حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

Bytedance از هوش مصنوعی تولید ویدئویی Jimeng AI در رقابت با Sora رونمایی کرد

بایت‌دنس از هوش مصنوعی تولید ویدیو Jimeng AI در رقابت با Sora رونمایی کرد

این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند درخواست‌های متنی کاربران را به عکس و ویدیو تبدیل کند.

شرکت چینی بایت‌دنس (ByteDance) از ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای تولید ویدیو با نام Jimeng AI رونمایی کرده است که مانند هوش مصنوعی Sora می‌تواند پیام‌های متنی کاربران را به ویدیو تبدیل کند.

براساس گزارش رویترز، قابلیت‌های هوش مصنوعی Jimeng AI شامل مواردی ازجمله ایجاد تصویر و ویدیو می‌شود. در واقع کاربران با کمک این مدل می‌توانند ایده‌های خود را توصیف کنند و سپس Jimeng AI آن‌ها را به تصاویر منحصر‌به‌فردی تبدیل می‌کند. همچنین ویژگی‌هایی برای ویرایش یا اصلاح تصاویر در آن وجود دارد.

بایت‌دنس از هوش مصنوعی تولید ویدیو Jimeng AI در رقابت با Sora رونمایی کرد

البته همانطور که گفتیم، کاربرد اصلی این مدل تولید ویدیو است و می‌تواند ایده‌های متنی کاربران را به ویدیو تبدیل کند. همچنین برای اینکه کاربران بتوانند به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند، می‌توانند درخواست‌های متعددی ارسال کنند.

پس از تولید ویدیوها، گزینه‌هایی در اختیار کاربر قرار گرفته می‌شود تا بتواند خروجی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد یا آن را ذخیره کند. علاوه‌براین، صفحه‌ای برای جستجو و کاوش آثاری که توسط دیگران تولید شده است نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها الهام گرفت یا نظرات خود درباره آن‌ها را ثبت کرد.

بایت‌دنس از هوش مصنوعی تولید ویدیو Jimeng AI در رقابت با Sora رونمایی کرد

هوش مصنوعی Jimeng AI بخشی از بازار روبه‌رشد ابزارهای هوش مصنوعی تولید ویدیو در چین است که با ابزارهای دیگری ازجمله Kling AI متعلق به Kuaishou و Ying متعلق به Zhipu AI رقابت خواهد کرد که هر دو از سراسر جهان قابل دسترس هستند. در ماه‌های گذشته نیز هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو Vidu معرفی شده بود.

پس از معرفی مدل هوش مصنوعی Sora توسط OpenAI که هنوز در دسترس عموم کاربران قرار نگرفته است، شرکت‌های چینی نیز روی توسعه چنین محصولی تمرکز کرده‌اند که Jimeng AI جدیدترین ابزار در این زمینه محسوب می‌شود.

هزینه اشتراک هوش مصنوعی تولید ویدیو Jimeng AI

بایت‌دنس از هوش مصنوعی تولید ویدیو Jimeng AI در رقابت با Sora رونمایی کرد

در نهایت، طرح‌های اشتراکی این ابزار نیز به شرح فهرست زیر هستند:

  • 69 یوان در ماه (حدود 9.62 دلار آمریکا)
  • 659 یوان در سال (حدود 91.8 دلار آمریکا)

Jimeng AI اواخر ماه گذشته میلادی در چین برای اندروید منتشر شده بود و هم‌اکنون از طریق اپ استور چین نیز در دسترس قرار گرفته است.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋