حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

ایکس ایلان ماسک از تبلیغ کنندگان به دلیل "بایکوت غیرقانونی" شکایت کرد

ایکس ایلان ماسک از تبلیغ‌کنندگان به اتهام «بایکوت غیرقانونی» شکایت کرد

ایکس می‌گوید چند برند از جمله Unilever و Ørsted با یکدیگر توطئه کرده‌اند تا میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی را از این شرکت دور کنند.

ایکس از تبلیغ‌کنندگان بزرگ به اتهام «بایکوت غیرقانونی» این شرکت شکایت کرد. در شکایت این شبکه اجتماعی آمده است که چند برند ازجمله Unilever و Ørsted با یکدیگر توطئه کرده‌اند تا از طریق «فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان» (WFA)، میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی را از ایکس دور کنند.

شرکت‌ها برای پیوستن به این برنامه از WFA با نام «اتحاد جهانی برای رسانه‌های مسئول» (GARM)، باید با این امر موافقت کنند که انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی که با استانداردهای ایمنی سازمان مطابقت ندارند را متوقف کنند. ایکس در شکایت خود ادعا می‌کند که GARM بایکوت تبلیغاتی توییتر را سازماندهی کرده است تا آن را مجبور به پیروی از استانداردهای ایمنی کند.

این شکایت درحالی مطرح شده است که ایکس ماه گذشته اعلام کرده بود که برای پیوستن مجدد به GARM «هیجان‌زده» است.

مدیرعامل ایکس و ایلان ماسک درباره تبلیغ‌کنندگان

ایکس ایلان ماسک از تبلیغ‌کنندگان به اتهام «بایکوت غیرقانونی» شکایت کرد

در همین رابطه، «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس با انتشار ویدیویی در این شبکه اجتماعی می‌گوید:

«شواهد و حقایق از ما حمایت می‌کنند. آن‌ها توطئه کرده‌اند تا ایکس را تحریم کنند که این امر توانایی ما برای پیشرفت در آینده را تهدید می‌کند. این امر میدان جهانی شهر شما، مکانی که می‌توانید در آن آزادانه و آشکارا صبحت کنید را در معرض خطری طولانی مدت قرار می‌دهد.»

ایکس ایلان ماسک از تبلیغ‌کنندگان به اتهام «بایکوت غیرقانونی» شکایت کرد

ایلان ماسک نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است و با انتشار یک پست جداگانه می‌گوید که «هر شرکتی را تشویق می‌کنم که اگر به‌طور سیستماتیک توسط تبلیغ‌کنندگان بایکوت شده است، از آن‌ها شکایت کند». ماسک همچنین می‌گوید که ممکن است از طریق قانون RICO که هدف آن سرکوب جرایم سازمان‌یافته است، مسئولیت کیفری وجود داشته باشد.

ایکس از دادگاه می‌خواهد که اقدامات تبلیغ‌کنندگان را غیرقانونی اعلام و خسارت شرکت را تعیین کند. در شکایت این شرکت به گزارشی درباره WFA از کمیته قضایی مجلس نمایندگان استناد شده است که گفته بود «رفتار WFA و GARM در تبانی برای پول‌زدایی از محتوای نامطلوب نگران‌کننده» است.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋