حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

نسل چهارم اسنپدراگون 8 احتمالاً از نظر گرافیکی عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از نظر گرافیکی عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت

بااین‌حال این تراشه فعلاً در تست‌های AnTuTu، عملکردی پایین‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده از یک منبع مشهور و معتبر، به‌نظر می‌رسد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در روز عرضه، سطح عملکرد بسیار امیدوارکننده‌ای از نظر گیمینگ خواهد داشت.

به‌گزارش منبعی آگاه موسوم به «دیجیتال چت استیشن»، اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند بازی سنگین «Genshin Impact» را با آخرین تنظیمات و وضوح 1080p به‌راحتی اجرا کند. البته این منبع هنوز به میزان امتیازی که این تراشه در تست‌های گرافیکی می‌تواند کسب کند، اشاره‌ای نکرده است. بااین‌حال اجرای این بازی سنگین نشان‌دهنده مهارت این تراشه در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین است.

این منبع اشاره می‌کند که بعد از تعطیلات روز ملی چین در اکتبر 2024 (مهر-آبان 1403)، «موجی» از گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 معرفی می‌شوند. از آنجایی که انتظار می‌رود کوالکام این تراشه پرچمدار را در ماه اکتبر معرفی کند، صحت گزارش این منبع درست به‌نظر می‌رسد.

اسنپدراگون 8 نسل 4

گوشی‌هایی که شاید با اسنپدراگون 8 نسل 4 عرضه شوند

شایعات حاکی از آن است که اولین دستگاهی که با این تراشه جدید معرفی می‌شود، گوشی‌های سری 15 شیائومی هستند. همچنین شاید ردمی و وان‌پلاس نیز در ساخت سری K80 و گوشی وان‌پلاس 13 از همین تراشه استفاده کنند.

شایعاتی از منابع دیگر درباره میزان امتیاز این تراشه به‌چشم می‌خورد؛ اخیراً در برنامه بنچمارک AnTuTu دستگاهی مشاهده شده که مجهز به این تراشه است و توانسته امتیاز 1769083 را کسب کند. بااین‌حال این میزان امتیاز، کمتر از تراشه انسپدراگون 8 نسل 3 است. گفته می‌شود این امتیاز کمتر از حد انتظار، به‌دلیل نمونه اولیه این تراشه و فشار شدید روی CPU آن است. انتظار می‌رود در نهایت و در زمان عرضه، کوالکام بتواند مشکل داغی بیش از حد Snapdragon 8 Gen 4 را رفع کند و در نتیجه این تراشه بتواند عملکرد مطلوب‌تری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد.

باید منتظر بمانیم تا کوالکام محصول نهایی خود را معرفی کند تا بررسی‌های واقعی‌تری روی این تراشه بتوان انجام داد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋