سامسونگ در سال 2023 سهم 28.3 درصدی از بازار جهانی مانیتورهای OLED را به خود اختصاص داد.
سامسونگ تنها یک سال پس از عرضه اولین مانیتور OLED خود، به بزرگترین برند در این زمینه تبدیل شده است. براساس آخرین آمار شرکت تحقیقات بازار IDC، سامسونگ در سال 2023 سهم 28.3 درصدی از بازار جهانی مانیتورهای OLED را به خود اختصاص داد.
براساس گزارش SamMobile و اعلام سامسونگ، در سال 2023 این شرکت کره جنوبی از نظر ارزش و قیمت، 34.7 درصد از فروش مانیتورهای OLED را در اختیار داشت؛ این امر بدین معناست که سامسونگ مدلهای گرانتری را نسبت به سایر برندهای مانیتور میفروشد.
براساس گزارش IDC، سامسونگ علاوهبر اینکه برند شماره یک مانیتورهای OLED جهان در فروش و درآمد است، 20.8 درصد از بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ را نیز به خود اختصاص داده است. با این موفقیت، سامسونگ برای پنج سال متوالی بزرگترین برند مانیتورهای گیمینگ جهان باقی مانده است.
اولین مانیتور OLED سامسونگ Odyssey OLED G8 بود که در اکتبر 2022 (مهر 1401) عرضه شد. سال گذشته میلادی، این شرکت سری OLED خود را با عرضه مدل 49 اینچی Odyssey OLED G9 گسترش داد. در نمایشگاه CES 2024 نیز سامسونگ دو مانیتور گیمینگ OLED صفحه تخت جدید را معرفی کرد: 27 اینچی Odyssey OLED G6 و 32 اینچی Odyssey OLED G8.
سامسونگ در چند ماه آینده مدل جدید مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G9 (G95SD) را نیز عرضه خواهد کرد. این مانیتور دارای قابلیت مولتی کنترل برای بهاشتراکگذاری فایلها و متن بهصورت بیسیم با سایر دستگاههای اکوسیستم سامسونگ و گیمینگ هاب برای دسترسی سریع به سرویسهای ابری بازیها است.
معاون بخش تجاری نمایشگرهای سامسونگ میگوید که دستیابی به جایگاه اول جهانی تنها یک سال پس از ورود به بازار مانیتورهای OLED، نتیجه نوآوریهای مکرر این شرکت است تا گیمرها بتوانند کیفیت تصویر عالی و عملکرد فوقالعادهای را تجربه کنند.
پاسخ ها