حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

اپل واچ گم شده در اقیانوس پس از یک سال دست نخورده پیدا شد

اپل واچ گمشده در اقیانوس پس از یک سال به‌صورت سالم پیدا شد

قابلیت Find My ناجی این اپل واچ شد.

ویژگی Find My اپل به شما کمک می‌کند تا دستگاه خود را در صورت گم‌شدن پیدا کنید. حالا فردی به نام «جرد بریک» (Jared Brick) پس از ماه‌ها، اپل واچ خود را از طریق این قابلیت پیدا کرده است. جالب اینکه ساعت هوشمند او پس از این مدت طولانی که در کف اقیانوس قرار داشت، اکنون بدون مشکل کار می‌کند.

به گزارش 9To5Mac، بریک داستان خود را در ویدیویی که در یوتوب منتشر کرده، توضیح داده است. به گفته او، این اتفاق در سفری به دریای کارائیب در ژوئن 2022 اتفاق افتاد. بریک می‌گوید همه‌چیز از سفری به کارائیب شروع شد که طی آن او برای خودش و پسرش اپل واچ خریده بود تا بتوانند حتی زمانی که به گوشی دسترسی ندارند، با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

صاحب این اپل واچ می گوید که او در مدت زمان سفرش، دو بار در روز بدون برداشتن ساعت از مچ خود غواصی می‌کرد؛ چون اپل واچ تا عمق 50 متری آب مقاوم است. اما یک روز پس از بازگشت از غواصی، بریک متوجه شد که اپل واچ او دیگر روی مچ دستش نیست.

«من آن را پوشیده‌ و درحال شناکردن بودم، اما متوجه شدم که دیگر روی مچم وجود ندارد و احتمالاً از مچ دستم سر خورده بود. در آن زمان متوجه این موضوع نبودم چون با زیبایی آن مکان حواسم پرت شده بود.»

قابلیت Find My اپل واچ

پیداکردن اپل واچ گم‌شده از طریق قابلیت Find My

بریک سپس از قابلیت Find My اپل برای علامت‌گذاری دستگاه به عنوان گمشده استفاده کرد. بریک اعتراف می‌کند که همیشه در مورد این خیال‌پردازی کرده بود که کسی ساعتش را پیدا کند و آن را به او برگرداند، اگرچه باور نداشت که واقعاً این اتفاق بیفتد. اما جالب اینکه دقیقاً همین خیال‌پردازی او به واقعیت تبدیل شد.

در دسامبر سال گذشته، او یک پیام صوتی از شخصی در کارائیب دریافت کرد که ادعا می‌کرد اپل واچ او را پیدا کرده است. دستگاه هنوز کار می‌کرد و به لطف Find My، پیامی را با شماره تلفن بریک نشان می‌داد. آن شخص اپل واچ را به صاحبش در کالیفرنیا پس فرستاد و بریک تأیید کرد که این دستگاه همان ساعت گم‌شده اوست و واقعاً کار می‌کند.

بریک پس از بازیابی اپل واچ خود می‌گوید: «بسیار شگفت‌انگیز است؛ از جاناتان در کارائیب برای یافتن دستگاه، تماس با من، ارسالش به دستم، و از اپل برای ساخت چنین فناوری شگفت‌انگیزی، بسیار ممنونم.»

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋