حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

کیا K8 جدید معرفی شد. جایگزینی کیا کادنزا با طراحی منحصر به فرد

کیا K8 جدید معرفی شد؛ جایگزین کیا کادنزا با طراحی منحصربه‌فرد

کیا K8 از مدتی پیش در بازار حضور دارد و برای سال 2025 یک فیس‌لیفت را دریافت کرد. این خودرو رقیب بی‌ام‌و سری 5 است.

کیا کادنزا سدان بزرگ و مشهور کره‌ای است که در بازار کشورمان نیز شهرت قابل‌توجهی دارد. تولید کادنزا از سال 2021 متوقف شد. خودرو جایگزین کادنزا، کیا K7 بود که تنها در بازار کره‌جنوبی به فروش می‌رسید. بااین‌حال اکنون نسخه جدید کادنزا با نام کیا K8 رونمایی شده است. این خودرو علاوه‌بر کره‌جنوبی، در سایر نقاط جهان نیز عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید: کیا K8‌ فیس‌لیفت می‌شود، تغییرات بیشتر برای جانشین کیا کادنزا

تغییرات طراحی

کیا K8 از مدتی پیش در بازار حضور دارد و برای سال 2025 یک فیس‌لیفت را دریافت کرده است. مطابق با آخرین زبان طراحی کیا، در نمای جلو K8 چراغ‌های عمودی را می‌بینیم که ظاهری آینده‌نگرانه به این خودرو بخشیده‌اند. یک نوار LED‌ پهن نیز در قسمت جلو، پل ارتباطی را بین چراغ‌ها برقرار کرده است. لوگو کیا نیز اکنون از سپر به پایین کاپوت منتقل شده است.

تغییرات نمای عقب کیا K8 کمتر محسوس هستند. خوشبختانه خروجی‌های اگزوز تقلبی از این خودرو حذف شده‌اند. محل قرارگیری چراغ‌های عقب تغییر کرده است و سپر جدید خودرو نیز ظاهر جذاب‌تری دارد. برآمدگی‌های روی گلگیرهای جلو و عقب نیز اکنون طولانی‌تر از قبل هستند.

کیا K8

دوربین کابین کیا K8 نیز تغییرات آشکاری قابل تشخیص هستند. کنترلرهای سیستم تهویه اکنون زیر دریچه‌های خروجی مرکز داشبورد قرار گرفته‌اند. مواد استفاده شده در ساخت کابین نرم‌تر و لطیف‌تر هستند. نوار LED نیز درون این خودرو وجود دارد که داشبورد را به دو نیم تقسیم می‌کند. سگک‌های کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب اکنون روشن می‌شوند! همه نسخه‌های کیا K8 فیس‌لیفت دارای 10 کیسه هوا و نور بالای اتوماتیک به‌صورت استاندارد هستند.

مشخصات فنی کیا K8

کیا K8 از روز اول با سیستم چهارچرخ محرک اختیاری در کره عرضه شده است، البته امکان سفارش آن با سیستم دیفرانسیل جلو نیز وجود دارد. قدرت تیپ این خودرو توسط موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی بنزینی با 195 اسب‌بخار قدرت و 248 نیوتن‌متر گشتاور تأمین می‌شود. این موتور با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو همراه است.

برای علاقه‌مندان به قدرت بیشتر، کیا کی 8 با موتور 3.5 لیتری V6 قابل خریداری است که 296 اسب‌بخار قدرت و 359 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این موتور به‌همراه سیستم تمام چرخ محرک یا AWD عرضه می‌شود.

جانشین کادنزا

مشتریان می‌توانند نسخه گازسوز کیا کی 8 را سفارش دهند که با سوخت پروپان مایع کار می‌کند. این پیشرانه از نوع 3.5 لیتری است که 237 اسب‌بخار قدرت و 313 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. درنهایت آخرین پیشرانه موجود برای کیا کی 8، موتور هیبریدی 1.6 لیتری برقی – بنزینی است که 227 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

کیا K8 به‌عنوان رقیب بی‌ام‌و سری 5، قیمت مناسبی دارد. این خودرو با قیمت پایه 27,300 دلار (1.6 میلیارد تومان) عرضه می‌شود و بالاترین تیپ آن نیز 37,800 دلار (2.3 میلیارد تومان) قیمت خواهد داشت. فروش تمامی نسخه‌ها به جز مدل هیبریدی از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋