حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

ظاهرا وان پلاس در حال کار بر روی یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی های آینده خود است

وان پلاس ظاهراً روی باتری 7000 میلی‌آمپرساعتی برای گوشی‌های آینده‌اش کار می‌کند

ظاهراً از این به بعد سازندگان گوشی بیشتر از باتری‌های سیلیکونی و با ظرفیت بالا استفاده خواهند کرد.

گوشی Ace 3 Pro وان پلاس عملکرد قدرتمند خود را با باتری 6100 میلی‌آمپرساعتی ترکیب می‌کند و عمر باتری طولانی را روی کاغذ ارائه می‌دهد. بااین‌حال ممکن است این برند چینی در همین‌جا متوقف نشود و قصد ساخت باتری با ظرفیت بیشتری را داشته باشد.

به گزارش منبعی آگاه به نام «دیجیتال چت استیشن» در شبکه اجتماعی ویبو، وان پلاس درحال توسعه باتری با ظرفیت 7000 میلی‌آمپرساعت است. جالب آنکه این باتری می‌تواند در یک گوشی میان‌رده نیز به‌کار رود.

البته قبلاً نیز چند گوشی خاص مثل گلکسی F62 و گلکسی M51 سامسونگ نیز با باتری 7000 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده بودند. حتی برندهای دیگر نیز گوشی‌هایی بزرگ با باتری‌های 10,000 یا حتی 20,000 میلی‌آمپرساعتی نیز وارد بازار کرده بودند؛ بااین‌حال اکثر این دستگاه‌ها طراحی ضخیم و وزن سنگینی دارند. به همین دلیل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی اخیر، به باتری بیش از 5000 میلی‌آمپر مجهز نشدند.

تأثیر باتری پیشرفته و سبک در صخامت و وزن گوشی Ace 3 Pro وان پلاس

بااین‌حال، وان پلاس اخیراً یک باتری مبتنی بر سیلیکون را به‌عنوان بخشی از فناوری به اصطلاح Glacier Battery در گوشی Ace 3 Pro معرفی کرده است. باتری‌های مبتنی بر سیلیکون معمولاً چگالی بالاتری نسبت به باتری‌های سنتی دارند که امکان ظرفیت بیشتر در بدنه کوچک‌تر را فراهم می‌کنند.

به‌عنوان مثال، Ace 3 Pro کمتر از 9 میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن به 207 گرم می‌رسد که این صخامت و وزن نسبتاً پایین را مدیون باتری پیشرفته خود است. بنابراین منطقی است که یک گوشی با باتری سیلیکونی 7000 میلی‌آمپرساعتی، افزایش چشمگیری در ضخامت و وزن نهایی گوشی نداشته باشد.

وان پلاس Ace 3 Pro
وان پلاس Ace 3 Pro

OnePlus تنها شرکتی نیست که باتری‌های مبتنی بر سیلیکون در گوشی‌های خود دارد. سایر رقبا مانند آنر و شیائومی نیز گوشی‌هایی با این فناوری عرضه کرده‌اند. بنابراین دستگاه‌های نسل بعد برندهای دیگر نیز ممکن است باتری بزرگ‌تر یا همان ظرفیت باتری را در اندازه کوچک‌تر ارائه دهند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋