حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

تلویزیون هوشمند TCL C755 را معرفی می کنیم

معرفی تلویزیون هوشمند TCL C755

تلویزیون رده‌بالای TCL با پنل Mini-LED بلای جان رقبا می‌شود؟

برند TCL طی سال‌های قبل با تمرکز و عزم بیشتری به بازار لوازم خانگی ایران ورود پیدا کرده تا با ارائه محصولاتی قابل‌توجه، سهم خوبی را از فروش این حوزه و خصوصاً بخش تلویزیون هوشمند به‌دست آورد. تلویزیون هوشمند TCL C755، یکی از جدیدترین و بهترین تلاش‌های این برند برای برداشتن گامی بزرگ‌تر در این بازار است. این تلویزیون هوشمند تازه‌وارد از مشخصاتی چون پنل Mini-LED با فناوری QLED، رزولوشن 4K، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و رابط کاربری هوشمند با قابلیت‌های کاربردی صوتی و تصویری بهره می‌برد.

معرفی ویدیویی تلویزیون هوشمند TCL C755 مدل ۸۵ اینچی

مشخصات تلویزیون هوشمند TCL مدل C755

نام تلویزیونتی‌سی‌ال C755
نمایشگراولد 4K با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل / مجهز به پردازنده تصویر اختصاصی AiPQ 3.0 برپایه هوش مصنوعی
نرخ رفرش۱۴۴هرتز / حداکثر تا ۲۴۰ هرتز برای افزایش نرمی تصویر
سایز نمایشگر۶۵، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ اینچی
استاندارد محتواپشتیبانی از +HDR10 و Dolby Vision
سیستم صوتیبلندگوی استریو با پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos
سیستم‌‌عاملگوگل TV مبتنی‌بر اندروید ۱۲

در ابتدای امر که تلویزیون را نصب و راه‌اندازی می‌کنید، پنل بزرگ آن با حاشیه‌های نازک اطرافش، توجه‌تان را به‌خودی خود جلب خواهد کرد. این تلویزیون TCL در ابعاد مختلفی عرضه شده که این‌جا مدل غول‌پیکر ۸۵ اینچی آن‌را در اختیار داریم؛ اما نسخه‌های ۶۵، ۷۵ و ۹۸ اینچی این محصول نیز برای سلایق و فضاهای مختلف عرضه شده‌اند. طراحی تلویزیون هوشمند رده‌بالای تی‌سی‌ال از ترندهای روز پیروی کرده و همچنین ضخامت بدنه آن در سطح مناسبی قرار دارد تا درنهایت، آن قسمت خانه که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید زیباتر شود.

بررسی تلویزیون هوشمند TCL C755

مهم‌ترین ویژگی که تلویزیون هوشمند TCL مدل C755 را از برخی رقبایش متمایز کرده، پنل Mini-LED نمایشگر آن است. تی‌سی‌ال با به‌کارگیری این نوع پنل، مزایای پنل‌های ال‌سی‌دی و اولد را ترکیب کرده تا به‌طور مشترک از ویژگی‌های آن‌ها ارث ببرد؛ بنابراین نیازی نیست از لحاظ عمق پایین رنگ مشکی یا عمر پایین پنل و مشکلاتی چون پیکسل سوختگی نگرانی داشته باشید. این پنل از فناوری QLED هم پشتیبانی می‌کند تا پیکسل‌های آن بهترین عملکرد را برای نمایش رنگ‌ها و جزئیات از خود نشان دهند.

نمایشگر TCL C755 از رزولوشن 4K UHD یا ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسلی بهره می‌برد. این رزولوشن برای تماشای تصاویر و فیلم‌های باکیفیت کفایت می‌کند و از این لحاظ محدودیتی پیش‌روی‌تان نیست. ازطرفی اگر نگران مشکل مشاهده‌پذیری پیکسل‌ها هستید، بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که از فاصله ۲ متر و بالاتر، این اتفاق رخ نخواهد داد. به‌طور کلی تصاویر با کیفیتی مثال‌زدنی، شفافیت بالا، رنگ‌های غنی و کنتراست بسیار خوبی به‌نمایش در می‌آیند.

روشنایی بالای نمایشگر، یکی دیگر از نقاط قوت نمایشگر تلویزیون هوشمند C755 تی‌سی‌ال است. به‌گفته برند سازنده، حداکثر روشنایی پنل نمایشگر آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. این رقم برای محیط داخلی کاملاً کافی بوده و می‌توانید فیلم‌هایی با سبک‌و‌سیاق تاریک را به‌لطف کنتراست و روشنایی بالا، با حداکثر لذت تماشا کنید. اگر هم زیاد به تماشای محتواهای +HDR10 و دالبی‌ویژن می‌نشینید، این تلویزیون از استانداردهای مذکور نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت محتوای ارائه شده در نمایشگر این تلویزیون توسط پردازنده هوشمند AiPQ 3.0 مبتنی‌بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی حتی بیش‌از پیش افزایش می‌یابد.

پنل مینی-ال‌ای‌دی تلویزیون C755 از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ به‌همین‌ترتیب می‌توانید بازی‌های روز کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X را با بالاترین کیفیت و بیشترین نرخ فریم روی این تلویزیون اجرا کنید. پنل این تلویزیون هوشمند TCL از امکان ارتقاء حداکثر نرخ تازه‌سازی تا ۲۴۰ هرتز هم بهره می‌برد تا نرمی حرکت تصویر را به بیشترین میزان برساند. درنهایت با بهره‌مندی از فناوری IMAX Enhanced، امکان شبیه‌سازی تجربه بهترین سینماهای جهان روی این تلویزیون فراهم شده تا تجربه متفاوتی از تماشای بهترین فیلم و سریال‌های روز برای‌تان رقم بخورد.

معرفی تلویزیون هوشمند TCL C755

سیستم‌عامل Google TV بر پایه اندروید ۱۲ در این تلویزیون به‌کار رفته است. این سیستم‌عامل با رابط کاربری تمیز و پرسرعتی همراه شده که طراحی کاربرپسندی دارد؛ ازاین‌رو می‌توانید طی مدت کوتاهی نحوه استفاده صحیح از آن را فرا بگیرید. ویژگی‌های مختلفی در رابط کاربری این تلویزیون هوشمند به‌کار رفته‌اند که هرکدام به‌نوبه خود، تجربه کاربری شما را بهبود می‌بخشند.

بررسی تلویزیون هوشمند TCL C755
معرفی تلویزیون هوشمند TCL C755

تلویزیون هوشمند TCL C755 از دو کنترل با طراحی متمایز بهره‌مند شده که ابعاد آن‌ها تقریباً در یک حد است؛ اما یکی از آن‌ها دکمه‌های بیشتری دارد و دیگری، به‌صورت مختصر و مفید بخش‌های مهم‌تر را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این کنترل‌های تلویزیون، امکان دسترسی به اپ‌های پرکاربرد، دستیار صوتی گوگل و استفاده به‌صورت ایر ماوس را خواهید داشت. از دیگر قابلیت‌های کلیدی این تلویزیون هوشمند نیز می‌توان به برخورداری از پورت USB 3.0، بلوتوث ۵ و وای‌فای ۵ اشاره کرد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋