حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

ظریف در غرفه دیجیاتو در الکامپ: کسانی که فیلتر می کنند، فیلترشکن می فروشند

ظریف در غرفه دیجیاتو در الکامپ: کسانی که فیلتر می‌کنند، فیلترشکن می‌فروشند

ظریف در جریان بازدید از الکامپ ۲۷ از سیاست‌های فیلترینگ انتقاد کرد.

«محمدجواد ظریف» با حضور در غرفه دیجیاتو در نمایشگاه «الکامپ» گفت:‌ «فیلترکنندگان خودشان فیلترشکن می‌فروشند. نمی‌پذیریم خودشان فیلتر کنند خودشان هم فیلترشکن بفروشند.»

به گزارش دیجیاتو، ظریف در جریان حضور در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، از غرفه دیجیاتو دیدن کرد.

وزیر خارجه پیشین در پاسخ به سؤال دیجیاتو درباره نارضایتی کاربران از وضعیت اینترنت، گفت: «آقای دکتر پزشکیان بارها گفته‌اند نمی‌پذیریم اینترنت را فیلتر کنند و خودشان فیلترشکن بفروشند. از طرفی نظرات رقیب را می‌دانید که معتقد است فیلترینگ فعلی هم کافی نیست و باید بیشتر فیلتر کرد. این دو نظر را با یکدیگر مقایسه کنید، می‌بینید روز جمعه یک انتخاب واقعی است.»

او درمورد اینکه مقامات دولت گذشته نیز چنین مواضعی می‌گرفتند، گفت: «پهنای باند، ظهور کسب‌وکارهای اینترنتی و دیجیتال همه در دولت قبل صورت گرفت. درست است در دولت قبل سنگ‌اندازی کردند اما چه کسی سنگ‌اندازی کرد؟‌ رأس سنگ‌اندازی‌ها کسی است که الان می‌خواهد رئیس‌جمهور شود.»

ظریف در ادامه گفت: «حتماً سنگ‌اندازی می‌کنند اما تلاش دولت آقای پزشکیان این است که در مقابل این سنگ‌اندازی‌ها بایستند نه اینکه خودشان یکی از سنگ‌اندازها باشند، این در آینده تفاوت‌ ایجاد می‌کند. ضمن اینکه ما هم ایراد داشتیم. دولت آقای پزشکیان دولت سوم آقای روحانی نیست، دولت اول آقای پزشکیان است.»

درحالی‌که آبان ۹۸، زمان دولت دوازدهم، اینترنت حدود ۱۰ روز قطع شد. او در واکنش به طرح این موضوع، گفت: «موضوع کنترل اینترنت در شرایط اضطراری پروتکل‌های جهانی دارد اما الان در روز عادی که هیچ خبری هم نیست و کشور در صلح و صفاست، برای یک تماس در واتس‌اپ باید چندین فیلترشکن را امتحان کنید. فیلترشکن را هم خیلی از دوستانی که دستشان در کار است، می‌فروشند. ادعا و اعتقاد دکتر پزشکیان این است که نباید این‌طور باشد. با کسی که می‌گوید فیلترینگ باید بیشتر باشد، خیلی فرق می‌کند. درست است آن طرف سنگ‌اندازی می‌کند اما اگر مسئول باشد دیگر سنگ‌اندازی نمی‌کند، خودش سنگ است.»

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋