیفیوزر بزرگ و لبه برزگ‌تر برای سپر جلو است. تایرهای Cup2 از برند میشلن اکنون به‌صورت استاندارد روی خودرو قرار گرفته‌اند. سیستم تمام چرخ محرک این خودرو نیز اکنون از کشش جانبی و گشتاور موتور استفاده بهتری می‌کند. برنامه‌های مکانیکی خودرو بهینه‌سازی شده‌اند و سیستم فرمان نیز بهبود یافته است. درنهایت نسل جدید ترمزها با یک لایه ماتریس سیلیکونی پوشیده شده‌اند تا عملکرد کلی خودرو بهبود یابد.

ریماک نورا R

ریماک نورا R به لطف تمامی این بهبودها، 3.8 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد دور پیست هندلینگ ناردو را طی می‌کند. اگر همین رویه برای پیست نوربرگ‌رینگ برقرار باشد، مدل مسابقه‌ای ریماک نورا می‌تواند دور جهنم سبز را در کمتر از هفت دقیقه طی کند و رکورد‌داران بزرگ را به چالش بکشد. در آینده جزئیات بیشتری از رکوردهای این خودرو خواهیم شنید.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋