حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

مک بوک پرو، مک مینی و آی مک جدید با تراشه M4 احتمالا تا پایان سال 2024 وارد بازار خواهند شد

مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک جدید با تراشه M4 احتمالاً تا پایان 2024 از راه می‌رسند

اپل روی به‌روزرسانی مک‌های خود با تراشه M4 کار می‌کند.

به‌نظر می‌رسد مک‌های جدید شامل مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک با تراشه M4 برای معرفی در اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند، اگرچه ظاهراً فقط قرار نیست که این دستگاه‌ها با تراشه نسل بعدی اپل عرضه شوند؛ زیرا طبق ادعای بلومبرگ، دستگاه‌های دیگری مثل مک‌بوک ایر، مک استودیو و مک پرو نیز به‌روزرسانی‌های M4 خود را در سال 2025 دریافت خواهند کرد.

به‌گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل آخرین بار اکتبر گذشته و در رویداد Scary Fast خود، مدل‌های مک‌بوک پرو و ​​آی‌مک را به‌روز کرد و تراشه‌های M3 را در این مدل‌ها به‌کار گرفت. مک‌بوک پرو رنگی جدیدی به نام مشکی فضایی و همچنین یک مدل پایه ارزان‌تر که جایگزین مک‌بوک پرو قدیمی 13 اینچی می‌شد را دریافت کرد. آی‌مک با صفحه‌نمایش 24 اینچی خیلی تغییری نکرد و مجیک ماوس، مجیک ترک‌پد و مجیک کیبورد آن از پورت USB-C پشتیبانی نمی‌کنند.

با به‌روزرسانی جدیدی که پاییز امسال برای این مدل‌ها ارائه می‌شود، گرمن انتظار تغییر بزرگ دیگری جز استفاده از سری تراشه M4 را ندارد. تراشه M4 برای اولین بار در ماه می در آیپد پرو معرفی شد و هنوز هیچ مدلی از مک‌ها این تراشه جدید را دریافت نکرده است. از آنجایی که iMac هنوز از لوازم جانبی لایتنینگ استفاده می‌کند، او حدس می‌زند که اواخر امسال شاهد عرضه لوازم جانبی USB-C در جعبه آی‌مک جدید مجهز به چیپ M4 باشیم.

تراشه M4

احتمال تجهیز مک مینی به تراشه قدرتمند M4

گرمن همچنین می‌گوید که در اواخر امسال شاهد به‌روزرسانی مک مینی خواهیم بود که کمی جالب‌تر می‌شود. آخرین‌بار مدل جدید مک مینی با تراشه M2 پرو معرفی شد. حالا این دستگاه احتمالاً به‌طور مستقیم به‌سراغ تراشه M4 می‌رود.

گرمن به یک جزئیات جدید دیگر نیز اشاره می‌کند:

«اگرچه M4 بیشتر بر روی قدرتمندترکردن رایانه‌ها متمرکز است، حداقل یک مدل مک وجود دارد که تغییرات چشمگیرتری خواهد داشت.»

از زمان انتقال به اپل سیلیکون، اپل ظاهر جدیدی به اکثر مک‌های خود داده است؛ مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و ​​آی‌مک همگی طرح‌های جدیدی دریافت کرده‌اند. تنها مدل‌هایی که طراحی مجدد دریافت نکرده‌اند، مک پرو و ​​مک مینی هستند.

اپل آخرین بار در سال 2022 مک پرو را به‌روز کرد و از همان طراحی مک پرو 2019 استفاده کرد. این تصمیم برای بسیاری از افراد گیج‌کننده بود، با توجه به این واقعیت که مک پرو 2019 بر روی ماژولار بودن و قابلیت ارتقا تمرکز داشت، اما اپل سیلیکون مقدار زیادی از این قابلیت‌ها را بلااستفاده می‌کرد. بنابراین شاسی مک پرو 2019 برای اپل سیلیکون ایده‌آل نیست.

در مورد مک مینی، طراحی سال 2010 تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. از زمان معرفی در سال 2010، این دستگاه درایو DVD خود را از دست داد و اپل اکثر پورت‌ها را عوض کرد، اما همیشه از نظر ظاهری مثل یک مربع آلومینیومی 7.7 اینچی باقی مانده است.

به احتمال زیاد، یکی از این مدل‌ها به «تغییرات چشمگیری» که گرمن اشاره می‌کند، مجهز می‌شود. به‌هرحال، سال آینده 4 سال از آخرین طراحی مجدد مک‌بوک پرو توسط اپل می‌گذرد و شاید با تغییری در این زمینه روبه‌رو شویم.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋