حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

رشد رقیب OpenAI؛ ارزش استارت آپ میسترال پس از جذب سرمایه به 5.8 میلیارد یورو رسید

رشد رقیب OpenAI؛ ارزش استارتاپ Mistral با جذب سرمایه به 5.8 میلیارد یورو رسید

این استارتاپ به‌تازگی اعلام کرد که 600 میلیون یورو (644 میلیون دلار) سرمایه جذب کرده است.

اردیبهشت‌ماه گزارش‌ها حاکی از آن بود که استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی Mistral به‌ دنبال جذب سرمایه 500 میلیون یورویی است. اکنون این استارتاپ اعلام کرده 600 میلیون یورو (644 میلیون دلار) سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ که سال 2023 تأسیس شد، ظاهراً درحال‌حاضر ارزشی معادل 5.8 میلیارد یورو (6.2 میلیارد دلار) دارد و یکی از رقیبان جدی OpenAI محسوب می‌شود.

به گفته منبع آگاه بلومبرگ، ظاهراً ارزش شرکت Mistral با جذب سرمایه 600 میلیون یورویی، به حدود 5.8 میلیارد یورویی رسیده است. ارزش این شرکت از اواخر 2023، زمانی که 385 میلیون یورو سرمایه جذب کرد، تقریباً سه‌برابر شده است. سرمایه‌گذاران جدیدترین دور تزریق سرمایه به Mistral شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مانند Lightspeed Venture Partners، انویدیا، سامسونگ، سیسکو و IBM بودند.

جذب سرمایه استارتاپ Mistral؛ رقیب اروپایی OpenAI

رشد رقیب OpenAI؛ ارزش استارتاپ Mistral با جذب سرمایه به 5.8 میلیارد یورو رسید

Mistral یکی از شرکت‌های برتر اروپایی در زمینه هوش مصنوعی محسوب می‌شود و در سال گذشته میلادی بالغ بر یک میلیارد یورو سرمایه جذب کرده است. مایکروسافت نیز با این شرکت همکاری می‌کند تا مدل‌های متن‌باز و تجاری این استارتاپ را در پلتفرم هوش مصنوعی Azure خود ارائه دهد. 

مدیرعامل این شرکت، «آرتور منش»، گفته است جدیدترین سرمایه‌ای که جذب کردند، استقلال این شرکت را تضمین می‌کند تا کاملاً تحت‌کنترل بنیان‌گذاران آن باقی بماند. این استارتاپ برخلاف گوگل و OpenAI تمرکز ویژه‌ای روی مدل‌های هوش مصنوعی متن‌باز داشته است. مدیران Mistral می‌گویند این شرکت می‌تواند مدل‌ها را ارزان‌تر از رقبا عرضه کند. بااین‌حال، این شرکت اروپایی از رقبای آمریکایی‌اش که بودجه بهتری دارند، عقب‌تر است.

البته Mistral اخیراً اولین مدیر بخش ایالات‌ متحده‌اش را استخدام کرد که تلاشی است برای ورود به بازار پرتقاضای هوش مصنوعی مولد در این کشور. همچنین Mistral گفته است مدل‌های متن‌‌باز آن بیش از 27 میلیون بار دانلود شده‌اند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋