حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

چری تیگو 8 جدید در دو نوع پلاس و L عرضه می شود

چری تیگو 8 جدید در دو تیپ پلاس و L‌ به بازار می‌آید

نسل جدید چری تیگو 8 ظاهر متفاوتی نسبت به نسخه فعلی دارد و در قالب دو تیپ کاملا متمایز پلاس و L عرضه می‌شود.

چری در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن 2024، از سری جدید کراس‌اوورهای خانواده تیگو رونمایی کرد. یکی از خودروهای آشنای این خانواده برای مصرف‌کنندگان ایرانی، چری تیگو 8 است که تحت برند فونیکس و در قالب سه نسخه پرو، پرومکس و پرو e پلاس به بازار ایران عرضه شده است. نسل جدید چری تیگو 8 اما ظاهر متفاوتی دارد و در قالب دو تیپ کاملا متمایز پلاس و L به بازار عرضه می‌شود.

تصاویر نسل جدید چری تیگو 8 اکنون توسط وزارت صنعت چین منتشر شده‌اند. تیپ نخست این خودرو تیگو 8 پلاس نام دارد و تیپ دوم و بزرگتر نیز تیگو 8 ال خواهد بود. هر دو خودرو به موتورهای دولیتری توربوشارژر مشابه با تیگو 8 پرومکس فعلی مجهز خواهند بود.

بررسی اولیه چری تیگو 8 پلاس و L

نسخه‌ای از چری تیگو 8 جدید که در نمایشگاه خودرو پکن به خبرنگاران نشان داده شد، در واقع تیپ پلاس این خودرو است. طراحی ظاهری این خودرو نسبت به مدل فعلی اندکی تغییر کرده است. همچنین دستگیره‌های جمع‌شونده درب را می‌توان روی این خودرو دید. کیت بدنه جدید شامل جلوپنجره کرومی، چراغ‌های دوطبقه و چراغ‌های عقب به هم پیوسته از المان‌های ظاهری منحصربه‌فرد این خودرو هستند.

چری تیگو 8 پلاس
چری تیگو 8 پلاس در نمایشگاه خودرو پکن

ابعاد دقیق تیگو 8 پلاس جدید 4730 در 1860 در 1740 میلی متر با فاصله بین دو محور 2710 میلی متر است. این خودرو 8 میلی‌متر طول و 35 میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پرومکس فعلی دارد. این خودرو با آرایش صندلی‌های 5 و 7 نفره به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه دولیتری توربوشارژر با 254 اسب‌بخار قدرت و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قوای فنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. مصرف سوخت میانگین این خودرو، 7.7 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش خواهد بود.

tiggo 8 L
چری تیگو 8L

دیگر کراس‌اوور جدید چری یعنی تیگو 8L، ابعادی نزدیک به تیگو 9 دارد. جلوپنجره و سبک چراغ‌های این خودرو اندکی با نسخه پلاس تفاوت دارد. ویژگی خاص این نسخه، ابعاد بزرگتر آن نسبت به تیپ پلاس است. نسخه L با دارا بودن فاصله بین دومحور 2770 میلیمتر، یک کراس‌اوور هفت نفره مناسب است. علاوه برآن مشتریان چینی می‌توانند نسخه L‌ را با سیستم تمام چرخ محرک خریداری کنند، در حالی که نسخه پلاس با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. مصرف سوخت این تیپ اندکی بیشتر است و به 8.5 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. انتظار داریم تا طی نیمه دوم سال جاری، این دو کراس‌اوور جدید به بازارهای صادراتی همچون ایران و روسیه برسند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋